https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nowy most nad Sołą w Oświęcimiu. Konstrukcja 460-metrowej przeprawy prawie gotowa. Do spięcia brakuje ledwie 2 metrów! Zdjęcia

Bogusław Kwiecień
Na finiszu jest budowa konstrukcji nowego mostu nad Sołą w Oświęcimiu w ciągu powstającej obwodnicy miasta
Na finiszu jest budowa konstrukcji nowego mostu nad Sołą w Oświęcimiu w ciągu powstającej obwodnicy miasta GDDKiA
Na finiszu jest budowa konstrukcji nowego mostu nad Sołą w Oświęcimiu w ciągu powstającej obwodnicy miasta. Do spięcia drugiej nitki przeprawy brakuje tylko 2 metrów!

Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Ostatnie 2 metry na budowie nowego mostu nad Sołą w Oświęcimiu

Dobiega końca budowa konstrukcji drugiej nitki mostu nad Sołą w Oświęcimiu. Jest to najdłuższa z trzech przepraw, jakie powstaną w ramach południowej obwodnicy miasta. Całość przeprawy ma ponad 460 metrów.

Do połączenia obu części północnej jezdni mostu na Sole zostało tylko 2 metry!
Do połączenia obu części północnej jezdni mostu na Sole zostało tylko 2 metry! GDDKiA

- Do połączenia obu części północnej jezdni mostu na Sole na obwodnicy Oświęcimia w ciągu drogi 44 zostało już niewiele - 2 metry. Ostatnie segmenty gotowe, wkrótce betonujemy łączący je "zwornik" - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Cała nowa przeprawa nad Sołą w ciągu obwodnicy Oświęcimia ma ponad 460 metrów
Cała nowa przeprawa nad Sołą w ciągu obwodnicy Oświęcimia ma ponad 460 metrów GDDKiA

Przeprawa budowana jest dwoma metodami, jedną tzw. nawisową, a w części z gotowych, prefabrykowanych belek na odcinku przebiegającym bezpośrednio nad ziemią, m.in. nad ul. Legionów oraz stawem Kamieniec.

Ostatnie segmenty gotowe, wkrótce ruszy betonowanie łączącego je "zwornika"
Ostatnie segmenty gotowe, wkrótce ruszy betonowanie łączącego je "zwornika" GDDKiA

Największe belki mają 23,5 m długości i ważą 26 ton. Most będzie składał się z trzech przęseł, z których najdłuższe liczyć będzie 140 metrów.

Przeprawa nad Sołą budowana jest dwoma metodami
Przeprawa nad Sołą budowana jest dwoma metodami GDDKiA

Ponadto w ciągu obwodnicy będą jeszcze dwie przeprawy. Jedna nad Wisłą na granicy Małopolski i Śląska oraz nad Młynówką w Oświęcimiu. Budowa konstrukcji mostu nad Wisłą o długości 430 m zakończyła się pod koniec marca tego roku

Tak kilka miesięcy temu wyglądała budowa północnej nitki mostu
Tak kilka miesięcy temu wyglądała budowa północnej nitki mostu Archiwum GDDKiA

Trzeci most nad Sołą w Oświęcimiu

O trzecim moście nad Sołą w Oświęcimiu mówiło się od lat. Były różne pomysły. - Cieszy, że w końcu powstanie, bo zdecydowanie poprawi układ komunikacyjny miasta - zauważa Mariusz Płaszczyca, kierowca z Oświęcimia.

Ostatnie segmenty gotowe, wkrótce ruszy betonowanie "zwornika"
Ostatnie segmenty gotowe, wkrótce ruszy betonowanie "zwornika" GDDKiA

Powstający w ciągu przyszłej obwodnicy miasta most będzie trzecią drogową przeprawą nad Sołą w Oświęcimiu. Pierwszy betonowy most, obecnie noszący nazwę Piastowski, powstał 100 lat temu. Uroczyste otwarcie miało miejsce nastąpiło 26 października 1924 roku. Drugi Jagielloński powstał w latach 80. ub. wieku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Motoryzacja

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska