https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Pociągi z Krakowa na Śląsk pojadą 160 km/h!

Przemysław Malisz
To nie żart. W czerwcu 2014 roku pociągi pasażerskie z Krakowa przez Trzebinię na Śląsk będą mogły jechać z prędkością 160 kilometrów na godzinę. Stanie się to możliwe, bo wreszcie ruszy gruntowa przebudowa linii E30.

Wcześniej sprawę zablokował protest jednej z firm, która odwołała się od rozstrzygniętego już przetargu na całkowitą odnowę torowisk. Krajowa Izba Odwoławcza odrzuciła właśnie tę skargę.

Do przetargu na nadzór nad robotami budowlanymi na linii E 30 (odcinek Sosnowiec Jęzor - Kraków Główny Towarowy) stanęło aż 12 firm. Najkorzystniejszą propozycję przedstawiła firma Kolmen z Lublina.

Zobacz także: Pasażer kontra PKP: z biletem czy bez oczekuj najgorszego

Decyzja KIO może zostać jeszcze w ciągu siedmiu dni od otrzymania uzasadnienia na piśmie zaskarżona przez firmę wnoszącą protest do sądu administracyjnego, ale wydaje się to mało prawdopodobne. Skarżący musiałby wnieść 5-procentowe wadium od wysokości kwoty, o jaką się ubiegał w przetargu. W tym przypadku byłoby to ok. 450 tys. zł, które przepada, gdy wniosek jest odrzucony przez sąd.

- Jeśli nie będzie dalszego ciągu odwołań, to umowę moglibyśmy podpisać z wykonawcą do końca tego miesiąca - dodaje Janusz Pluta.

Zakończenie przebudowy linii kolejowej E 30 jest planowane na czerwiec 2014 r. W ramach projektu przewidziano przebudowę odcinków: Sosnowiec Jęzor - Jaworzno Szczakowa, Jaworzno Szczakowa - Trzebinia, Trzebinia - Krzeszowice, Krzeszowice - Kraków Główny Towarowy. Wykonana zostanie też sygnalizacja dla obszaru Jaworzno Szczakowa,Trzebinia, Kraków Mydlniki.

Zobacz także: Pasażer kontra PKP: z biletem czy bez oczekuj najgorszego

Celem przebudowy linii jest umożliwienie kursowania pociągów pasażerskich z prędkością do 160 km/h i pociągów towarowych do 120 km/h.

Zagłosuj na Najbardziej Wpływową Kobietę Małopolski
Polecamy w serwisie kryminalnamalopolska.pl: Zarżnęli znajomego scyzorykiem dla 80 zł
Sportowetempo.pl. Najlepszy serwis sportowy
Pawła Kołodzieja jeszcze nikt nie pokonał. Jak będzie teraz?

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

p
prawnik
Panie dziennikarskie dno - proszę lepiej przestudiować Prawo Zamówień Publicznych i zobaczyć co to jest wadium i jaka jest różnica pomiędzy nim a odwołaniem do KIO oraz w jakich trybach się wnosi i ile kosztuje wniesienie protestu do KIO, bo pisze Pan totalne bzdury.
y
yrtyk
Bajki pisza i tematy zastepcze wymyslaja. Trzeba zaczac od tego aby pociagi jezdzily zgodnie z rozkladem i nie trzeba bylo walczyc o miejsce wsiadajac przez okna. Mozna by tez zaproponowac posprzatanie pociagu i czysta toalete.....ale to juz tylko marzenia. PKP to syf.
o
obserwator
Już miało być EURO w Krakowie, metro też zrobione ,pociągi 160/h do Rzeszowa nie ma nic a będzie tylko gorzej
A
Ala
Podczas ostatnich zmian odwołano 200 kursów z Katowic. W tym tempie w 2014 może już nic nie jeździć na trasie Kraków - Katowice.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska