- Na stacji Rondo Polsadu dobiega końca wykop podstropowy do poziomu -2. Po tym poziomie docelowo będą poruszać się tramwaje. A od ulicy Krzesławickiej, przez ul. Bohomolca do ul. Jancarza trwają prace związane z docelowym torowiskiem - informują wykonawcy linii tramwajowej do Mistrzejowic.
Ponad 100 niewybuchów w Mistrzejowicach
Przypominają, że 25 listopada otworzono po przebudowie pętlę na Mistrzejowicach dla ruchu tramwajowego. Linia nr 14 kursuje do przystanku Miśnieńska, gdzie następnie zawraca przejazdem technicznym.
- Prace na tym terenie wiązały się z masą wyzwań. Musimy tutaj wspomnieć o ponad setce niewybuchów, które zdecydowanie opóźniły postęp robót. Wymagająca była również przebudowa magistrali wodociągowej, która znajduje się pod obecnym układem torowiska - zaznaczają wykonawcy.
Informują również, że oddano do użytku:
nowy peron przystankowy przy ul. Młyńskiej,
fragmentu chodnika przy ul. Bohaterów Wietnamu prowadzący do parkingu przy Castoramie,
ciągu komunikacyjnego po podbudowie ścieżki rowerowej.
Nowa trasa tramwajowa pod koniec 2025 roku
Linia do Mistrzejowic to pierwsza w Polsce tak duża inwestycja transportowa realizowana w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego (PPP). Obejmuje budowę 10 par przystanków, w tym dwóch dwupoziomowych węzłów przesiadkowych przy rondzie Młyńskim i rondzie Polsadu.
Projekt obejmuje też m.in. budowę ponad kilometrowego tunelu i rozbudowę pętli tramwajowej „Mistrzejowice” oraz infrastruktury towarzyszącej.
Linia łącząca skrzyżowanie ulic Meissnera i Lema z pętlą w Mistrzejowicach powstanie w ramach IV etapu rozbudowy Krakowskiego Szybkiego Tramwaju. Dzięki temu ok. 4 5-kilometrowemu połączeniu czas dojazdu do centrum miasta skróci się o ok. 12 minut. Tramwaje na tej trasie mają kursować pod koniec 2025 r., z częstotliwością nawet 90 sekund.