https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Oświęcim. Trwa przebudowa stacji kolejowej. Podróżni już jesienią skorzystają z pierwszych efektów modernizacji. ZDJĘCIA

Bogusław Kwiecień
Na stacji w Oświęcimiu widać już efekty modernizacji. W części z nowych obiektów podróżni będą mogli skorzystać już jesienią br.
Na stacji w Oświęcimiu widać już efekty modernizacji. W części z nowych obiektów podróżni będą mogli skorzystać już jesienią br. PKP PLK / Przemysław Kubiak
Jesienią tego roku podróżni będą mogli już skorzystać z pierwszych efektów modernizacji stacji PKP w Oświęcimiu. Zakończenie całości prac przewidziane jest w czwartym kwartale 2023 roku. W ramach przebudowy powstają m.in. nowe perony i przejście podziemne.

Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Na stacji w Oświęcimiu widać efekty przebudowy

Na przełomie września i października planowane jest oddanie do eksploatacji peronów 3 i 4 wraz częścią stacji od strony ul. Torowej.

- W toku jest montaż zadaszenia wiat. Wykonywane są jednocześnie roboty brukarskie - wylicza Dorota Szalacha z Zespołu Prasowego PKP PLK.

Mocno zaawansowane są także prace przy budowie przejścia podziemnego z windami. - Nowy trakt o długości 133 m zastąpi kładkę nad torami i zwiększy bezpieczeństwo. Obecnie na ukończeniu jest już jeden segment przejścia. Dzięki temu umożliwiono pieszym komunikację pomiędzy ul. Górniczą w Brzezince a nowobudowanym peronem nr 3 - zaznacza Dorota Szalacha.

Zakończenie całości prac na stacji w Oświęcimiu pod koniec 2023 roku

Prace na stacji Oświęcim, oprócz peronów i przejścia podziemnego, obejmują również tory wraz z siecią trakcyjną, obiekty inżynieryjne, urządzenia telekomunikacyjne i sterowania ruchem kolejowym. W ramach inwestycji wybudowano nową nastawnię.

- Realizacja robót na stacji odbywa się przy ruchu pociągów, które zatrzymują się przy dostępnych peronach - podkreśla Dorota Szalacha.

Inwestycja na oświęcimskiej stacji, to część przedsięwzięcia PLK, realizowanego na trasie Trzebinia –Oświęcim – Czechowice-Dziedzice - Zebrzydowice. Wartość całego projektu to przeszło 800 mln zł, z czego ponad 686 mln zł wynosi unijne dofinansowanie.

od 16 lat

Ukraina do UE

Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska