https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Rzecznik Prawa Pacjenta żąda wyjaśnień od Multimedu, dlaczego tak trudno jest się tam zarejestrować do lekarza

MMG
Monika Pawłowska
Rzecznik Praw Pacjenta zainteresował się sytuacją pacjentów przychodni zdrowia Multimed w Oświęcimiu po tym, jak przeczytał nasz tekst "Pacjentom Multimedu puszczają nerwy. Niektórzy przez tydzień nie mogą się zarejestrować do lekarza". Żąda wyjaśnień.

FLESZ - Polacy żyją krócej. Co nas zabija?

- Rzecznik Praw Pacjenta zaniepokojony sytuacją pacjentów dotyczącą trudności w telefonicznym umówieniu wizyty, wystąpił do Specjalistycznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Multimed w Oświęcimiu z prośbą o wyjaśnienia - informuje Małgorzata Duda z Departamentu Dialogu Społecznego i Komunikacji Biura Rzecznika Praw Pacjenta.

W tekście opisaliśmy sytuację 74-letniej pani Anny z Oświęcimia. Schorowanej kobiecie przez tydzień, mimo wielu prób, nie udało się zarejestrować do „swojego” lekarza w Multimedzie. Z reguły nikt nie podnosił słuchawki. Gdy już udało się połączyć, nie było miejsc.

Kobieta ma orzeczony stopień niepełnosprawności i ogromne problemy z poruszaniem się. Dlatego poprosiła m.in. sąsiadkę, by ta osobiście załatwiła sprawę w ośrodku zdrowia. Niestety i jej nie udało się umówić wizyty, bo znów… nie było już bloczków do lekarza.

Oświęcim. Rejestracja w Multimedzie jest ponad siły pacjentów

Inni pacjenci Multimedu przyznają, że też mają problemy, by zarejestrować się do lekarza. Pod naszym tekstem opisali bardzo dużo takich samych historii.

Dyrekcja Multimedu, który w połowie grudnia ub. roku połączył się ze spółką „Elvita”, a niebawem stanie się częścią PZU Zdrowie, zapewnia, że to czasowe problemy związane z wdrażaniem nowego systemu informatycznego. Prosi pacjentów o cierpliwość.

Rzecznik Praw Pacjenta podkreśla jednak, że każda przychodnia powinna zapewnić bieżącą rejestrację pacjentów na podstawie zgłoszenia osobistego lub za pośrednictwem osoby trzeciej, w tym przy wykorzystaniu telefonu lub innych środków komunikacji elektronicznej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Zdrowie

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

A
Agata

Do multimed należałam od czasów ZCHO. 5 lat temu przepisałam się do Przeciszowa po tym jak przez 3 miesiące nie mogłam zarejestrować się do lekarza a jak już mi się udało to trafiłam na takie " cudo" co migrenę chciała leczyć kadzidełkami.

G
Gonia

Hahaha i Pani od precelko, która rejestruje pół miasta???

A
Aga
23 stycznia, 12:08, Mela:

Żeby dostać się do lekarza w każdej przychodni jest problem.

Nieprawda. Ja należę do przychodni przy ul. Słowackiego i jeszcze nigdy nie miałam najmniejszego problemu się tam zarejestrować. Natomiast co do artykułu: to kłamstwo, że problem z rejestracją w Multimedzie istnieje od połowy grudnia. Jakieś 3 lata temu mój narzeczony stał w kolejce pod Multimedem od 5 rano, żeby móc się zarejestrować, bo wiadomo, że nikt tam nie odbiera telefonów. Dostał jeden z ostatnich bloczków. To chore.

M
Mela

Żeby dostać się do lekarza w każdej przychodni jest problem.

S
Szkoda słów

Pracowałam tam aż 1 dzień w jednej z poradni. Po tym dniu zrezygnowałam, bo to co się tam wyprawia to jest tragedia. Przyjmują pacjentów zewsząd. Część na NFZ, część z różnych firm, część prywatnie. Mają bałagan w dokumentacji. Nie liczy się dobro pacjenta tylko kasa. Na każdego pacjenta jest może przeznaczone 5min. Panie rejestratorki olewają wszystko. Mają poumawianych swoich pacjentów, a zwykły Kowalski nie dostanie się do lekarza. Porażka. Powinni zrobić z tym porządek. Cieszę się, że trafiło to w końcu do rzecznika.

G
Gość

Trudności z rejestracją telefoniczną nie są od grudnia tylko od wielu lat; mam nadzieję, że interwencja RPP coś zmieni.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska