https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Tramwaj do Mistrzejowic pod nadzorem saperskim. Pod rondem Polsadu w Krakowie wykonano ogromy wykop. Powstają dwa podziemne piętra

Piotr Tymczak
Wideo
emisja bez ograniczeń wiekowych
W związku z budową linii tramwajowej z ul. Meissnera do Mistrzejowic powstaje m.in. podziemna stacja „Rondo Polsadu”. Dobiega tam końca wykop podstropowy do poziomu -2, na którym będą poruszać się tramwaje. W ramach inwestycji otwarto już pętlę w Mistrzejowicach. Prace odbywały się tam pod nadzorem saperów, którzy znaleźli ponad 100 niewybuchów.

- Na stacji Rondo Polsadu dobiega końca wykop podstropowy do poziomu -2. Po tym poziomie docelowo będą poruszać się tramwaje. A od ulicy Krzesławickiej, przez ul. Bohomolca do ul. Jancarza trwają prace związane z docelowym torowiskiem - informują wykonawcy linii tramwajowej do Mistrzejowic.

Ponad 100 niewybuchów w Mistrzejowicach

Przypominają, że 25 listopada otworzono po przebudowie pętlę na Mistrzejowicach dla ruchu tramwajowego. Linia nr 14 kursuje do przystanku Miśnieńska, gdzie następnie zawraca przejazdem technicznym.

- Prace na tym terenie wiązały się z masą wyzwań. Musimy tutaj wspomnieć o ponad setce niewybuchów, które zdecydowanie opóźniły postęp robót. Wymagająca była również przebudowa magistrali wodociągowej, która znajduje się pod obecnym układem torowiska - zaznaczają wykonawcy.

Informują również, że oddano do użytku:

  • nowy peron przystankowy przy ul. Młyńskiej,

  • fragmentu chodnika przy ul. Bohaterów Wietnamu prowadzący do parkingu przy Castoramie,

  • ciągu komunikacyjnego po podbudowie ścieżki rowerowej.

Nowa trasa tramwajowa pod koniec 2025 roku

Linia do Mistrzejowic to pierwsza w Polsce tak duża inwestycja transportowa realizowana w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego (PPP). Obejmuje budowę 10 par przystanków, w tym dwóch dwupoziomowych węzłów przesiadkowych przy rondzie Młyńskim i rondzie Polsadu.

Projekt obejmuje też m.in. budowę ponad kilometrowego tunelu i rozbudowę pętli tramwajowej „Mistrzejowice” oraz infrastruktury towarzyszącej.

Linia łącząca skrzyżowanie ulic Meissnera i Lema z pętlą w Mistrzejowicach powstanie w ramach IV etapu rozbudowy Krakowskiego Szybkiego Tramwaju. Dzięki temu ok. 4 5-kilometrowemu połączeniu czas dojazdu do centrum miasta skróci się o ok. 12 minut. Tramwaje na tej trasie mają kursować pod koniec 2025 r., z częstotliwością nawet 90 sekund.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska