Podpory kładki stawiane są sukcesywnie po obu stronach rzeki. Na wykonanych latem i jesienią fundamentach, posadowionych na palach, montowane jest zbrojenie wraz z deskowaniem, zalewane następnie betonem. Taka operacja realizowana jest krok po kroku aż do wykonania wszystkich segmentów podpór.
Budowa kładki ma się zakończyć w 2026 roku
W kolejnych miesiącach, po uzyskaniu odpowiedniej wytrzymałości, na betonowych korpusach będą montowane tzw. segmenty startowe, będące połączeniem pomiędzy podporami a pomostami kładki.
Cała inwestycja ma się zakończyć w 2026 roku.
Przeprawa połączy Kazimierz z Ludwinowem
Przypomnijmy, że kładka dla pieszych i rowerzystów Kazimierz – Ludwinów będzie miała ok. 130 m długości, prawie 14 m szerokości. Połączy bulwar Inflancki, pomiędzy ulicami Skawińską a Wietora po stronie Kazimierza, z bulwarem Wołyńskim, w pobliżu ulicy Ludwinowskiej.
Obiekt będzie się składać z trzech połączonych ze sobą konstrukcji, tworzonych przez dwa stalowe łuki o zmiennej sztywności zamocowane w żelbetowych podporach (przyczółkach) oraz środkowego pomostu widokowego.
Korekta na wniosek władz konserwatorskich
Korekty wprowadzane do projektu na wniosek urzędu ochrony zabytków, mają ograniczyć oddziaływanie obiektu na historyczną panoramę miasta oraz zmniejszą ingerencję ramp najazdowych w bulwary i w istniejącą zieleń.
Inwestycja o wartości ok. 114 mln zł realizowana jest przy wsparciu finansowym w wysokości 65 mln zł to dofinansowanie w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych.
Projekt nowej kładki jest dziełem krakowskiego biura architektonicznego Lewicki&Łatak.
