https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Tramwaj przepełniony? W Krakowie to normalne

Wejście do tramwaju linii nr 4 w godzinach szczytu graniczy z cudem. Jeśli już uda nam się dostać do środka, jesteśmy ściśnięci z innymi pasażerami. To dziwi, bo na tej linii jeżdżą już nowoczesne i bardzo długie pojazdy typu „Krakowiak”. Problemem może być częstotliwość kursów i brak punktualności.

Coś denerwuje lub przeszkadza w Twoim mieście? Byłaś (-eś) świadkiem ciekawego wydarzenia? Daj nam znać! Czekamy na informacje, zdjęcia i nagrania wideo! Przyślij je na adres [email protected]. Do Twojej dyspozycji są też nasze profile na Facebooku: Mój Reporter Kraków | Gazeta Krakowska

- Dlaczego tramwaj jeździ tak rzadko? Przez to gromadzi się dużo pasażerów na przystanku - pyta pan Janusz. Czytelnik zwraca też uwagę na inne linie, które się spóźniają, a kiedy już przyjadą, raz na 20 minut, to i tak ciężko jest do nich wsiąść.

- Nasz dział nadzoru nad transportem w ciągu kilku dni sprawdzi tę sytuację. Jeśli przyczyny są zależne od nas lub MPK, to wprowadzimy działania naprawcze - mówi Michał Pyclik z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.

Pan Janusz narzeka też na nową trasę tramwaju nr 20, ale ZIKiT twierdzi, że ta zamiana jest odpowiedzią na prośby mieszkańców. - Prosili o bezpośrednie połączenie Dworca Głównego z placem Wszystkich Świętych oraz by umożliwić przesiadki dla jadących z Cichego Kącika w kierunku południa Krakowa. Będziemy obserwowali, jak sprawdza się to rozwiązanie - dodaje Pyclik.

Ścisk w tramwajach nr 4 miało rozładować kierowanie na te linie nowych „Krakowiaków”. - Moim zdaniem mieści się tam mniej osób niż w starych tramwajach - komentuje pan Janusz. Podróżnym pozostaje zatem czekać, aż ZIKiT zbada problem spóźnień i podejmie odpowiednie kroki, by im zapobiec.

Komentarze 42

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

k
k.klimek
.
k
k.klimek
na linii nr 4 potrzebna częstsza komunikacja tramwajowa.
B
BBB
Tak zgadzam się, sam tramwaj Pesy jest ogromny, sporo dłuższy niż bombardier, ale wnętrze planował ktoś nie mający pojęcia o jego planowaniu, Zmarnowane jest mnóstwo przestrzeni! M.in te stojaki na rowery?? jak ktoś idzie na rower to po to zeby jezdzic tramwajem? i serio widzieliscie na raz 8 rowerzystów jadących jednym tramwajem? bo ja nigdy! to po co az tyle uchwytów dla rowerów? tam by się zmieściło z 6 albo 8 miejsc siedzących!
druga sprawa te półki na walizki! nikt jej tam nie położy, oceńcie jak jest obudowana ta półka, położenie tej walizki (na pewno ciężkiej) na takiej wysokości w jadącym tramwaju jest praktycznie niemożliwe!
jest tam za dużo obudowanych siedzeń więcj nie można wsadzić stóp pod nie i zrobić miejsca dla innych stojących,
Same tramwaje są super, mają końską moc i zapiep.rzają po torach aż miło, ale ergonomia w środku pozostawia wiele do życzenia.
p
pasażer
bo ludzie też wola nowe niskopodlogowe tramwaje. ja wolę poczekać na następny tramwaj niż jechać niemieckim Helmutem czy wiedenczykiem że skrótu. i ludzie ładują się do bombardierow czy pes. I każdy tramwaj nowy jest na wagę złota. gdzie jest tramwaj newagu?
D
DOKiT-u
Przepełniona inia? ZIKiT rozwiąże problem po swojemu - jak to ma w zwyczaju.
Kiedyś jak linia 502 (Bieżanów Nowy - Plac Centralny) była przepełniona ZIKiT zlikwidował, po protestach przywrócił ale zmienił częstotliwość kursowania na co 30/40min (dokładnie nie pamiętam) argumentując, że linia jest słabo uczęszczana. Gdy pasażerowie protestowali, ZIKiT dumnie pokazał zdjęcia pustych autobusów - no bo kto korzysta z komunikacji która jeździ tak rzadko?
H
Huta man
Za mało jest "czwórek" a brak punktualności wynika z bardzo napiętego nierealnego rozkładu
Jak dołożą jedną 4 to sytuacja trochę się poprawi
P
Pasażer czwórki
To jest tłok? Tłok w tramwajach, to był w latach 70-tych. Kto wtedy jeździł, to pamięta...
H
Henio
Z Dworca Głównego na plac Wszystkich Świętych jest 800m w linii prostej. Czy tramwaj jest naprawdę potrzebny do jazdy na takie dystanse? Dla porównania, mieszkańcy Górki Narodowej mają 2km (Kużnica Kołątajjowska do najbliższej pętli), nie wspomniawszy o oddzieleniu linią kolejową i ulicą Opolskiej z jej światłami. Z Klinów Zacisze (Bartla) do pętli na Borku Fałęckim jest 2.6km, ponad trzy razy dalej niż z Dworca Głównego na plac Wszystkich Świętych, i nie ma nawet chodnika na całej długości.

Jestem ciekawy, gdzie przeprowadzano te rozmowy i kogo pytano.
B
Byly pasazer
Po co znowu dajecie stary artykul zamiast uzyskac wypowiedz od pyclika.to ma byc dziennikarstwo spolecznie zaangazowane??
X
Xx
W 4? Praktycznie wszystkie linie są przepełnione! Codziennie rano jest udręka żeby wejść, praktycznie do każdego autobusu w stronę centrum. Sama jeżdżę 152 i 502, i w życiu nie było pusto rano (czy nawet popołudniu). W ciągu tego półrocza od września, siadłam dosłownie raz, i to tylko dlatego że wracałam późno.
Żal mi MPK, radzę na rano nie kupować biletów za takie warunki.
s
s.
Podlicz sobie ile trwała budowa niecałych dwóch kilometrów tunelu Szybkiego Tramwaju. Około 30 lat.

A teraz przelicz to na jakieś 20km linii metra. Jak wystartujemy dziś, metro będzie za 300 lat.
s
s.
Sprawdzili, sprawdzili, za ekspertyzę zapłacili a następnie przedstawili wnioski "Nie da się." Nie to, żeby się rzeczywiście nie dało, ale tak jest najłatwiej.
s
s.
Chętnie przyjmę zakład. Tam, gdzie mniej pasażerów z reguły wsiada - bliżej końca składu - jest mniej miejsca, bardziej zabudowane. Z grubsza równo się Krakowiaki zapełniają a i drzwi mają na tyle, że nie ma sytuacji "tłok przy drzwiach, przejścia puste". Po prostu tłok jest w całym tramwaju.
a
aka
Zatłoczenie "4" ki w krakowiakach jest wynikiem złego rozwiązania przestrzeni wagonów. Jest ona nadmiernie zabudowana siedzeniami, podestami bagażowymi, stolikami, poręczami, stopniami, jest mało miejsca dla stojących pasażerów.... to tak jak w "zagraconym pokoju" nie można się ruszyć !
P
Peresada
Metro !!?? No coz rozwiazalo by sporo ale jest jedno ale. Kazdy zorientowany wie ze Krakow ma problem z zalewaniem. Regularnie co 20 lat jest powodz taka , ze uuuuu Kanada. Co kilka lat wystepuja mniejsze powodzie, wiec metro zostanie calkiem zalane a w konsekwencji zniszczone glaby. A poniewaz nie ma innego wyjscia zeby usprawnic komunikacje nalezy zablokowac dalsza rozbudowe miasta!!!!!!!!!!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska