https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nowy minister przyspieszy ważne inwestycje w Małopolsce?

Piotr Rąpalski
Piotr Smoliński
Andrzej Adamczyk zostanie ministrem infrastruktury i rozwoju. Obiecuje załatwić tańsze mieszkania dla Polaków i inwestycje dla swojego regionu. Karierę w Sejmie, już w 2005 roku, zaczął od poprawiania prawa budowlanego. Wielokrotnie był doceniany, nawet przez politycznych przeciwników, za merytoryczną wiedzę i rzetelność. Z zawodu jest budowlańcem.

W ostatniej kampanii wyborczej zapowiedział, że będzie dążył do uproszczenia przepisów budowlanych. Ponadto to jemu przypisuje się autorstwo haseł PiS o „mieszkaniach za 2,5 tys. zł za metr kw.”. Chce to osiągnąć dzięki inwestycjom na gruntach publicznych, tańszych niż prowadzone obecnie przez prywatnych deweloperów.

W ostatnich latach Adamczyk zabiegał o finansowanie budowy drogi ekspresowej S7, zarówno na Podhalu, jak i z Krakowa w kierunku Świętokrzyskiego. Inwestycja jednak wielokrotnie wypadała z planów rządu. Podobnie pomysł budowy nowej linii kolejowej łączącej Kraków z Nowym Sączem i modernizacji torów do Zakopanego. Adamczyk mógł do tej pory tylko apelować do rządu lub krytykować go na zwoływanych często konferencjach prasowych. 

Po zwycięstwie PiS w wyborach skromnie zapowiadał, że chce przede wszystkim nadal pracować w sejmowej komisji infrastruktury. Choć od dawna był typowany na ministra. 

- Przyspieszymy budowę trasy S7, linia w kierunku Sącza tak, ale sens ma, jeśli równocześnie stworzymy połączenie ze Słowacją. Północna obwodnica Krakowa też musi być - mówił zaraz po sukcesie PiS Adamczyk. Czy załatwi metro dla stolicy Małopolski? - Najpierw obwodnica i rozbudowa linii tramwajowych. Później zobaczymy czy metro jest potrzebne - dodawał jeszcze poseł, a w krótce już minister Andrzej Adamczyk. Ale już wtedy zaznaczał, że najpierw trzeba sprawdzić, czy będą na to wszystko pieniądze... 

Źródło: Gazeta Krakowska

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 14

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Krakauer i Małopolanin PP
Kolka postulatów do p. ministra - oprócz tego co już dostał na tacy.

POK, BDI, S-7 (Krk-Myślenice), 2x2 Rabka-N.Targ, 2x2 Brzesko-N.Sącz, 2x2 Krk-Olkusz, A-4 (zach. obw. na 2x3+węzły Balice i z Zakopianką), S-1, kolej Podłęże-Piekiełko, szybka kolej (HST Krk-Kato/Krk-CMK), pas startowy, pomoc przy 3 obwodnicy Krk i dużo innych rzeczy w całym okrojonym województwie i całej wielkiej Małopolsce.

 

 
x
xxxxx
Nie , "czy metro jest potrzebne". W referendum ludzie powiedzieli "Nie" dla Olimpiady i jej nie ma. Powiedzieli też "Tak" dla metra i ono ma być!
j
jekos
O ile tylko na rynku pojawią się środki, to będzie można zrobić fajny interes. Mowa o przejęciach w JARTOM, halach magazynowych, ale również gruntach czy biurowcach. Generalnie to są takie tematy, które pozwalają zrobić dobry interes.
l
lajkonik*
Nareszcie Pan Adamczyk będzie się mógł wykazać i pokazać na co go stać ja oceniam że nic nie zrobi bo będzie dalej rozliczał wytykał nic konstruktywnego nas nie czeka trzeba porzucić nadzieję. I proszę niech Pan nie narzeka na poprzedników tylko weźmie się do konstruktywnej roboty

 
k
krakauer
Wystarczy , że nowa władza- w odróżnieniu od PO - nie będzie dyskryminować Małopolski !!
k
krakauer
Wystarczy , że nowa władza- w odróżnieniu od PO - nie będzie dyskryminować Małopolski !!
T
Tekla
Piszą o tym na stronie przyjaznelotniska.pl Aż dziw bierze, że amatorzy potrafia przewidywać takie rzeczy a  eksperci z "rzondu" są ślepcami. Krótkowzroczność     to  najbardziej   uwydatniona cecha Krakowa.
K
Kraks
Ekspresówka Głogoczów- Bielsko Biała (zwana BDI)- to powinien byc priorytet! 
o
opa
Zanim powstanie północna obwodnica, to z inwestycji drogowych bezwzględnie pierwszą potrzebą jest zmuszenie generalnej dyrekcji dróg do przebudowania węzła autostradowego na A4 przy porcie lotniczym w Balicach. I nie w obecnym miejscu, bo to co jest, to jest niereformowalny horror, świadczący o indolencji władz, ale w taki sposób, aby dojazd do portu lotniczego z autostrady był bezkolizyjny i aby z autostradą łączyły się inne drogi prowadzące do lotniska. Tego problemu nie umiał rozwiązać rząd PO, mimo kilkuletnich pozorowań skoordynowania wysiłków 3 niepodległych, oddzielnych zarządów drogowych. Podejrzewam niestety sabotaż Krakowa przez wpływowe osoby w GDDKiA w Warszawie. Apele portu lotniczego odbijały się grochem o ścianę. Jeśli Balice mają być na serio portem regionalnym dla Krakowa, a nie Pyrzowice, to węzeł autostradowy musi być przebudowany. Sam port ma już znacznie większy potencjał przewozowy, niż przepustowośc dróg w jego rejonie.
w
waldek
Brawo, w końcu ciężarówki nie będą musiały przejeżdzać przez Kraków:) 

Trzymamy kciuki:) 
T
Tomaszzzzzz
aaaa czyli idziemy kierunkiem narzekania i obwiniania sa wszystko poprzedników ? nie da się zrobic bo to bo tamto bla bla bla ? ja czekam z niecierpliwością na mieszkanie po 2,5 tys za metr w KRK ! 
M
Małopolanin
Po 8 latach małopolskiej smuty (czytaj rządów PO) nie wiadomo w co najpierw ręce wsadzić, zwłaszcza, że nowa kasa unijna również została już zagospodarowana przez rząd Platformy. Współczuję Min. Adamczykowi schedy po poprzednikach, ale zarazem mocno trzymam kciuki.
g
góral
Wezeł Balice ,to moze nie najwazniejsza sprawa ,podstawowa to umowa z operatorem A4 Krakow-Katowice ,ten pan szalal kiedys a teraz moze sie wykazac , druga sprawa ekspresowka do Nowego Targu ,jesli jej nie bedzie zaczadziejemy w tym kur..dolku.
T
Tomaszzzzzz
Małopolska będzie teraz wspaniałym regionem, mlekiem i modem płynącym. Mamy stąd tylu ministrów, że jeśli tylko będzie im zależeć to nic im nie przeszkodzi... 
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska