https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Stacja kolejowa w Limanowej, na trasie Chabówka-Nowy Sącz, zmienia się na naszych oczach. Powstają m.in. przejścia podziemne

Joanna Mrozek
Budowa przejścia podziemnego na stacji Limanowa
Budowa przejścia podziemnego na stacji Limanowa Krzysztof Dzidek, PKP Polskie Linie Kolejowe SA.
Przebudowa stacji Limanowa jest jednym z kilku etapów modernizacji linii kolejowej 104 (Chabówka – Nowy Sącz). To część projektu Podłęże-Piekiełko, największej inwestycji kolejowej na południu Polski. Obecnie trwają prace ziemne w rejonie przejazdów kolejowych i samej stacji oraz budowa przejścia podziemnego na ul. Żuławskiego. Inwestycja pochłonie 335 mln zł i będzie ważną częścią remontowanego odcinka, którym za kilka lat z Nowego Sącza dojedziemy szybkim pociągiem do Krakowa.

Spis treści

Kolejowa rewolucja w Limanowej. Powstaje przejście podziemne

Prace ziemne odbywają się na całej długości linii kolejowej w rejonie stacji Limanowa. Obecnie na fragmencie, który jest objęty inwestycją prace postępują zgodnie z harmonogramem. Na tym terenie jest wielki plac budowy.

- Wykonywane są przede wszystkim prace ziemne, a także prace w rejonie przejazdów kolejowo-drogowych. W rejonie samej stacji i przyszłych peronów pracujemy przy budowie przejścia podziemnego - mówi "Gazecie Krakowskiej" Piotr Hamarnik PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

W ramach kontraktu zmieni się także otoczenie stacji. Powstaną tam dwa nowoczesne perony i przejście podziemne. Podobnie jak na innych stacjach i przystankach tu też perony będą w pełni dostępne dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Wokół wybudowany zostanie nowy układ komunikacyjny - drogi dojazdowe, chodniki i wiadukty.

Będzie estakada z pięknymi widokami na Beskid Wyspowy

Druga część torów w Limanowej będzie objęta osobnym kontraktem, na który PKP Polskie Linie Kolejowe jeszcze w lutym ogłosiły przetarg. Mowa o odcinku Limanowa - Tymbark.

Inwestycja będzie polegać na modernizacji linii kolejowej nr 104 (odcinek Tymbark – Limanowa) oraz budowie fragmentu nowej linii kolejowej nr 622 z Tymbarku w kierunku Szczyrzyca. W sumie powstanie 14 km nowych torów wraz z siecią trakcyjną, 17 mostów i wiaduktów, a z większych obiektów inżynierskich tunel i estakada. Modernizacji doczekają się perony na stacji Tymbark i przystanku Koszary. Infrastruktura będzie dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się, m.in. poprzez budowę przejścia podziemnego na stacji w Tymbarku. Zwiększone bezpieczeństwo zapewni 9 bezkolizyjnych skrzyżowań oraz nowe drogi i chodniki, które powstaną w poszczególnych gminach.

Co z torami po starej Galicjance?

Odcinek torów Fornale – Kasina Wielka – Dobra – Mszana Dolna jest przewidziany przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA do pozostawienia na potrzeby pociągów retro. Dalszy zakres działań przy nim uzależniony jest od zainteresowania przewoźników oraz lokalnych organizacji. Natomiast pomiędzy miejscowościami Mordarka i Męcina przewidziano prace polegające na rozbiórce istniejącej nawierzchni torowej i części obiektów inżynierskich.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska