Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Nowe tory i wiadukty w Chrzanowie, Chełmku, Gorzowie
Od połowy marca między Chrzanowem a Libiążem modernizowany jest tor wraz z siecią trakcyjną. To kolejny etap dużej inwestycji prowadzonej przez PKP PLK na linii 93 od Czechowic-Dziedzic przez Brzeszcze, Oświęcim, Chełmek, Libiąż, Chrzanów do Trzebini.
- Jest już nowy tor na odcinku Libiąż – Oświęcim. Podróżni korzystają też z nowych peronów w Chrzanowie, Chełmku i Gorzowie
wylicza Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Poza torowiskami i trakcją w kolejnym etapie inwestycji prace obejmują też m.in. wiadukt w Chrzanowie przy ul. Powstańców Styczniowych, który zostanie całkowicie przebudowany.
- W kwietniu rozpocznie się demontaż, a po zakończeniu prac obiekt będzie większy i szerszy, co znacznie usprawni komunikację drogową. Zamiast jednej jezdni, będą dwa pasy ruchu i dwa chodniki
- zaznacza przedstawicielka PKP PLK.
W sumie w Chrzanowie dzięki inwestycji PLK zmienią się też inne wiadukty, w tym przy ulicach: Zbożowej, Krakowskiej, 29 Listopada i Kadłubek. Kontynuowana jest również przebudowa wiaduktów w Chełmku i w Gorzowie. W sumie na całym modernizowanym prace obejmą 22 takie obiekty.
Zmiany będą także na 10 stacjach i przystankach: Chrzanów, Chrzanów Śródmieście, Chełmek Fabryka, Gorzów Chrzanowski, Oświęcim, Brzeszcze, Brzeszcze Jawiszowice, Jawiszowice Jaźnik, Dankowice, Kaniów. Na części jak w Chełmku, Gorzowie czy Chrzanowie już to widać.
- Zakończenie zasadniczych prac planowane jest na koniec 2021 roku
- informuje Dorota Szalacha.
Prace na linii 93 obejmujące trasę Trzebinia – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice realizowane są za kwotę 800 mln zł z czego dofinasowanie unijne wynosi przeszło 686 mln zł.
Podróżni niecierpliwie czekają na ich finał, tym bardziej, że w związku z modernizacją na odcinku od Oświęcimia do Trzebini obowiązuje wciąż zastępcza komunikacja autobusowa.
- Termin do końca roku ciężko będzie utrzymać, patrząc realnie na zakres prac, jaki pozostał
- uważa Dawid Szczepański, radny z Brzeszcz, który zabiegał o przywrócenie połączeń kolejowych na linii Czechowice-Dziedzice - Oświęcim.
W godzinę pociągiem z Oświęcimia do Krakowa
Tak czy inaczej po zakończeniu modernizacji linii pociągi będą mogły jeździć tędy znacznie szybciej. Przed rozpoczęciem inwestycji podróż z Oświęcimia do Krakowa zabierała prawie 2 godziny.
- Efektem prac będzie m.in. skrócenie czas przejazdu prawie o połowę. Szeroki zakres prac zapewni sprawniejsze i bezpieczniejsze przejazdy pociągów pasażerskich z prędkością 120 km/h, a towarowych
– 80 km/h - podkreśla Dorota Szalacha.
- Niezwykłe znaleziska archeologiczne w Oświęcimiu. Kiedyś żyli tu Wiślanie
- Stare Miasto w Oświęcimiu 50 lat temu na zdjęciach z lotu ptaka i współcześnie
- Góry śmieci wciąż zalegają na terenie firmy N-Recykling w Oświęcimiu
- Jak się żyje więźniom z Wadowic? Na pewno się nie nudzą [ZDJĘCA]
- W Olkuszu działa nowy plac targowy Emalia-Pakuska
- Klaudia Kulawik z "Mam talent. Zobacz jak zmieniła się dziewczynka spod Olkusza
FLESZ - Koronawirus. Jak się przed nim uchronić
