Wcześniej sprawę zablokował protest jednej z firm, która odwołała się od rozstrzygniętego już przetargu na całkowitą odnowę torowisk. Krajowa Izba Odwoławcza odrzuciła właśnie tę skargę.
Do przetargu na nadzór nad robotami budowlanymi na linii E 30 (odcinek Sosnowiec Jęzor - Kraków Główny Towarowy) stanęło aż 12 firm. Najkorzystniejszą propozycję przedstawiła firma Kolmen z Lublina.
Zobacz także: Pasażer kontra PKP: z biletem czy bez oczekuj najgorszego
Decyzja KIO może zostać jeszcze w ciągu siedmiu dni od otrzymania uzasadnienia na piśmie zaskarżona przez firmę wnoszącą protest do sądu administracyjnego, ale wydaje się to mało prawdopodobne. Skarżący musiałby wnieść 5-procentowe wadium od wysokości kwoty, o jaką się ubiegał w przetargu. W tym przypadku byłoby to ok. 450 tys. zł, które przepada, gdy wniosek jest odrzucony przez sąd.
- Jeśli nie będzie dalszego ciągu odwołań, to umowę moglibyśmy podpisać z wykonawcą do końca tego miesiąca - dodaje Janusz Pluta.
Zakończenie przebudowy linii kolejowej E 30 jest planowane na czerwiec 2014 r. W ramach projektu przewidziano przebudowę odcinków: Sosnowiec Jęzor - Jaworzno Szczakowa, Jaworzno Szczakowa - Trzebinia, Trzebinia - Krzeszowice, Krzeszowice - Kraków Główny Towarowy. Wykonana zostanie też sygnalizacja dla obszaru Jaworzno Szczakowa,Trzebinia, Kraków Mydlniki.
Zobacz także: Pasażer kontra PKP: z biletem czy bez oczekuj najgorszego
Celem przebudowy linii jest umożliwienie kursowania pociągów pasażerskich z prędkością do 160 km/h i pociągów towarowych do 120 km/h.
Zagłosuj na Najbardziej Wpływową Kobietę Małopolski
Polecamy w serwisie kryminalnamalopolska.pl: Zarżnęli znajomego scyzorykiem dla 80 zł
Sportowetempo.pl. Najlepszy serwis sportowy
Pawła Kołodzieja jeszcze nikt nie pokonał. Jak będzie teraz?
