To będzie najdłuższy most w Małopolsce!

    To będzie najdłuższy most w Małopolsce!

    Anna Agaciak

    Gazeta Krakowska

    Aktualizacja:

    Gazeta Krakowska

    Tak wygląda most z estakadą na wizualizacji

    Tak wygląda most z estakadą na wizualizacji ©archiwum UMiG w Dobczyach

    Budowa północno-wschodniej obwodnicy Dobczyc idzie pełną parą. Częścią drogowego obejścia miasta będzie nowoczesny i najdłuższy w południowej Polsce most. Efektowna konstrukcja przypomina nieco most Siekierkowski w Warszawie!
    Tak wygląda most z estakadą na wizualizacji

    Tak wygląda most z estakadą na wizualizacji ©archiwum UMiG w Dobczyach

    Czytaj także: Rewolucja w Kościele. Wierni w Polsce dadzą 1 procent podatku?

    Przeprawa nad Rabą nie będzie miała podpór w nurcie rzeki. Zostanie podwieszona stalowymi linami, dzięki czemu będą pod nią swobodnie przechodzić leśne i polne zwierzęta.

    Most ma się łączyć z estakadą dojazdową, która będzie się wznosiła nad doliną rzeki. - To właśnie sprawi, że stanie się on jedną z najdłuższych konstrukcji mostowych w Polsce i najdłuższą w Małopolsce - mówi Alicja Ślęczka z Zarządu Dróg Wojewódzkich.

    Będzie miał 645,5 metra długości. Most Siekierkowski, do którego ten nad Rabą jest trochę podobny, ma 500 metrów. - Prace przebiegają zgodnie z planem - mówi Magdalena Gaweł z biura promocji Urzędu Miasta i Gminy w Dobczycach. - Budowa ma być kontynuowana zimą. Wykonawcy mostu i obwodnicy mają pracować w podgrzewanych tunelach.

    Wszystko wskazuje więc na to, że otwarcie przeprawy nastąpi w grudniu 2012 roku. Tak jak zakładano w harmonogramie budowy. O obwodnicy mieszkańcy Dobczyc marzyli od wielu lat. Oni i władze gminy chciały wyprowadzić ruch uciążliwych, wielkich pojazdów z centrum miasta. Chcieli także mieć porządną drogę do rozwijającej się strefy gospodarczej. Burmistrz miasta Marcin Pawlak rozpoczął starania o budowę obwodnicy Dobczyc ponad 10 lat temu.

    Od 2003 r. z zarządem województwa małopolskiego i powiatu myślenickiego przygotowywano inwestycję. Ma być ona alternatywą dla osób jadących w kierunku Zakopanego. Obwodnica ma też poprawić połączenie małopolskich stref aktywności gospodarczej województwa małopolskiego, a konkretnie stref w Myślenicach, Jaworniku, Dobczycach, Bochni, Gdowie oraz Niepołomicach.

    Obwodnica wraz z mostem, estakadą, rondem i przełożeniem koryta potoku Rosochatka, pochłonie 58 mln zł. Lwia część tej inwestycji, bo aż 49,3 mln zł, jest finansowana z funduszy unijnych.

    Konstrukcja przeprawy została zaprojektowana przez rzeszowską pracownię Promost Consulting.
    - Kiedy most będzie już gotowy na pewno zastanowimy się nad jego ochrzczeniem - mówi Magdalena Gaweł z UMiG w Dobczycach. - Być może ogłosimy wśród mieszkańców konkurs na nazwę.

    Najnowsze wyniki wyborów 2011: PO i PiS



    Mieszkania Kraków. Zobacz nowy serwis

    Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

    Czytaj treści premium w Gazecie Krakowskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (6)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    palikot to kórwa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    STASZEK (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 38 / 39

    te krzyze utną łeb!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Trzeba było zbudować wzdłuż rzeki

    kłajboy (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 31 / 19

    Wtedy bylby najdłuższy

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Boże !!! Co za naród co za ludzie!!

    maria (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 71 / 45

    Nie ma mostu zle, bedzie most jeszcze gorzej!! Jak tu takim marudom dogodzić. Choćbyśmy im smarowali pewną część ciała miodem to powiedzę- bleeee- za słodko.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    leśne i polne zwierzęta

    szczypawka (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 46 / 48

    Myślałem, że mosty buduje się dla ludzi. Tymczasem z artykułu dowiedziałem się, że najważniejsze są polne i leśne zwierzęta. No i rekordy. Po kiego diabła tak długi, a więc tak drogi most? Pod jego...rozwiń całość

    Myślałem, że mosty buduje się dla ludzi. Tymczasem z artykułu dowiedziałem się, że najważniejsze są polne i leśne zwierzęta. No i rekordy. Po kiego diabła tak długi, a więc tak drogi most? Pod jego przęsłami i tak nie zmieści się woda po pęknięiu tamy zbiornika.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    odpowiedż

    kibic (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 57 / 48

    już marudzis? Już ci żle? A cenę masz podaną w artykule.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ciekaw jestem ile to kosztuje.

    kk (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 45 / 45

    krocej i taniej sie nie dało? A ile bedzie kosztowac konserwacja?

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo