https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Obwodnica Krakowa z tunelem pod Kopcem Kościuszki? Konsultacje z mieszkańcami [WIZUALIZACJE]

Piotr Rąpalski
Urzędnicy zaprezentowali planowany przebieg tras Zwierzynieckiej i Pychowickiej, które są brakującymi elementami trzeciej obwodnicy miasta, od Ronda Ofiar Katynia do Trasy Łagiewnickiej, której budowa może się rozpocząć w ciągu dwóch lat. Pokazali koncepcje przebiegu tras, aby skonsultować je z mieszkańcami.

Trasy Zwierzyniecka i Pychowicka planowane są później. W sprawie Łagiewnickiej miasto zabiega już o wsparcie finansowe w Polskich Inwestycjach Rozwojowych, spółce rządowej. Liczy też pozyskać pieniądze z Unii Europejskiej. Koszt inwestycji to 800 mln zł, ale pierwszy będzie wykonywany odcinek Kurdwanów-zakopianka wraz z linią tramwajową. Koszt odcinka o długości 1,7 km to ponad 300 mln zł.

Opis tras Zwierzynieckiej i Pychowickiej (długość planowanej trasy ok. 6,9 km):

Odcinek 1: od Ronda Ofiar Katynia do skrzyżowania ul. Armii Krajowej z ul. Zarzecze – rozbudowa ul. Armii Krajowej do przekroju 2x3 pasy ruchu.

Odcinek 2: od skrzyżowania ul. Armii Krajowej z ul. Zarzecze do ul. Bakałarzy – rozbudowa Armii Krajowej (2x2) ze skrzyżowaniami dwupoziomowymi wyposażonymi w pasy dla relacji skrętnych oraz z budową Trasy
Zwierzynieckiej (2x2) w poziomie "-1".

Odcinek 3: od ul. Odlewniczej do ul. Księcia Józefa – budowa tunelu (2x3) pod rzeką Rudawą i wzgórzem Św. Bronisławy długości ok. 2.4 km.

Odcinek 4:od ul. Księcia Józefa do Wisły - budowa dwupoziomowego węzła "Przegorzały" z przebudową ul. Księcia Józefa.

Odcinek 5: budowa mostu przez Wisłę (2x3) długości ok. 400 m.

Odcinek 6: budowa dwupoziomowego węzła " Tyniecka" (skrzyżowanie Trasa Pychowicka – ul. Tyniecka – ul. Norymberska – ul. Sodowa).

Odcinek 7: od węzła "Tyniecka" do ul. Grota Roweckiego – budowa Trasy Pychowickiej (2x3) z przebudową ul. Norymberskiej i przebudową skrzyżowania ul. Grota Roweckiego z ul. Rostworowskiego.

Urzędnicy chcą już wiedzieć jakie protesty i oczekiwania są wobec Zwierzynieckiej i Pychowickiej. Konsultacje potrwają do 14 lipca 2015 r. Mieszkańcy będą mogli zapoznać się z koncepcjami i zgłosić swoje uwagi. Podczas spotkań, które odbędą się w następujących terminach:

23.06.2015 (wtorek), godz. 17.00 – Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 8, ul. Na Błonie 15b;

24.06.2015 (środa), godz. 17.00 – Szkoła Podstawowa nr 31, ul. Prusa 18, sala 21 I piętro;

25.06.2015 (czwartek), godz. 17.00 – Dom Kultury, ul. Praska 52.

Z koncepcją budowy Trasy Zwierzynieckiej i Trasy Pychowickiej, od Ronda Ofiar Katynia do Trasy Łagiewnickiej (skrzyżowanie ulic Grota Roweckiego – Rostworowskiego) mieszkańcy będą mogli zapoznać się również podczas wyłożeń do publicznego wglądu, w następujących miejscach i terminach:

26.06.2015 (piątek) w godz. 17.00-19.00 – siedziba Rady Dzielnicy VI, ul. Zarzecze 124 a, pok.102-104, I p.,

29.06.2015 (poniedziałek) w godz. 17.00-19.00 – siedziba Rady Dzielnicy VII, ul. Prusa 18,

30.06.2015 (wtorek) w godz. 17.00-19.00 – siedziba Rady Dzielnicy VIII, ul. Praska 52.

W podanych wyżej terminach odbędą się także dyżury konsultacyjne z udziałem projektanta. Podpisane wnioski, uwagi i zapytania dotyczące przedmiotu konsultacji wraz z dokładnym adresem oraz numerem działki, można przesyłać w formie pisemnej w nieprzekraczalnym terminie do 14.07.2015 r. z dopiskiem „Konsultacje społeczne – Trasa Zwierzyniecka i Pychowicka”: pocztą na adres: Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie, ul. Centralna 53, 31-596 Kraków lub pocztą elektroniczną na adres: [email protected].

Komentarze 15

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Krakus
Wystarczy poparzyć na zdjęcie i natychmiast widać, że cały ten projekt to totalne nieporozumienie!
Zamiast budować tunel tam gdzie jest najmniej zabudowań (a jest takie miejsce), to projektanci wiedzą
lepiej i zaprojektowali coś co nigdy nie powstanie! Ciekawe ile obywatele zapłacili za ten projekt?
g
galerianka bronowicka
Nic nie będzie stało na przeszkodzie, żeby wypróbować.
j
ja
w 2004 już widziałem plany i badania dotyczące konstrukcji tunelu
O
O
Nasza firma zrobi teraz kolejną wizualizację za 100 tysięcy: podziemnego lotniska pod Błoniami. O! Jakie ładne.
k
krakus
tunel pod kopcem Kościuszki... dobre :D
a
asm.
Budowa w granicach adm. Krakowa, tj. domknięcie III obwodnicy, wcale nie wyklucza istnienia na tej komunikacji zbiorowej. A co Szanowni Państwo powiedzieli byście na ekspresowe autobusy miejskie - hybrydowe, kursujące okólnie na III ( a może i II obwodnicy.) ???

Poza tym wykluczony zostanie tranzyt indywidualnych samochodów przejeżdżających przez miasto w obrębie III obwodnicy. Ograniczenia dla wjazdu starych aut, oraz obostrzenia dla nie mieszkających w centrum miasta posiadaczy samochodów dopiero się rozkręca. Dotyczy to wszystkich dużych miast.
ś
św.NH
Asy z obesranej kasy!
K
Krakus
To go from Bronowice to Prokocim You can use existing South Highway. You don’t need to build new way. And create more traffic and pollution in city center.
Not always short way is quick one.
Sorry for my English :)
N
Nie wierzę
Łał, po raz pierwszy urzędnicy pomyśleli i wykombinowali tunel zamiast wyburzać ludziom domy, niesamowite. Przyznam, że jest to ciekawa koncepcja, tylko fajnie byłoby, żeby nie pakowac faktycznie wszystkiego na opolską z powrotem, a jak już to trzebaby ją jeszcze faktycznie poszerzyć...
j
ja
a po wyborach będzie cisza...
k
krakus
Nie ma pieniędzy na porządną komunikację miejską, ale są miliardy na kolejne drogi. Prosta droga do zapaści komunikacyjnej miasta.
m
mieszkaniec
Ta droga tylko spowoduje że jeszcze więcej ludzi przesiądzie się do samochodów, spadnie liczba osób korzystających z komunikacji miejskiej. Jeżeli budować, to tylko z linią tramwajową. Czyli maksymalnie 2x2 + linia tramwajowa + ścieżka rowerowa.
F
FreshMind
Dear GazetaKrakowska, was it that hard to publish single screenshot instead of 7 small pieces? :)

Krakus, "NorthHighway" won't solve the problem for all these who are driving their cars from Bronowice to Prokocim through the Armii Krajowej / Aleja.

However, it will solve traffic jams on Opolska / Conrada.

In general, there are way to many cars in Krakow, too many people who drives cars instead of bicycles (and basically kill your really nice and ancient city)

sorry for English )
K
Krakus
Do bzdura, żeby budować kolejne "autostrady " wewnątrz miasta - należy raczej zawęzić te istniejące ale w zamian za to wybudować północną obwodnice Krakowa. Ruch w mieście zmniejszy się. Po co budować kolejną drogę wpychającą auta do miasta - i tak jest dostatecznie zakorkowane.
P
Popis
Nie gadać o trasie zwierzynieckiej, tylko ją robić!
Kraków czeka na alternatywe dla Alei i mostu dębnickiego!
Nie Hale 100 lecia Cracovi a trzecia obwodnica!!!
Majchrowski WALCZ o to, daj znać że nie zdziadziałeś do końca!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska