Newag odnotował w kolejny duży sukces. Sądecki producent taboru kolejowego będzie realizował największą w swojej historii umowę. - PKP Intercity, czołowy operator kolejowy w Polsce ogłosił wybór oferty Newag S.A. jako najkorzystniejszej na dostawę 46 lokomotyw elektrycznych E4DCU Griffin.
- Złożyliśmy ofertę w postępowaniu przetargowym. Jest to jedyna złożona oferta i mieści się w budżecie zamawiającego . Oferta obecnie podlega analizie przez PKP Intercity.. Trzymamy więc kciuki i wierzymy, że się uda. Po wyborze oferty będziemy mogli mówić o sukcesie - mówił nam jeszcze w ubiegłym tygodniu Józef Michalik, wiceprezes zarządu firmy Newag S.A.
I udało się. Wiadomo, że wartość netto tego kontraktu przekroczy 2 mld złotych. Nowoczesne, charakteryzujące się wysokim współczynnikiem dostępności pojazdy wzbogacą flotę PKP Intercity, zapewniając pasażerom komfortową i bezpieczną podróż.
- Lokomotywy E4DCU Griffin produkcji NEWAG S.A., są gotowe sprostać najwyższym standardom bezpieczeństwa, efektywności energetycznej i komfortu podróży - czytamy na profilu w mediach społecznościowych firmy.
Przypomnijmy, że wcześniej Newag podpisał umowę, w ramach której 30 lokomotyw elektrycznych Dragon 2 ich produkcji trafi do firmy Akiem.
- Akiem jest takim przedsiębiorstwem kolejowym (pool taboroy), który inwestuje w pojazdy, a następnie udostępnia je przewoźnikom w drodze leasingu lub dzierżawy. Obecnie posiada 760 pojazdów, które są udostępniane przewoźnikom europejskim. Dołączą do nich nasze lokomotywy - mówi Józef Michalik.
Wiadomo już, że wyprodukowanych przez Newag w ramach tej umowy 10 lokomotyw wielosystemowych Dragon 2 E6MST zostanie dopuszczonych do eksploatacji na terenie Polski, Czech i Słowacji, a 20 lokomotyw jednosystemowych DC z modułem dojazdowym na terenie Polski.
- Umowa zawiera również opcję z prawem wykorzystania do końca 2025 roku na dodatkowe pięćdziesiąt lokomotyw. Jeżeli sytuacja gospodarcza będzie zmierzała w dobrym kierunku, a wierzę, że tak będzie, liczymy, że będziemy mogli im dostarczyć w sumie 80 lokomotyw - dodaje Michalik.
Kontrakt vędzie realizowany w latach od 2025 do 2027 roku. Terminy dostaw w ramach opcji będą natomiast ustalane, kiedy zamawiający skorzysta z opcji.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni z faktu, że jeden z największych podmiotów ROSCO w Europie wybrał naszą platformę sześcioosiowych elektrycznych lokomotyw towarowych Dragon 2, składając największe wartościowo zamówienie na nasze pojazdy w historii naszej firmy. Wierzymy, że niezawodne lokomotywy tej platformy spełnią oczekiwania biznesowe klientów firmy Akiem z Europy Środkowej - przyznaje Zbigniew Konieczek, prezes Zarządu Newag S.A.
Przed sądecką firmą jeszcze kolejny duży kontrakt. Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego w postępowaniu na dostawę ośmiu elektrycznych zespołów trakcyjnych podjął uchwałę o skorzystaniu z prawa opcji. To oznacza, że Newag dostarczy dla nich dodatkowe 22 pojazdy.
- Oznacza to, że dostarczymy nie osiem, a trzydzieści pojazdów pasażerskich czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych z platformy pojazdów Impuls drugiej generacji Impuls 2 - dodaje Michalik.
- Taki prywatnie jest Marcin Janusz, srebrny medalista Igrzysk Olimpijskich
- Tak mieszkają Sławomir i Kajra. To ich urocze gniazdko w Małopolsce
- Darek kocha motoryzację. W garażu ma lincolna z 1974 roku o wadze ponad 2 ton
- Mural „Matki Sybiraczki” odsłonięty. W uroczystości wzięły udział setki uczniów
- Ten serial to hit. Kręcono go w słynnej wiosce romskiej w Maszkowicach
To wyjątkowe miejsce na mapie Małopolski. Astro Centrum w Chełmcu oficjalnie otwarte!
