Czytaj także: Awantura o szkoły w Krakowie przybiera na sile [ZDJĘCIA]
Serwis korkowo.pl przypomina, że jeszcze pod koniec maja Kraków wypadał stosunkowo słabo na tle całej Polski. Sytuacja się jednak radykalnie zmieniła.
- To powód do zadowolenia i potwierdzenie, że nasze konsekwentne działania inwestycyjne oraz stosowanie nowoczesnych rozwiązań w zarządzaniu transportem przynoszą efekty - komentuje Tadeusz Trzmiel, zastępca prezydenta Krakowa ds. infrastruktury. Nowoczesne rozwiązania to uruchomienie w pełni trójpoziomowego ronda Ofiar Katynia, estakady nad ul. Nowohucką, szybkiego tramwaju do Płaszowa i postępująca budowa linii na Ruczaj.
Największa zmiana zaszła w prędkości dla aut jeżdżących w ścisłym centrum (w promieniu do dwóch kilometrów), średnia prędkość w godzinach porannego (06:00-09:00) i popołudniowego szczytu (16:00 -18:00 ) oscyluje obecnie w granicach 29 km/h. Po zakończeniu budowy wszystkich trzech poziomów ronda Ofiar Katynia zdecydowanie usprawnił się ruch w północnej części Krakowa.
Szansę na dużo szybszą jazdę niż pół roku temu dostali także kierowcy na obrzeżach miasta. W odległości zarówno 2-5 km jak i 5-10 km od ścisłego centrum prędkości oscylują w granicach 36-37 km/h. Natomiast w odległości 10-15 km od centrum jeździ się ze średnią prędkością 47 km/h.
Dane do raportu zostały zebrane na podstawie monitoringu sytuacji na polskich drogach. Analizie poddano dane z urządzeń GPS umieszczonych w tysiącach pojazdów poruszających się po ulicach
Krakowa w godzinach od 6:00 do 22:00.
Miss Polonia z dawnych lat. Zobacz galerię kandydatek!
Wybieramy najpiękniejszą sportsmenkę Małopolski! Weź udział w plebiscycie!
"Super pies, super kot"! Zobacz zwierzaki zgłoszone w plebiscycie i oddaj głos!
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!