https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Ścisk pasażerów na małej powierzchni. Przystanek na Wielickiej do przebudowy

Pasażerowie tłoczą się na niewielkiej powierzchni pomiędzy tramwajami i ruchliwą jezdnią
Pasażerowie tłoczą się na niewielkiej powierzchni pomiędzy tramwajami i ruchliwą jezdnią Anna Kaczmarz
Po otwarciu estakady pomiędzy ulicami Wielicką i Lipską ludzie muszą się tłoczyć na niewielkiej powierzchni. Według urzędników przystanek "Kabel" zostanie wkrótce przebudowany.

Coś denerwuje lub przeszkadza w Twoim mieście? Byłaś (-eś) świadkiem ciekawego wydarzenia? Daj nam znać! Czekamy na informacje, zdjęcia i nagrania wideo! Przyślij je na adres [email protected]. Do Twojej dyspozycji są też nasze profile na Facebooku: Mój Reporter Kraków | Gazeta Krakowska

Pasażerowie tłoczą się na wąskim skrawku betonu. Z trudem przepychają się próbując wejść do tramwaju. Wielu ląduje poza "wysepką" na ruchliwej ulicy. Tak wygląda sytuacja na przystanku Kabel. Ten po otwarciu estakady tramwajowej Lipska-Wielicka stał się miejscem przesiadek dla tysięcy osób jadących w kierunku Kurdwanowa i Bieżanowa. Jest on jednak zbyt wąski, by pomieścić wszystkich podróżujących.

Wtorek po południu. Przystanek Kabel w godzinach komunikacyjnego szczytu. Pasażerowie tłoczą się. Miejsca jest niewiele. Przystanek wcześniej nie był zbyt uczęszczany. To się jednak zmieniło. - Jechałem tramwajem "50" przez estakadę. Muszę się jednak dostać do Bieżanowa, a ten przystanek jest pierwszym, na którym można się przesiąść po zjeździe z estakady - opowiada Mirosław Hak. Takich osób jak on, które muszą zmienić tutaj linię, jest więcej.

Choć od otwarcia estakady minęły dwa dni, urzędnicy już dostrzegli problem. Obiecują go rozwiązać. - Przystanek będzie miał na całej długości 3,5 metra szerokości. Projekt przebudowy jest już zaakceptowany - mówi Piotr Hamarnik z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu. Ul. Wielicka zostanie poszerzona po drugiej stronie, przesunięte zostaną bariery ochronne i powstała w ten sposób przestrzeń zostanie zajęta przez peron.

Tymczasem pod koniec lipca remontowane było torowisko przy przystanku. Wtedy jednak nikt nie wpadł na pomysł, by połączyć remonty.

Czytaj także:Przy przystankach szybkiego tramwaju na estakadzie Lipska-Wielicka jest niebezpiecznie

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

w
wert
Teraz zamkniemy przystanek i wprowadzimy chaos na czas remontu! Bo po co zrobić coś raz a dobrze
ś
świetlik
Kiedy wrócimy do sterowania oświetleniem ulicznym za pomocą wyłączników zmierzchowych zamiast, do obłędu źle zaprogramowanych, wyłączników astronomicznych ? Lampy się świecą wg położenia geograficznego - bez uwzględnienia chmur. Świetnie sprawowałyby się na księżycu. Rano przed świtem i wieczorem po zmroku jest ciemno i niebezpiecznie. Czy mamy oszczędzać energię kosztem naszego bezpieczeństwa ? ZIKICIE OBUDŹ SIĘ!
ż
żal
WSZYSTKO NA RATY, PRZY KAŻDEJ INWESTYCJI, NA KAŻDYM KROKU
s
s.
Przecież jak to tak, żeby ZIKiT zatrudniani byli specjaliści, którzy takie rzeczy studiowali i mieli w tym kierunku wykształcenie i doświadczenie. Jak można takiej wiedzy wymagać od przeciętnego szwagra radnego, ciotki kierownika czy kuzyna kumpla wiceprezydenta?

A starczyłoby przy okazji inwestycji samo torowisko przesunąć o dwa metry w stronę Kabla, nawet niekoniecznie na całej długości czy odcinku od przystanku, ale choćby sam przystanek przenieść bliżej skrzyżowania na nową estakadę i zrobić tam trochę przestrzeni.

Tylko która bratowa czy który kumpel z wojska coś takiego wymyśli? Czy oni jakąś Inżynierię Miejską niby kończyli czy co?
a
aka
GK dzięki za materiał, sytuacja na tym przystanku jest krytyczna wymaga natychmiastowej przebudowy. Projektant przejścia na parking Kabla powinien stracić zawodowe uprawnienia...
J
Jadek
A komu by do głowy wpadło coś tak zaskakującego, jak pojawienie się takiego problemu?! Nie każdy jest wybitnym strategiem, zdolnym do przewidzenia rzeczy nieprzewidywalnych. W tej sytuacji kreatywność urzędników może iść tylko w jedną z dwóch stron: fizyczne rozszerzenie przystanku (i komunikacyjny paraliż Wielickiej) lub ... zlikwidowania przystanku. Ewentualnie zlikwidowanie estakady :)
M
Maciek
Czy urzednicy nie mogli wpasc na ten pomysl na etapie planowania inwestycji, jaka jest estakada? Kiedy zacznie sie przebudowa przystanku, zapewne odcinek Wiekickiej na wysokosci przystanku Kabel zostanie zamknieta dla ruchu tramwajowego i ludzie z Kurdwanowa i Biezanowa beda jezdzili autobusami zastepczymi pod dworzec Plaszow i stamtad tramwajami po starej trasie. Licze, wprawdzie slepo, ale licze, na kreatywnosc urzednikow.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska