PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK) odwołały wart ponad 400 milionów złotych przetarg, który miał wyłonić budowlańców jacy zbudują łącznicę kolejową w Chabówce i wyremontują tory od tej miejscowości do samego Zakopanego.
Łącznica w Chabówce to bardzo potrzebna inwestycja. Dziś to już ostatnie Miejsce (po wybudowaniu łącznicy w Krakowie i Suchej Beskidzkiej) gdzie pociąg jadący z grodu Kraka pod Giewont musi zmieniać kierunek jazdy. Wiąże się to zawsze z przepięciem lokomotywy z tyłu na przód pociągu a to trwa około 15 minut. Po budowie łącznicy w Chabówce jazda pociągiem z Krakowa skróciłaby się więc o około 2 godzin i 30 minut.
Jak podał portal Bankier.pl, powołując się na komunikat spółki „ZUE”, PKP PLK unieważniły przetarg z powodu omyłki rachunkowej. Jest więc spora szansa, że już za kilkanaście dni przetarg zostanie ogłoszony ponownie i do grudnia będziemy znali wykonawcę, który na wszystkie prace przy torach będzie miał około 2 lat.
Oprócz budowy łącznicy inwestycja ma tez polegać na wymiennie wszystkich torów na 40 km odcinku Chabówka - Zakopane i przebudowie części peronów.
Tak budowano kolejkę na Kasprowy Wierch [ARCHIWALNE ZDJĘCIA]
WIDEO: Co Ty wiesz o Krakowie?
Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto
