Zgodnie z planem nowe linie mają wystartować tuż przed świętami. Ostateczna data jeszcze nie został ustalona. - Nowe linie będą rozpoczynały się na dworcu autobusowym przy ul. Chramcówki. Jedna będzie prowadziła najkrótszą drogą do Kuźnic, przez Aleje 3 Maja, ul. Zamoyskiego, Chałubińskiego i Przewodników Tatrzańskich – zapowiada burmistrz. Druga poprowadzi Szymonami i dalej przez Spyrkówkę, Guty, Olczę i ulicę Karłowicza.
- Na początku autobusy te dojadą do skrzyżowania ulic Karłowicza i Przewodników Tatrzańskich. Gdy zakończy się modernizacja placu w Kuźnicach, dojadą do nowo budowanego centrum przesiadkowego w Kuźnicach – zapowiada Dorula.
To oznacza, że przed świętami Bożego Narodzenia nie uda się otworzyć centrum przesiadkowego w Kuźnicach. W przyszłości zaś linia przez Olczę i Guty ma przejeżdżać także przez Chyców Potok i parking zaporowy na Spyrkówce – gdy ten powstanie. Urząd miasta liczy, że uda się ten parking zrobić w przyszłym roku.
To nie jedyna zmiana, jaka zajdzie w systemie komunikacji w Zakopanem w najbliższych dniach. Od 21 listopada przeniesiony zostanie przystanek autobusowy na Cyrhli. Zostanie on przeniesiony kilkaset metrów obok dotychczasowego przystanku. Zmiana ta związana jest z pracami budowlanymi jakie obejmą dotychczasową zatokę autobusową na Cyrhli. Jak informuje urząd miasta, powstanie tam stacja ładowania autobusów elektrycznych.
- Stacja ta będzie pozwalała autobusom kursującym z Cyrhli przez centrum miasta na Krzeptówki na doładowanie akumulatorów. Nie będzie zachodziła konieczność, by zjeżdżały one do głównej bazy – mówi Dorula.
Zakopane w czerwcu 2023 r. odebrało trzy sztuki fabrycznie nowych autobusów elektrycznych marki Soloaris Urbino 12. Zakup i dostawa autobusów realizowana była w ramach projektu „Rozwój zeroemisyjnego transportu publicznego w Zakopanem” dofinansowanego ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach programu priorytetowego „Zielony transport publiczny (Faza I)”. Autobusy kosztowały 12 mln zł, z czego ponad 6 mln zł to dofinansowanie.
Nowy tabor autobusowy konstrukcyjnie przystosowany jest do przewozu osób niepełnosprawnych oraz osób starszych z ograniczoną mobilnością, co zapewni klientom komfort i bezpieczeństwo przejazdu. Elektryczne autobusy kursują już na Cyrhlę, a będą także jeździły do Kuźnic.
Z powodu śniegu tatrzańska policja zanotowała w weekend czte...
- Na dnie Jeziora Czorsztyńskiego leży zatopiona wieś. Tak kiedyś wyglądało to miejsce
- "Bangladesz" na Siwej Polanie. Buda za budą, pamiątki, kiełbaski i lane piwo
- To był kiedyś legendarny budynek na Krupówkach. Dziś w budynku hula wiatr
- Tatry. Legendarny Mnich - marzenie turystów i taterników [NIESAMOWITE ZDJĘCIA]
- Jak wyglądało Zakopane 30 lat temu i jak wygląda teraz? Miasto bardzo się zmieniło
- Tatry. Remonty szlaków idą pełną parą. To ciężka ręczna robota [ZDJĘCIA]