https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Modernizacja trasy Kozłów – Sędziszów. Będzie przejście podziemne w Kozłowie!

Aleksander Gąciarz
Opracowanie:
Kładkę na dworcu w Kozłowie zastąpi przejście podziemne
Kładkę na dworcu w Kozłowie zastąpi przejście podziemne Aleksander Gąciarz
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe podpisała umowę na modernizację linii kolejowej nr 8 między Kozłowem a Sędziszowem. Efektem inwestycji będzie poprawa warunków dla transportu kolejowego, zarówno pasażerskiego jak i towarowego, na trasie leżącej na styku województwa małopolskiego i świętokrzyskiego. Inwestycja finansowana jest z budżetu państwa.

Umowa zawarta na 36 miesięcy z Pomorskim Przedsiębiorstwem Mechaniczno-Torowym przewiduj modernizację około 11 km linii kolejowej nr 8. W ramach inwestycji za niemal 287 mln zł netto zostanie przebudowana stacja w Kozłowie i przystanek w Klimontowie. Nowe perony będą w pełni dostępne dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Kładkę dla pieszych nad stacją w Kozłowie zastąpi nowe przejście podziemne, wyposażone w windy. O takie rozwiązanie od wielu lat apelował wójt Kozłowa Jan Z. Basa.

- Na przebudowywanym odcinku zaplanowaliśmy wymianę torów, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Zwiększy się bezpieczeństwo na siedmiu skrzyżowaniach torów z drogami, ponieważ przejazdy kolejowo-drogowe zostaną wyposażone w nowe urządzenia zabezpieczające. Wybudujemy od nowa cztery mosty kolejowe i jeden wiadukt. Dzięki inwestycji zwiększymy prędkość pociągów ze 110 km/h do 140 km/h. Skrócą się podróże na trasie Kraków – Kielce – informuje rzecznik PKP PLK Piotr Hamarnik.

Projekt „Prace na linii kolejowej nr 8 na odcinku Skarżysko-Kamienna – Kielce – Kozłów” obejmuje modernizację kluczowego dla regionu szlaku transportowego. Zadanie podzielone jest na trzy etapy. Na odcinki Skarżysko-Kamienna – Tumlin i Sitkówka Nowiny – Kozłów gotowa jest już dokumentacja projektowa, która powstała przy współfinansowaniu Unii Europejskiej, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. PKP PLK przygotowują się też do opracowania projektu dla odcinka Sitkówka Nowiny – Tumlin, obejmującego również stację Kielce Główne. Całość inwestycji została wpisana do Krajowego Programu Kolejowego z datą realizacji do 2032 roku.

Szokująca oferta pracy. Warunkiem uczestnictwo w saunie

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska