Tak wygląda teraz przystanek Grzegórzki w centrum Krakowa
- Jeżeli chodzi o architekturę to ten przystanek nie jest tym, do czego Kraków powinien aspirować. Ważna jest jednak także funkcjonalność. To nie jest architektura wandaloodporna i stwarzająca poczucie bezpieczeństwa. Powstają betonowe klatki schodowe, nie widać tam przeszkleń. Zobaczymy, jak będzie w tych klatkach wyglądać komunikacja, czy nie będą tworzyć się zatory. Nie pomyślano o ruchomych schodach, choć przystanek znajduje się na wysokości drugiego piętra. Na rondzie Mogilskim różnica wysokości jest mniejsza, a takie schody są - komentuje Paweł Hałat, prezes Stowarzyszenia Przestrzeń-Ludzie- Miasto.
Przystanek z klatkami schodowymi i windami
Obok Hali Targowej coraz wyraźniej widać budowane wejście na przystanek Kraków Grzegórzki od strony ul. Grzegórzeckiej.
- Podróżni w tym miejscu będą korzystać z klatki schodowej i wind. Podobne wejście powstanie przy drugim peronie - informują w PKP Polskie Linie Kolejowe.
Drugie wejście na przystanek powstanie więc od strony ul. Dietla. Kolejne wejścia (schody) na przystanek budowane są od strony ul. Berka-Joselewicza.
W PKP PLK wyjaśniają, że końcowy efekt dotyczący przystanku Grzegórzki będzie widoczny po zakończeniu inwestycji, a więc w połowie roku. Zwracają uwagę, że projekt powstawał ok. 10 lat temu, w czasie, kiedy władze Krakowa planowały pod przystankiem parking samochodowy, co miało wpływ na obecny wygląd obiektu. Później po protestach mieszkańców zrezygnowano z takich pomysłów i obecnie plan jest taki, że teren jaki powstał pod estakadą, na której umieszczono przystanek zostanie zagospodarowany przez Zarząd Zieleni Miejskiej w Krakowie, tak by była to rekreacyjna przestrzeń z zielenią.
Linie tramwajowe planowane w Krakowie w najbliższych latach....
Gigantyczna inwestycja PKP w centrum miasta
Budowa przystanku Kraków Grzegórzki prowadzona jest w ramach gigantycznego zadania za przeszło 1,2 mld zł, polegającego na dobudowie drugiej pary torów na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy - Rudzice. W ramach tego zadania powstały m.in. estakady kolejowe (zastąpiły nasyp) między ul. Kopernika i Miodową. Budowane są też mosty kolejowe nad Wisłą (dwa są gotowe, trzeci powstaje wraz z kładką pieszo-rowerową) i przebudowywany wiadukt nad ul. Grzegórzecką.
Plan jest taki, by dodatkowe tory dla pociągów szybkiej kolei aglomeracyjnej zostały udostępnione od czerwca tego roku. Z przystanku kolejowego Kraków Grzegórzki pasażerowie mają korzystać w II połowie 2023 r. wraz z wprowadzeniem nowych rozkładów jazdy (być może od września).
Ceny samochodów elektrycznych zaczynają spadać

- Osiedlowa "anakonda". Tak wygląda najdłuższy blok w Krakowie
- Idealny na wiosenne spacery! Mamy najdłuższy park w Polsce! Gdzie koniec?
- Zrujnowany Kazimierz, szare Stare Miasto. Pamiętacie jeszcze taki Kraków?
- Tak mieszkają najbogatsi w Krakowie. Luksusowe domy i mieszkania na sprzedaż!
- 9 lekarzy z Krakowa wśród najbardziej wpływowych osób w polskiej medycynie