https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Pierwszy tramwaj Stadlera już wkrótce w Krakowie. Przechodzi testy [ZDJĘCIA]

Bartosz Dybała
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie
Realizacja kontraktu, dzięki któremu mieszkańcy Krakowa zyskają 50 nowoczesnych tramwajów, wkracza właśnie w decydującą fazę. Pierwszy z wagonów przechodzi już próbne jazdy na jednym z torów w fabryce w Siedlcach. Sprawdzany jest też m.in. system informacji pasażerskiej.

WIDEO: Krótki wywiad

Producent przetestował także proces załadunku tego ponad 33 metrowego tramwaju na specjalną lawetę. W najbliższych dniach wagon zostanie przetransportowany do jednej z zajezdni MPK w Krakowie.

Po przyjeździe do Krakowa rozpoczną się badania i pierwsze przejazdy. Będą to m.in. testy systemów napędu, hamowania oraz układów elektrycznych i innych elementów istotnych dla prawidłowej eksploatacji i bezpieczeństwa podróżnych.

W zakładzie Stadlera w Siedlcach trwają obecnie intensywne prace nad wyposażeniem kolejnych czterech wagonów. Każdy z nich jest na różnym etapie produkcji. Z kolei w fabryce w Środzie Wielkopolskiej cały czas przygotowywane i spawane są pudła wagonów.

Przypomnijmy, że nowe niskopodłogowe tramwaje będą mieć długość 33,4 metra. Zostaną wyposażone w klimatyzację, monitoring, oświetlenie ledowe wnętrza oraz nowoczesny system informacji pasażerskiej.

W każdym z tramwajów zostanie zamontowana specjalna platforma, która ułatwi wsiadanie i wysiadanie osobom niepełnosprawnym poruszającym się na wózkach. W środku będą także zamontowane automaty biletowe, w których pasażerowie za bilet zapłacą nie tylko monetami, ale także kartą płatniczą.

Warto także podkreślić, że dwa tramwaje z tej dostawy będą jako pierwsze w Krakowie wyposażone w innowacyjny system, który pozwoli na jazdę z opuszczonym pantografem, bez korzystania z sieci trakcyjnej na odcinku ok. 3 km (pozostałe wagony będą miały instalację umożliwiającą zamontowanie tego systemu w przyszłości). To rozwiązanie ma umożliwić jazdę tramwajom na odcinkach niezelektryfikowanych lub w przypadku awarii sieci trakcyjnej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 18

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
5 grudnia, 11:38, lolo:

jak długo jeszcze na linii 9 będą jeździły 40-sto letnie "akwaria"...???

Są miejsca gdzie lepiej wysyłać wyeksploatowany tabor. Szkoda narażać nowy na dewastację.

G
Gość
5 grudnia, 13:26, Gość:

Ja nie lubię tramwajów. Wolę autobusy (dieslowskie) i uważam, że autobusom powinno się dać bezwzględnie zielone światła bez konieczności uprzedniego zatrzymania się, gdyż to autobus hamując marnuje paliwo a tramwaj hamując zwraca prąd do sieci. Tramwaj najmniej zużywa prądu przy 10 km/h a autobus najmniej zużywa paliwa i najmniej emituje spalin przy … 100 km/h (nota bene, tramwaj nie jest w stanie osiągnąć takiej szybkości).

6 grudnia, 0:29, Naptun:

To da się leczyć. Uwierz mi

Nota bene autobus miejski tez nie jest w stanie. Pewne informacje w tych sprawach można znaleźć również w internecie, ale potrzeba jeszcze je zrozumieć. Ale to nie każdemu jest dane.

N
Naptun
5 grudnia, 13:26, Gość:

Ja nie lubię tramwajów. Wolę autobusy (dieslowskie) i uważam, że autobusom powinno się dać bezwzględnie zielone światła bez konieczności uprzedniego zatrzymania się, gdyż to autobus hamując marnuje paliwo a tramwaj hamując zwraca prąd do sieci. Tramwaj najmniej zużywa prądu przy 10 km/h a autobus najmniej zużywa paliwa i najmniej emituje spalin przy … 100 km/h (nota bene, tramwaj nie jest w stanie osiągnąć takiej szybkości).

