Nowy most na Białce powstał w miejscu starego obiektu, który został wybudowany w latach 1912-1914. Jego budowa rozpoczęła się w marcu 2022 roku. Wtedy pojawiła się przeprawa zastępcza, a stary most został rozebrany.
Budowa nowej przeprawy była konieczna. Stary most służył bowiem mieszkańcom przez ponad wiek. Jego konstrukcja była mocno skorodowana i nie nadawała się do dalszego użytkowania. Dodatkowo był on regularnie niszczony przez rwącą rzekę. Jego bowiem podpory były usytuowane w korycie rzeki, co powodowało, że przy podniesionych stanach wody uderzały w nie kamienie i drzewa niesione przez Białkę.
Nowa przeprawa jest szeroka na 15 m, z czego 7 m zajmuje sama jezdnia. Poprzedni most był dużo węższy - miała szerokość jezdni zaledwie 4,5 m. Nowy obiekt wykonany jest w konstrukcji żelbetowej łukowej, do której podwieszona jest płyta z dodatkowymi cięgnami o długości ponad 30 m. Długość przęsła wynosi ok. 90 metrów. Oprócz samej przeprawy mostowej powstały także najazdy po jednej i drugiej stronie, które mają łączną 300 metrów długość 300 m.
Nowa przeprawa kosztowała ponad 16 mln zł, z czego 6,7 mln zł udało się pozyskać z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
„Melduję wykonanie zadania”. Anna Tybor zjechała na nartach ...
- Na dnie Jeziora Czorsztyńskiego leży zatopiona wieś. Tak kiedyś wyglądało to miejsce
- "Bangladesz" na Siwej Polanie. Buda za budą, pamiątki, kiełbaski i lane piwo
- To był kiedyś legendarny budynek na Krupówkach. Dziś w budynku hula wiatr
- Tatry. Legendarny Mnich - marzenie turystów i taterników [NIESAMOWITE ZDJĘCIA]
- Jak wyglądało Zakopane 30 lat temu i jak wygląda teraz? Miasto bardzo się zmieniło
- Tatry. Remonty szlaków idą pełną parą. To ciężka ręczna robota [ZDJĘCIA]