Rusza budowa wiaduktu i ronda na DK 79 w Młoszowej. Kierowcy za rok pojadą nową drogą
Wszystkie przejazdy kolejowe na linii E30 łączącej Kraków z Katowicami zostaną zlikwidowane. Zastąpią je wiadukty, które usprawnią ruch oraz poprawią bezpieczeństwo. Kierowcy nie będą musieli czekać na rogatkach. Większość inwestycji już została zrealizowana. W listopadzie br. ruszy budowa wiaduktu w Młoszowej. Zastąpi on przeznaczony do likwidacji przejazd z rogatkami na ul. Szembeka.
Budowa wiaduktu zwiększy bezpieczeństwo i usprawni ruch w Młoszowej. Zależało nam, by tak poprowadzić przebieg nowej drogi, by nie było konieczności wyburzeń i to się udało - mówi Jarosław Okoczuk, burmistrz Trzebini.
Modernizacja linii kolejowej, skrócony czas przejazdu oraz większy komfort podróży przekładają się na większą liczbę pasażerów, a co za tym idzie liczbę pociągów na torach. Obecnie ok. 180 pociągów na dobę przejeżdża linią kolejową E30. Sprawia, to że przejazd drogowo-kolejowy w Młoszowej bywa zamknięty nawet przez 45 minut w ciągu godziny. To utrudnia komunikację.
Zapewnienie płynnego przejazdu to impuls dla rozwoju tej części sołectwa, ale także zapewnienie bezpieczeństwa. Służby medyczne i ratunkowe w razie potrzebny będą mogły szybko dotrzeć na miejsce - dodaje Jarosław Okoczuk

Wiadukt będzie miał swój początek na ul. Trzeciej, gdzie kiedyś znajdował się już przejazd kolejowy, jednak w związku z modernizacją linii został zlikwidowany. Nowy przejazd nad torami prowadzić będzie dalej do ul. Krakowskiej, czyli DK 79. Warto zaznaczyć, że powstanie tam rondo, co zdecydowanie ułatwi kierowcom jadącym od strony Młoszowej włączenie się do ruchu. Po stronie od linii kolejowej powstanie natomiast nowa droga, która połączy wiadukt z ul. Szembeka.
Nowy wiadukt nie będzie posiadać chodnika. Piesi będą musieli korzystać z istniejącego już przejścia podziemnego na ul. Trzeciej. Mieszkańcy Młoszowej chcieliby, aby na oddalonej o 300 metrów na ul. Szembeka istniejący przejazd zastąpiła kładka lub przejście podziemne. PKP PLK nie ma jednak w planach takiej inwestycji, z uwagi na koszty.
Na dziś nie widzę potrzeby, by na ul. Szembeka była budowa kładka. Nieopodal znajduje się tunel dla pieszych. Dajmy sobie czas na zakończenie inwestycji, wówczas będzie można ocenić jak to funkcjonuje i wyciągnąć wnioski, i wtedy podjąć ewentualne decyzje - komentuje burmistrz Trzebini.
Budowa wiaduktu w Młoszowej to element większego projektu wartego 2 mld zł, którym jest modernizacja linii kolejowej E30. Spółka PKP PLK z oszczędności, które powstały w trakcie realizacji inwestycji, zdecydowała się zrealizować dodatkowe zadania na tej linii. Jednym z nich jest właśnie budowa wiaduktu w Młoszowej. Inwestycja ta potrwa 12 miesięcy. Wartość tego zadania to 22 mln zł, z czego wkład gminy Trzebinia wynosi 9 mln zł.
Będziemy się starać minimalizować uciążliwości dla mieszkańców do minimum. Dojazd do placu budowy jest możliwy tylko ul. Szembeka i Trzecią, dlatego tymi ulicami będzie poruszać się sprzęt i mogą tam wystąpić utrudnienia - mówi Piotr Szydłowski, dyrektor kontraktu firmy Sarinż, wykonawcy inwestycji.
Bądź na bieżąco i obserwuj
- Rusza nabór wniosków na mieszkania, które powstaną w ramach SIM. Znamy kryteria
- Woda z osadem płynie z kranów w Chrzanowie. To nie zanieczyszczenie
- Chrzanów. Pszczelarze z koła Cabanka przy cmentarzu posadzili miododajne krzewy
- Kolejne urządzenie AMAX będzie monitorować wstrząsy w Chrzanowie
- Kilkanaście tysięcy młodych ludzi z powiatów Małopolski zachodniej dostało wsparcie