WIDEO: Krótki wywiad
Negocjacje prowadzone były z trzema firmami – Mota-Engil Central Europe PPP Road Sp. z o.o.; VARDUN Sp. z o.o.; konsorcjum firm: PPP Solutions Polska Sp. z o.o. (lider), Gulermak AGir Sanayi Insaat ve Taahhu A.S. (partner). Podstawą wyboru tych firm (3 z 7 zgłoszonych) było spełnienie przez nich określonych warunków selekcji. To jednej z nich ostatecznie zostanie powierzona realizacja inwestycji.
- Przez najbliższe kilkanaście dni opracowywana będzie ostateczna dokumentacja, która w ciągu miesiąca trafi do nich z prośbą o złożenie ofert - informują urzędnicy z Zarządu Dróg Miasta Krakowa.
Zasada ma być taka, że prywatna firma zbuduje za własne pieniądze torowisko, a miasto - zapewne przez ok. 20 lat - będzie płaciło jej "za dostęp do torów".
"Przedmiotem dialogu były m.in. kwestie techniczne (technologie, rozwiązania techniczne), finansowe – udział w finansowaniu banków oraz instytucji finansowych. Rozmowy miały na celu stworzenie odpowiednich zabezpieczeń i gwarancji dla realizowanego przedsięwzięcia. W trakcie dialogu poruszono temat związany z podziałem ryzyka pomiędzy miastem a wykonawcą. Ustalono zasady, które będą obowiązywały partnerów w trakcie 20 letniej eksploatacji wybudowanego już torowiska" - opisują pracownicy ZDMK.
Materiały dotyczące projektu zostały przekazane do Europejskiego Banku Inwestycyjnego. - Do końca pierwszego półrocza powinniśmy otrzymać informację zwrotną w kwestii ewentualnego włączenia się tej instytucji do współfinansowania tego przedsięwzięcia – zaznaczył Marcin Hanczakowski, Dyrektor Zarządu Dróg Miasta Krakowa.
- Uwzględniając czas niezbędny do przygotowania ofert (90 dni) oraz możliwe odwołania przewiduje się, że umowa z wybraną firmą zostanie zawarta z końcem lata bieżącego roku. Uzyskanie decyzji pozwalającej na realizację inwestycji planowane jest w drugim kwartale 2022 r., zakończenie robót budowlanych i rozpoczęcie okresu eksploatacji w pierwszym kwartale 2024 r., z kolei koniec okresu eksploatacji w pierwszym kwartale 2044 r - wyliczają urzędnicy miejscy.
Na nowym 4,5-kilometrowym odcinku od ul. Meissnera do Mistrzejowic pojawić ma się 10 par przystanków. Zgodnie z wynikami prognoz ruchu w ciągu godziny z linii skorzysta blisko 3 tys. osób. Projekt zakłada, że tramwaje na tym odcinku będą mogły odjeżdżać z częstotliwością co 1,5 minuty. W okolicy ronda Polsadu pojawi się nowy wielopoziomowy węzeł przesiadkowy.
- Te znaki zodiaku odnajdą szczęście w 2023 r.
- Studniówki ruszyły. Oto najpiękniejsze kreacje dziewcząt
- Ranking Perspektyw. Oto najlepsze licea w Małopolsce!
- Najpopularniejsze imiona w Krakowie w 2019 roku [RAPORT]
- Najlepsze "perełki" krakowskiej deweloperki w 2019 [ZDJĘCIA]
- TOP 20 najbogatszych gmin w Małopolsce w 2019 roku [RANKING]
