Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Na stacji w Oświęcimiu widać efekty przebudowy
Na przełomie września i października planowane jest oddanie do eksploatacji peronów 3 i 4 wraz częścią stacji od strony ul. Torowej.
- W toku jest montaż zadaszenia wiat. Wykonywane są jednocześnie roboty brukarskie - wylicza Dorota Szalacha z Zespołu Prasowego PKP PLK.
Mocno zaawansowane są także prace przy budowie przejścia podziemnego z windami. - Nowy trakt o długości 133 m zastąpi kładkę nad torami i zwiększy bezpieczeństwo. Obecnie na ukończeniu jest już jeden segment przejścia. Dzięki temu umożliwiono pieszym komunikację pomiędzy ul. Górniczą w Brzezince a nowobudowanym peronem nr 3 - zaznacza Dorota Szalacha.
Zakończenie całości prac na stacji w Oświęcimiu pod koniec 2023 roku
Prace na stacji Oświęcim, oprócz peronów i przejścia podziemnego, obejmują również tory wraz z siecią trakcyjną, obiekty inżynieryjne, urządzenia telekomunikacyjne i sterowania ruchem kolejowym. W ramach inwestycji wybudowano nową nastawnię.
- Realizacja robót na stacji odbywa się przy ruchu pociągów, które zatrzymują się przy dostępnych peronach - podkreśla Dorota Szalacha.
Inwestycja na oświęcimskiej stacji, to część przedsięwzięcia PLK, realizowanego na trasie Trzebinia –Oświęcim – Czechowice-Dziedzice - Zebrzydowice. Wartość całego projektu to przeszło 800 mln zł, z czego ponad 686 mln zł wynosi unijne dofinansowanie.
Bądź na bieżąco i obserwuj
- Tak wygląda teraz dolina Sztoły. Po malowniczej rzece zostało tylko suche koryto
- Maksymilian Suchyta z Chrzanowa zaginął półtora roku temu. AS Roma pomaga go szukać
- Tutaj odpoczniesz w upalne dni! Zobacz kąpieliska w Małopolsce zachodniej
- Tragedia spotkała Paulinę tydzień po ślubie. Pomogli anonimowi bohaterowie
- Zamek Tenczyn w Rudnie. Zobacz niezwykłe zdjęcia
- Spadochroniarze z Drugiego Pułku Rozpoznawczego ćwiczą na Pustyni Błędowskiej

Ukraina do UE