Na razie termin zakończenia prac to ciągle jesień 2024 roku. To wtedy Północna Obwodnica Krakowa ma być gotowa i odciążyć stolicę Małopolski z ruchu tranzytowego. W połączeniu z powstającą Trasą Wolbromską, przebudowaną al. 29 Listopada oraz węzłem S7 na budowanym odcinku Kraków-Widoma - miasto ma szansę w końcu udrożnić ruch w swoich północnych dzielnicach. A powstała tam już niedawno linia tramwajowa do Górki Narodowej, a już realizowana jest ta do Mistrzejowic.
Północna obwodnica (w ciągu drogi ekspresowej S52) będzie miała długość 12,3 km i dwie jezdnie z trzema pasami ruchu na każdej z nich. Węzły drogowe połączą ją z istniejącym układem komunikacyjnym, a 20 km dróg dojazdowych pozwoli na dogodne dojazdy z obszaru Krakowa i okolicznych miejscowości. Do węzła Modlnica dobudowane zostaną cztery łącznice.
Znajdujący się na drugim końcu węzeł Kraków Mistrzejowice wybudowany zostanie w ramach realizacji S7 i połączy obie drogi ekspresowe, zamykając tym samym ring wokół Krakowa. W ciągu S52 POK powstaną także dwa tunele (w Zielonkach ma 653 m, a w Batowicach 496 m), 27 obiektów (wiadukty, estakada) i 4 km murów oporowych. Między tunelem w Batowicach a węzłem Węgrzce powstaje najdłuższa na odcinku S52 estakada, mająca prawie 570 metrów długości.
Czy Unia Europejska stanie się jednolitym państwem?

- Co pasażerowie komunikacji miejskiej robią źle? Przegląd najgorszych zachowań
- Fryzury dla kobiet po 40. i 50. Zobacz, jak się czesać, aby odjąć sobie lat!
- Oto najbardziej luksusowe ulice Krakowa. Tutaj mieszkania kosztują krocie!
- TOP 10 rzeczy, które musisz wiedzieć o Krakowie, przyjeżdżając tu na studia!