To da się leczyć. Uwierz mi

G
Gość
5 grudnia, 14:31, Burmistrz Nowej Huty:

Czy pan pre-zydent pozwoli żeby te tramwaje jeździły do Huty? Przez pierwsze swoje kadencje nie chciał słyszeć o tym żeby niskopodlogowy tabor był kierowany do tej dzielnicy mimo że miasto posiadało już 50 bombardierow NGT6.Jak wiadomo wszystkim Nowa Huta jest mu tylko potrzebna przy okazji wyborów samorzadowych czego najlepszym przykładem są puste obietnice modernizacji nowohuckiego stadionu, katastrofalny stan torowisk, brak budowy nowej linii do Mistrzejowic czy też wysyłanie tam wyretuszowanych wrakow E1 oraz c3 nazywanych w Krakowie tramwajami

OBY NIE POZWOLIŁ!!!!!!!!!!!!

d
dr
5 grudnia, 18:37, Gość:

To wspaniała informacja zwłaszcza że dalej jeżdżą akwaria N105 które miały być wycofane po Światowych Dniach Młodzieży w 2016. Pięknie to wygląda jak dezele mkną z hukiem po nowo wyremontowanej Królewskiej - prestiż światowego salonu Europy

Ja pamiętam jak była mowa o końcu eksploatacji w 2014...

G
Gość
5 grudnia, 15:28, treser wiejskich !:

To nic nie da , bo komunikacja w K-owie jest źle zorganizowana. Co zaś do n. huty, to należy na granicy K-owa z n. hutą, skonstruować strefę kwarantanny, i odgrodzić się od tego wiejskiego terytorium.

Ciebie należałoby umieścić na kwarantannie we wsi Tworki

G
Gość

To wspaniała informacja zwłaszcza że dalej jeżdżą akwaria N105 które miały być wycofane po Światowych Dniach Młodzieży w 2016. Pięknie to wygląda jak dezele mkną z hukiem po nowo wyremontowanej Królewskiej - prestiż światowego salonu Europy

G
Gość

Ciekawe, kto będzie targał ciężką walizę w to miejsce przeznaczone na bagaże, jakby tam nie mogły być normalne siedzenia, przynajmniej po jednej stronie.

t
treser wiejskich !

To nic nie da , bo komunikacja w K-owie jest źle zorganizowana. Co zaś do n. huty, to należy na granicy K-owa z n. hutą, skonstruować strefę kwarantanny, i odgrodzić się od tego wiejskiego terytorium.

B
Burmistrz Nowej Huty

Czy pan pre-zydent pozwoli żeby te tramwaje jeździły do Huty? Przez pierwsze swoje kadencje nie chciał słyszeć o tym żeby niskopodlogowy tabor był kierowany do tej dzielnicy mimo że miasto posiadało już 50 bombardierow NGT6.Jak wiadomo wszystkim Nowa Huta jest mu tylko potrzebna przy okazji wyborów samorzadowych czego najlepszym przykładem są puste obietnice modernizacji nowohuckiego stadionu, katastrofalny stan torowisk, brak budowy nowej linii do Mistrzejowic czy też wysyłanie tam wyretuszowanych wrakow E1 oraz c3 nazywanych w Krakowie tramwajami

G
Gość
5 grudnia, 11:38, lolo:

jak długo jeszcze na linii 9 będą jeździły 40-sto letnie "akwaria"...???

5 grudnia, 14:16, Gość:

tak długo aż rybki po[wulgaryzm]ą

p-o-z-d-y-c-h-a-j-ą

G
Gość
5 grudnia, 11:38, lolo:

jak długo jeszcze na linii 9 będą jeździły 40-sto letnie "akwaria"...???

tak długo aż rybki po[wulgaryzm]ą

G
Gość

tak nowoczesnych, że ominą korki?

G
Gość

Ja nie lubię tramwajów. Wolę autobusy (dieslowskie) i uważam, że autobusom powinno się dać bezwzględnie zielone światła bez konieczności uprzedniego zatrzymania się, gdyż to autobus hamując marnuje paliwo a tramwaj hamując zwraca prąd do sieci. Tramwaj najmniej zużywa prądu przy 10 km/h a autobus najmniej zużywa paliwa i najmniej emituje spalin przy … 100 km/h (nota bene, tramwaj nie jest w stanie osiągnąć takiej szybkości).

G
Gość

Brak przejść, brak poręczy - słowem będzie masakra

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska