FLESZ - Polacy żyją krócej. Co nas zabija?
- Rzecznik Praw Pacjenta zaniepokojony sytuacją pacjentów dotyczącą trudności w telefonicznym umówieniu wizyty, wystąpił do Specjalistycznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Multimed w Oświęcimiu z prośbą o wyjaśnienia - informuje Małgorzata Duda z Departamentu Dialogu Społecznego i Komunikacji Biura Rzecznika Praw Pacjenta.
W tekście opisaliśmy sytuację 74-letniej pani Anny z Oświęcimia. Schorowanej kobiecie przez tydzień, mimo wielu prób, nie udało się zarejestrować do „swojego” lekarza w Multimedzie. Z reguły nikt nie podnosił słuchawki. Gdy już udało się połączyć, nie było miejsc.
Kobieta ma orzeczony stopień niepełnosprawności i ogromne problemy z poruszaniem się. Dlatego poprosiła m.in. sąsiadkę, by ta osobiście załatwiła sprawę w ośrodku zdrowia. Niestety i jej nie udało się umówić wizyty, bo znów… nie było już bloczków do lekarza.
Oświęcim. Rejestracja w Multimedzie jest ponad siły pacjentów
Inni pacjenci Multimedu przyznają, że też mają problemy, by zarejestrować się do lekarza. Pod naszym tekstem opisali bardzo dużo takich samych historii.
Dyrekcja Multimedu, który w połowie grudnia ub. roku połączył się ze spółką „Elvita”, a niebawem stanie się częścią PZU Zdrowie, zapewnia, że to czasowe problemy związane z wdrażaniem nowego systemu informatycznego. Prosi pacjentów o cierpliwość.
Rzecznik Praw Pacjenta podkreśla jednak, że każda przychodnia powinna zapewnić bieżącą rejestrację pacjentów na podstawie zgłoszenia osobistego lub za pośrednictwem osoby trzeciej, w tym przy wykorzystaniu telefonu lub innych środków komunikacji elektronicznej.
- Maltretowały dzieci w żłobku. Usłyszały zarzuty
- Powstał hymn z okazji 100-lecia urodzin Karola Wojtyły
- Olkusz. Park Czarna Góra zmienia się w betonowy plac [FOTO]
- Bal na sto par, czyli tak się bawili absolwenci Mechanika [ZDJĘCIA]
- Najpiękniejsze dziewczyny z Energy2000. One rządziły na parkietach w 2019 roku
- Kolędnicy z całej Małopolski wystąpili w Chrzanowie [ZDJĘCIA]
