https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Północ Krakowa wielkim placem budowy: 29 Listopada, Opolska i tramwaj, Trasa Wolbromska

Piotr Rąpalski
Północ Krakowa doczekała się strategicznych inwestycji. Stała się przez to wielkim placem budowy, ale w tym roku i przyszłym ma zostać o wiele lepiej skomunikowana.
Północ Krakowa doczekała się strategicznych inwestycji. Stała się przez to wielkim placem budowy, ale w tym roku i przyszłym ma zostać o wiele lepiej skomunikowana. ZIM
Północ Krakowa to aktualnie wielki plac budowy. Rozbudowa al. 29 Listopada, Przebudowa Opolskiej i budowa nowe linii tramwajowej Krowodrza Górka-Górka Narodowa, a do tego budowa Trasy Wolbromskiej. Co się dzieje obecnie na tych inwestycjach? Przeczytajcie i zobaczcie zdjęcia.

Trasa Wolbromska

Roboty przy budowie nowej wylotówki na północ postępują zgodnie z planem. Na trasie głównej wykonawca STRABAG skupia się na wiadukcie nad torami kolejowymi - trwa zbrojenie płyty obiektu. Na przełomie maja i czerwca wiadukt będzie betonowany. Wykonane jest już przejście dla pieszych.

Trwają roboty na ul. Glogera związane z przebudową infrastruktury podziemnej. Rozpoczęły się prace związane z budową zbiorników retencyjnych, na razie przy Pachońskiego. Sukcesywnie postępują roboty brukarskie i asfaltowe.

Trasa Wolbromska – zachodnia obwodnica Zielonek ma poprawić wyjazd z Krakowa na północ i odciążyć istniejące drogi dojazdowe do naszego miasta z gminy Zielonki. Nowa droga będzie się łączyć z północną obwodnicą Krakowa, realizowaną obecnie przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Dzięki temu powstanie alternatywna wobec ulicy Jasnogórskiej, Łokietka i 29 Listopada trasa wylotowa i wjazdowa do Krakowa od strony północnej.

Budowa Trasy Wolbromskiej - zachodniej obwodnicy Zielonek to wspólny projekt Miasta Kraków i Województwa Małopolskiego, realizowany z dofinansowaniem unijnym.

Aleja 29 Listopada

Wykonawca rozbudowy al. 29 Listopada sukcesywnie postępuje z realizacją nowego wiaduktu kolejowego na linii nr 95

Wykonane już zostały fundamenty, część przyczółków i część murów oporowych. Ponadto podpory tymczasowe pod szalunek ustroju nośnego, czyli konstrukcji, po której będą się poruszać pociągi. Zostały zamontowane łożyska na jednym z torów.

Prowadzone są roboty związane z zasypywaniem przyczółków, wykonywaniem szalunków ustroju nośnego oraz zbrojeniem ustroju nośnego na obu torach. W tym tygodniu wykonawca planuje betonowanie ścian zewnętrznych przyczółka po stronie wschodniej.

Opolska i tramwaj do Górki Narodowej

Dzięki udostępnieniu kierowcom południowej nitki tunelu wzdłuż Opolskiej i przeniesieniu ruchu w kierunku Nowej Huty z łącznicy nad tunelem, wykonawca prowadzi roboty mające na celu połączenie poszczególnych fragmentów torów oraz jezdni, chodników i ścieżek rowerowych.

Trwają też ostatnie prace przy północnej komorze tunelu - już niedługo ma tam zostać przeniesiony ruchu w kierunku Bronowic.

Inne remonty w mieście

Ulica Agatowa zostanie rozbudowana

W czwartek, 18 maja, ruszy rozbudowa fragmentu ul. Agatowej. Ulica zostanie rozbudowana na blisko 500-metrowym odcinku – od rejonu przystanków autobusowych „Agatowa” w kierunku budynku nr 18.

Inwestycja zakłada poszerzenie jezdni do min. 6,5 m, budowę obustronnych chodników, kanalizacji deszczowej i kanału technologicznego. Dodatkowo przebudowane zostanie oświetlenie oraz pozostałe sieci uzbrojenia terenu.

W związku z robotami zostaną wprowadzone zmiany w organizacji ruchu – połówkowe zamknięcie jezdni z utrzymanym ruchem na odcinku od ul. Półłanki (zatoki autobusowe) do skrętu w ul. Agatową (jeden kierunek w stronę ul. Półłanki) oraz całkowite zamknięcie na odcinku od ul. Agatowej (skrzyżowanie) w kierunku ul. Domagały. Wprowadzone zostaną objazdy, dojazd do posesji będzie zapewniony. W późniejszym terminie – w trakcie robót drogowych – całkowicie zamknięty będzie również fragment od ul. Półłanki w kierunku ul. Agatowej.

Koszt inwestycji to ponad 4,3 mln zł. Na realizację zadania wykonawca ma czas do końca sierpnia br.

KST III do Górki Narodowej: weekendowe utrudnienia na ul. Pleszowskiej

W dniach od 20 do 22 maja zamknięta dla ruchu będzie ul. Pleszowska, przy wlocie z ul. Opolską.

Roboty bitumiczne związane z układaniem ostatniej warstwy asfaltu obejmą ul. Pleszowską, przy skrzyżowaniu z ul. Opolską. W związku z tym, w dniach od 20 maja, od godz. 7.00 do 22 maja, do godz. 4.00 ul. Pleszowska przed skrzyżowaniem będzie zamknięta dla ruchu.

Kierowcy w ramach tras objazdowych będą mogli korzystać z ulic Wyki, Pachońskiego i Mackiewicza. Na czas zamknięcia zmienią się też trasy niektórych autobusów. Szczegóły na stronie ztp.krakow.pl.

Kolejne prace remontowe w tunelu Trasy Łagiewnickiej

w noce 17/18-19/20.05.2023 r. (śr/cz – pt/sb) będą prowadzone prace remontowe w tunelu Trasy Łagiewnickiej na odcinku między przystankami Krokusowa i Łagiewniki SKA w kierunku ul. Zakopiańskiej. W tym czasie odcinek ten będzie zamknięty dla ruchu.

W związku z powyższym linia 608 będzie kursować w następujący sposób:

  • w kierunku Pod Fortem po stałej trasie (bez zmian);
  • w kierunku Czyżyn Dworca po trasie czasowo zmienionej: Pod Fortem – … – skrzyżowanie ul. Kobierzyńskiej i Trasy Łagiewnickiej – Kobierzyńska – Grota-Roweckiego – Brożka – Wadowicka – … – Czyżyny Dworzec;
  • zamiast przystanku Rostworowskiego 05 linia będzie obsługiwać przystanek Rostworowskiego 02 (na ul. Kobierzyńskiej, w kierunku ul. Grota-Roweckiego);
  • przystanki: Krokusowa 01 i Łagiewniki SKA 04 pozostaną bez obsługi;
  • na zmienionym odcinku trasy linia będzie obsługiwać istniejące przystanki: Grota-Roweckiego 05, Lipińskiego 03 i Borsucza 04.

Zmiany w Kodeksie Pracy od 26 kwietnia

od 16 lat
Wideo

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

L
Lidka
W Północnej części Krakowa, dzieje się istna rewolucja. Wbrew narzekaniom mieszkańców na utrudnienia związane z remontami uważam, że to bardzo pozytywne zmiany. Cieszę się, że wreszcie podjęto działania kompleksowe. Modernizacja dróg, otwarcie nowej linii tramwajowej oraz budowa Trasy Wolbromskiej to inwestycje, które mają szansę sprawdzić się i ta część Krakowa faktycznie będzie najlepiej skomunikowana w mieście. To jest to, o co mieszkańcy latami walczyli i już niedługo zobaczymy tego pozytywne efekty.
g
grzeg
Widziałem, jak dzisiaj ze względu na deszcz pracowano na "Dwudziestej dziewiątej" w okropnym błocie. Nie zazdroszczę - szanuję.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska