Przypomnijmy, że w Krakowie prowadzone są prace w ramach gigantycznej inwestycji realizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe za ponad 1 mld zł, dotyczącej robót na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy - Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej.
Modernizacja krakowskiej linii średnicowej zakłada budowę w centrum miasta w sumie czterech torów kolejowych. Tory „boczne” będą dla pociągów aglomeracyjnych i regionalnych, a środkiem jeździć będą pociągi dalekobieżne. Takie rozwiązanie ma ułatwić prowadzenie ruchu i dać możliwość przewoźnikom uruchomienia dodatkowych połączeń.
W ramach tego zadania realizowana jest też m.in. budowa estakad kolejowych w centrum Krakowa między ul. Miodową i Kopernika.
Rozbudowywany jest także wiadukt kolejowy nad ul. Grzegórzecką, tak by docelowo mogły się na nim pomieścić 4 tory. Obok wiaduktu powstaje nowy przystanek kolejowy Kraków Grzegórzki.
Rośnie ostatni z trzech mostów kolejowych nad Wisłą w Krakowie
W ramach przedsięwzięcia powstają też wspomniane trzy mosty kolejowe nad Wisłą. Dwa z nich są już gotowe. Trzeci most wraz z kładką pieszo-rowerową będzie gotowy w połowie 2023 r. Wtedy też przewiduje się zakończenie inwestycji kolejowych w centrum miasta.
- Te osoby nie dostaną ślubu kościelnego
- Tak wyglądał Kraków 1000 lat temu! Oto rekonstrukcja
- Tak oszukują nas sklepy spożywcze. TOP 10 nieczystych zagrań!
- Horoskop miesięczny na grudzień 2022 dla wszystkich znaków zodiaku
- Otwarto nowy prywatny akademik w Krakowie. Prawdziwy wypas dla studentów z kasą
- Budowa S7 na północy Małopolski. "Ekspresówka" widziana z góry robi wrażenie
Sytuacja na rynku pracy w 2023 roku
