https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Modernizacja linii 93 z Oświęcimia do Trzebini weszła w kolejny etap. PKP PLK zapowiadają finisz prac do końca roku [ZDJĘCIA]

Bogusław Kwiecień
Modernizacja linii 93 obejmuje tory, trakcje, wiadukty, stacje z peronami
Modernizacja linii 93 obejmuje tory, trakcje, wiadukty, stacje z peronami Archiwum Gazeta Krakowska / Bogusław Kwiecień
PKP Polskie Linie Kolejowe utrzymują, że zasadnicze prace związane z modernizacją linii 93 Oświęcim - Trzebinia zakończą się do końca tego roku jak to wcześniej zapowiadano. Na to czekają podróżni, bo modernizacja oznacza, że pociągi będą mogły jeździć zdecydowanie szybciej i czas podróży z Oświęcimia do Krakowa ma skrócić się z blisko dwóch do jednej godziny. Ostatnio w ramach tej inwestycji zakończyła się budowa nowego toru na odcinku do Libiąża. Jednocześnie ruszyły prace przy drugiej części linii do Trzebini przez Chrzanów.

Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Nowe tory i wiadukty w Chrzanowie, Chełmku, Gorzowie

Od połowy marca między Chrzanowem a Libiążem modernizowany jest tor wraz z siecią trakcyjną. To kolejny etap dużej inwestycji prowadzonej przez PKP PLK na linii 93 od Czechowic-Dziedzic przez Brzeszcze, Oświęcim, Chełmek, Libiąż, Chrzanów do Trzebini.

- Jest już nowy tor na odcinku Libiąż – Oświęcim. Podróżni korzystają też z nowych peronów w Chrzanowie, Chełmku i Gorzowie

wylicza Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Poza torowiskami i trakcją w kolejnym etapie inwestycji prace obejmują też m.in. wiadukt w Chrzanowie przy ul. Powstańców Styczniowych, który zostanie całkowicie przebudowany.

- W kwietniu rozpocznie się demontaż, a po zakończeniu prac obiekt będzie większy i szerszy, co znacznie usprawni komunikację drogową. Zamiast jednej jezdni, będą dwa pasy ruchu i dwa chodniki

- zaznacza przedstawicielka PKP PLK.

W sumie w Chrzanowie dzięki inwestycji PLK zmienią się też inne wiadukty, w tym przy ulicach: Zbożowej, Krakowskiej, 29 Listopada i Kadłubek. Kontynuowana jest również przebudowa wiaduktów w Chełmku i w Gorzowie. W sumie na całym modernizowanym prace obejmą 22 takie obiekty.

Zmiany będą także na 10 stacjach i przystankach: Chrzanów, Chrzanów Śródmieście, Chełmek Fabryka, Gorzów Chrzanowski, Oświęcim, Brzeszcze, Brzeszcze Jawiszowice, Jawiszowice Jaźnik, Dankowice, Kaniów. Na części jak w Chełmku, Gorzowie czy Chrzanowie już to widać.

- Zakończenie zasadniczych prac planowane jest na koniec 2021 roku

- informuje Dorota Szalacha.

Prace na linii 93 obejmujące trasę Trzebinia – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice realizowane są za kwotę 800 mln zł z czego dofinasowanie unijne wynosi przeszło 686 mln zł.

Podróżni niecierpliwie czekają na ich finał, tym bardziej, że w związku z modernizacją na odcinku od Oświęcimia do Trzebini obowiązuje wciąż zastępcza komunikacja autobusowa.

- Termin do końca roku ciężko będzie utrzymać, patrząc realnie na zakres prac, jaki pozostał

- uważa Dawid Szczepański, radny z Brzeszcz, który zabiegał o przywrócenie połączeń kolejowych na linii Czechowice-Dziedzice - Oświęcim.

W godzinę pociągiem z Oświęcimia do Krakowa

Tak czy inaczej po zakończeniu modernizacji linii pociągi będą mogły jeździć tędy znacznie szybciej. Przed rozpoczęciem inwestycji podróż z Oświęcimia do Krakowa zabierała prawie 2 godziny.

- Efektem prac będzie m.in. skrócenie czas przejazdu prawie o połowę. Szeroki zakres prac zapewni sprawniejsze i bezpieczniejsze przejazdy pociągów pasażerskich z prędkością 120 km/h, a towarowych

– 80 km/h - podkreśla Dorota Szalacha.

FLESZ - Koronawirus. Jak się przed nim uchronić

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Karol

linia wstydu ? nikt nie odbierze palmy pierwszeństwa linii kolejowej 133 Kraków- Katowice. To był i nadal jest mega obciach i pokaz nieudolności polskich urzędników, a raczej polityków.

Gdyby nie dotacje unijne to towarzsze z POPiS-u dawno by już byliby wspomnieniem. Kiedy w końcuw końcu udrożniony zostanie po remontach kolejowych przejazd na ul. Prądnickiej w Krakowie? dranie jedne.

G
Gość

Cała kolej to jeden wstyd. Z mozołem odnawiamy torowiska przez dziesięciolecia by uzyskać efekt jaki był na zachodzie w latach 80-tch XX w. PLanują lotniska , które się nie sprawdzają (huby) po to żeby wydawać kasę a niekt nie pomyśłi o rozwiązaniach, które fakrycznie unowocześnią komunikację. Na przykład kolej magnetyczna. Jazda z Krakowa do Warszawy poniżej godziny. Do Gdańska 2 godziny. Do Berlina 2 godziny. No ale wracamy na ziemie i niestrzeżone przejazdy bum..

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska