https://gazetakrakowska.pl
reklama
Pasek artykułowy - wybory

Rzecznik Prawa Pacjenta żąda wyjaśnień od Multimedu, dlaczego tak trudno jest się tam zarejestrować do lekarza

MMG
Monika Pawłowska
Rzecznik Praw Pacjenta zainteresował się sytuacją pacjentów przychodni zdrowia Multimed w Oświęcimiu po tym, jak przeczytał nasz tekst "Pacjentom Multimedu puszczają nerwy. Niektórzy przez tydzień nie mogą się zarejestrować do lekarza". Żąda wyjaśnień.

FLESZ - Polacy żyją krócej. Co nas zabija?

- Rzecznik Praw Pacjenta zaniepokojony sytuacją pacjentów dotyczącą trudności w telefonicznym umówieniu wizyty, wystąpił do Specjalistycznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Multimed w Oświęcimiu z prośbą o wyjaśnienia - informuje Małgorzata Duda z Departamentu Dialogu Społecznego i Komunikacji Biura Rzecznika Praw Pacjenta.

W tekście opisaliśmy sytuację 74-letniej pani Anny z Oświęcimia. Schorowanej kobiecie przez tydzień, mimo wielu prób, nie udało się zarejestrować do „swojego” lekarza w Multimedzie. Z reguły nikt nie podnosił słuchawki. Gdy już udało się połączyć, nie było miejsc.

Kobieta ma orzeczony stopień niepełnosprawności i ogromne problemy z poruszaniem się. Dlatego poprosiła m.in. sąsiadkę, by ta osobiście załatwiła sprawę w ośrodku zdrowia. Niestety i jej nie udało się umówić wizyty, bo znów… nie było już bloczków do lekarza.

Oświęcim. Rejestracja w Multimedzie jest ponad siły pacjentów

Inni pacjenci Multimedu przyznają, że też mają problemy, by zarejestrować się do lekarza. Pod naszym tekstem opisali bardzo dużo takich samych historii.

Dyrekcja Multimedu, który w połowie grudnia ub. roku połączył się ze spółką „Elvita”, a niebawem stanie się częścią PZU Zdrowie, zapewnia, że to czasowe problemy związane z wdrażaniem nowego systemu informatycznego. Prosi pacjentów o cierpliwość.

Rzecznik Praw Pacjenta podkreśla jednak, że każda przychodnia powinna zapewnić bieżącą rejestrację pacjentów na podstawie zgłoszenia osobistego lub za pośrednictwem osoby trzeciej, w tym przy wykorzystaniu telefonu lub innych środków komunikacji elektronicznej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Zdrowie

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

A
Agata

Do multimed należałam od czasów ZCHO. 5 lat temu przepisałam się do Przeciszowa po tym jak przez 3 miesiące nie mogłam zarejestrować się do lekarza a jak już mi się udało to trafiłam na takie " cudo" co migrenę chciała leczyć kadzidełkami.

G
Gonia

Hahaha i Pani od precelko, która rejestruje pół miasta???

A
Aga
23 stycznia, 12:08, Mela:

Żeby dostać się do lekarza w każdej przychodni jest problem.

Nieprawda. Ja należę do przychodni przy ul. Słowackiego i jeszcze nigdy nie miałam najmniejszego problemu się tam zarejestrować. Natomiast co do artykułu: to kłamstwo, że problem z rejestracją w Multimedzie istnieje od połowy grudnia. Jakieś 3 lata temu mój narzeczony stał w kolejce pod Multimedem od 5 rano, żeby móc się zarejestrować, bo wiadomo, że nikt tam nie odbiera telefonów. Dostał jeden z ostatnich bloczków. To chore.

M
Mela

Żeby dostać się do lekarza w każdej przychodni jest problem.

S
Szkoda słów

Pracowałam tam aż 1 dzień w jednej z poradni. Po tym dniu zrezygnowałam, bo to co się tam wyprawia to jest tragedia. Przyjmują pacjentów zewsząd. Część na NFZ, część z różnych firm, część prywatnie. Mają bałagan w dokumentacji. Nie liczy się dobro pacjenta tylko kasa. Na każdego pacjenta jest może przeznaczone 5min. Panie rejestratorki olewają wszystko. Mają poumawianych swoich pacjentów, a zwykły Kowalski nie dostanie się do lekarza. Porażka. Powinni zrobić z tym porządek. Cieszę się, że trafiło to w końcu do rzecznika.

G
Gość

Trudności z rejestracją telefoniczną nie są od grudnia tylko od wielu lat; mam nadzieję, że interwencja RPP coś zmieni.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska