https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Stacja kolejowa Kraków Płaszów w nowej odsłonie. Od niedzieli z przebudowanego peronu skorzystają pierwsi podróżni

Piotr Tymczak
Na stacji Kraków Płaszów trwają ostatnie przygotowania do otwarcia peronu numer 2.
Na stacji Kraków Płaszów trwają ostatnie przygotowania do otwarcia peronu numer 2. PKP PLK
Na stacji Kraków Płaszów trwają ostatnie przygotowania do otwarcia peronu numer 2. Wykonawcy pracują przy ciągach komunikacyjnych i sprawdzają działanie systemów bezpieczeństwa. W niedzielę ze zmodernizowanego peronu skorzystają pierwsi podróżni.

Przypomnijmy, że w Krakowie prowadzone są prace w ramach gigantycznej inwestycji realizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe za ponad 1 mld zł, dotyczącej robót na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy - Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej.

Modernizacja krakowskiej linii średnicowej zakłada budowę w centrum miasta w sumie czterech torów kolejowych. Tory „boczne” będą dla pociągów aglomeracyjnych i regionalnych, a środkiem jeździć będą pociągi dalekobieżne. Takie rozwiązanie ma ułatwić prowadzenie ruchu i dać możliwość przewoźnikom uruchomienia dodatkowych połączeń.

W ramach tego zadania realizowana jest też m.in. budowa estakad kolejowych w centrum Krakowa między ul. Miodową i Kopernika.

Rozbudowywany jest także wiadukt kolejowy nad ul. Grzegórzecką, tak by docelowo mogły się na nim pomieścić 4 tory. Obok wiaduktu powstaje nowy przystanek kolejowy Kraków Grzegórzki.

Postępują prace związane z budową ostatniego z trzech nowych mostów kolejowych nad Wisłą w Krakowie.

Rośnie ostatni z trzech mostów kolejowych nad Wisłą w Krakowie

W ramach przedsięwzięcia powstają też wspomniane trzy mosty kolejowe nad Wisłą. Dwa z nich są już gotowe. Trzeci most wraz z kładką pieszo-rowerową będzie gotowy w połowie 2023 r. Wtedy też przewiduje się zakończenie inwestycji kolejowych w centrum miasta.

Sytuacja na rynku pracy w 2023 roku

od 16 lat
Wideo

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Według mnie to bubel. Normalny każdy peron powinien mieć 2 tory. W Plaszów peron 3 ma tylko 1 tor. Przez aktualny 5 (6, bo może będzie jeszcze tego 1. peron przed stacja) to jeden tor są 20%. I mogli to mieć za niewiele koszty i stracony jeden tor postojowy.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska