Spis treści
Kolejowa rewolucja w Limanowej. Powstaje przejście podziemne
Prace ziemne odbywają się na całej długości linii kolejowej w rejonie stacji Limanowa. Obecnie na fragmencie, który jest objęty inwestycją prace postępują zgodnie z harmonogramem. Na tym terenie jest wielki plac budowy.
- Wykonywane są przede wszystkim prace ziemne, a także prace w rejonie przejazdów kolejowo-drogowych. W rejonie samej stacji i przyszłych peronów pracujemy przy budowie przejścia podziemnego - mówi "Gazecie Krakowskiej" Piotr Hamarnik PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
W ramach kontraktu zmieni się także otoczenie stacji. Powstaną tam dwa nowoczesne perony i przejście podziemne. Podobnie jak na innych stacjach i przystankach tu też perony będą w pełni dostępne dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Wokół wybudowany zostanie nowy układ komunikacyjny - drogi dojazdowe, chodniki i wiadukty.
Będzie estakada z pięknymi widokami na Beskid Wyspowy
Druga część torów w Limanowej będzie objęta osobnym kontraktem, na który PKP Polskie Linie Kolejowe jeszcze w lutym ogłosiły przetarg. Mowa o odcinku Limanowa - Tymbark.
Inwestycja będzie polegać na modernizacji linii kolejowej nr 104 (odcinek Tymbark – Limanowa) oraz budowie fragmentu nowej linii kolejowej nr 622 z Tymbarku w kierunku Szczyrzyca. W sumie powstanie 14 km nowych torów wraz z siecią trakcyjną, 17 mostów i wiaduktów, a z większych obiektów inżynierskich tunel i estakada. Modernizacji doczekają się perony na stacji Tymbark i przystanku Koszary. Infrastruktura będzie dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się, m.in. poprzez budowę przejścia podziemnego na stacji w Tymbarku. Zwiększone bezpieczeństwo zapewni 9 bezkolizyjnych skrzyżowań oraz nowe drogi i chodniki, które powstaną w poszczególnych gminach.
Co z torami po starej Galicjance?
Odcinek torów Fornale – Kasina Wielka – Dobra – Mszana Dolna jest przewidziany przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA do pozostawienia na potrzeby pociągów retro. Dalszy zakres działań przy nim uzależniony jest od zainteresowania przewoźników oraz lokalnych organizacji. Natomiast pomiędzy miejscowościami Mordarka i Męcina przewidziano prace polegające na rozbiórce istniejącej nawierzchni torowej i części obiektów inżynierskich.
