https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Północna obwodnica Krakowa ma być gotowa do 2022 r.

Piotr Ogórek
Obecnie Północna Obwodnica Krakowa kończy się na węźle w Modlnicy
Obecnie Północna Obwodnica Krakowa kończy się na węźle w Modlnicy
Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podpisał program inwestycyjny dla północnej obwodnicy Krakowa (POK). Rząd przekaże na prace koncepcyjne 10 mln zł. W przyszłym tygodniu rozpisany ma być przetarg na przygotowanie szczegółowej koncepcji drogi. Ta ma powstać do 2022 roku. Jej Szacunkowy koszt to 1-1,5 mld zł.

Autor: Piotr Ogórek

- To zwieńczenie wysiłku wielu osób i środowisk zabiegających, aby Małopolska była traktowana na równi z innymi regionami kraju. Czuję satysfakcję, że realizujemy nasze deklaracje – powiedział minister Adamczyk po podpisaniu programu inwestycyjnego. Na jego realizację przeznaczone będzie blisko 10 mln zł.

Termin przejazdu pierwszego samochodu północną obwodnicą to 2022 rok, ale Andrzej Adamczyk liczy, że uda się to przyspieszyć.

Północna obwodnica ma mieć po trzy pasy w każdym kierunku i liczyć prawie 15 km długości. Połączy ona węzeł Modlniczka z węzłem Mistrzejowice w Krakowie powstającym w ramach budowy odcinka trasy S7 od węzła Igołomska do granicy województwa świętokrzyskiego.

Na POK dopuszczona prędkość będzie wynosić 80 lub 100 km/h. Planowanych jest sześć wiaduktów w ciągu POK, cztery nad obwodnicą oraz trzy mosty.

W przyszłym tygodniu ma być ogłoszony przetarg na prace koncepcyjne, które w szczegółach określą przebieg obwodnicy. Ta mają potrwać do końca 2017 r. Później ogłoszony zostanie przetarg w formule zaprojektuj i zbuduj. Niewykluczone, że będzie on podzielony na dwa zadania, w ramach których równolegle będą powstawać dwa odcinki POK. Rozpoczęcie prac ma nastąpić na przełomie 2018 i 2019 roku. Szacunkowy koszt całej inwestycji będzie się wahał od 1 do 1,5 mld zł.

Według prognoz na nowym odcinku już w roku 2025 ruch przekroczy średnio 30 tys. pojazdów na dobę. Obecnie na południowej autostradowej obwodnicy Krakowa średniodobowy ruch przekracza 50 tys. pojazdów na dobę, a w przypadku odcinka węzeł Kraków Tyniec – węzeł Kraków Sidzina to 64 tys. pojazdów na dobę.

Kraków. Jest przetarg na trasę za 1,3 mld zł [PLANY, WIZUALIZACJE]

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 18

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Krakowiak
to lepiej żeby te wszystkie tirosmrody jeździły obok centrum alejami nie? Poza tym auto jadące 100 szybko przejedzie i mało zanieczyszczeń zostawi. Mam nadzieję, że jakieś ECOgłąby nie zaczną strajkować, że coś tam im nie pasi bo wschodnia i północna obwodnica dla krakowa to priorytet od kilku lat.
K
Komar
Jak można było podjąć taką decyzję! Przecież przez 8 lat słyszałem, że NIEDASIE, z powodu innych ważniejszych inwystycji, głównie w okolicy Trójmiasta.
I
Inka
Zastanawiam się czy w obecnej sytuacji codziennych alertów smogowych poprowadzenie tej obwodnicy tak blisko centrum Krakowa jest trafnym rozwiązaniem .
J
Jędrek z Krowodrzy
Miastu już dziękujemy za budowę POK od wielu ,wielu lat.Dobrze że min. Adamczyk to swojak, bo nie było by tej drogi jeszcze ze 100 lat.Kraków mówi niedosie.
k
kierowca
uda się dopiąć cały ring:) trzymam kciuki
R
Robol
Dokladnie. Jesli juz chca budowac to najpierw POK A potem niech zaczna trase zwierzyniecka.
Lagiewnicka jest nikomu niepotrzebna.Poza kilkoma znajomkami
g
grek
Kraków zamiast czekać na obiecanki od rządu to niech lepiej sam buduje POK niż trasę łagiewnicką (KOSZT PORÓWNYWALNY) potrzebną chyba jedynie niektórym pracownikom UMK
A
As
Jest jednak pewna subtelna różnica..., taka ze poprzednicy zabierali sie do pracy i próbowali, budowali....
Oczywiście każdy widzial, ze sa spóźnienia, ale w końcu zobaczyliśmy i autostrady.
Jestem przekonany, ze za PiS-u nam to nie grozi.
Niestety...;(
A
AS
Pani(e) "Bujda" ale gadano o autostradach gotowych na 2012 rok , których nie ma do tej pory. To dopiero była ŚCIEMA
Najwięksi adwersarze POK to obecna władza Krakowa z jej guru ma(j)chlerem. Oraz niestety, niektórzy inaczej "myślący"
A
As
Trąbienie już teraz o czymś, co ma sie rozpocząć w 2019 roku, to nic innego jak tylko ściema.
Jeszcze chwile temu, nie "gadano" o tym, co sie zrobi, tylko budowano.
Na obwodnice Krakowa i inne inwestycje..., za czasów PiS-u nie ma najmniejszych szans.
s
ses
Szal pytonga
K
Krakus
Robisz sobie jaja?
K
Krakus
Super, dobrze ze beda budowac moze troche sie rozkorkuje krakow bo tak to wszystkie tiry i samochody jada opolska albo 29 listopada i dlaej przez aleje i jest masakra
t
tomasz
Jak zobacze. Obym dożył...
m
molibden
obecna ekipa nie jest zdolna do budowy czegokolwiek, zwłaszcza 5 tuneli. w 2022 odszukajcie ten mój wpis w archiwum i zobaczycie że byłem prorokiem
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska