Rusza budowa wiaduktu i ronda na DK 79 w Młoszowej. Kierowcy za rok pojadą nową drogą
Miesiąc temu przekazany został plac budowy firmie SARINŻ, która jest generalnym wykonawcą inwestycji. Dobiegają końca prace związane z wycinką drzew oraz wykopami pod fundamenty.
W tym roku chcielibyśmy jeszcze wylać betony wyrównawcze pod fundamenty, a początkiem przyszłego rozpocząć ich zbrojenie – informuje Tomasz Zaremba, kierownik budowy z ramienia spółki SARINŻ
Wiadukt zastąpi przeznaczony do likwidacji przejazd z rogatkami na ul. Szembeka. Będzie on miał swój początek na ul. Trzeciej, gdzie kiedyś znajdował się już przejazd kolejowy, jednak w związku z modernizacją linii został zlikwidowany. Nowy przejazd nad torami prowadzić będzie dalej do ul. Krakowskiej, czyli DK 79. Warto zaznaczyć, że powstanie tam rondo, co zdecydowanie ułatwi kierowcom jadącym od strony Młoszowej włączenie się do ruchu. Po stronie od linii kolejowej powstanie natomiast nowa droga, która połączy wiadukt z ul. Szembeka.
Nowy wiadukt nie będzie posiadać chodnika. Piesi będą musieli korzystać z istniejącego już przejścia podziemnego na ul. Trzeciej. Mieszkańcy Młoszowej chcieliby, aby na oddalonej o 300 metrów na ul. Szembeka istniejący przejazd zastąpiła kładka lub przejście podziemne. PKP PLK nie ma jednak w planach takiej inwestycji, z uwagi na koszty.
Na dziś nie widzę potrzeby, by na ul. Szembeka była budowa kładka. Nieopodal znajduje się tunel dla pieszych. Dajmy sobie czas na zakończenie inwestycji, wówczas będzie można ocenić jak to funkcjonuje i wyciągnąć wnioski, i wtedy podjąć ewentualne decyzje - komentuje Jarosław Okoczuk, burmistrz Trzebini.
Budowa wiaduktu w Młoszowej to element większego projektu wartego 2 mld zł, którym jest modernizacja linii kolejowej E30. Spółka PKP PLK z oszczędności, które powstały w trakcie realizacji inwestycji, zdecydowała się zrealizować dodatkowe zadania na tej linii. Jednym z nich jest właśnie budowa wiaduktu w Młoszowej. Inwestycja ta potrwa 12 miesięcy. Wartość tego zadania to 22 mln zł, z czego wkład gminy Trzebinia wynosi 9 mln zł.
Będziemy się starać minimalizować uciążliwości dla mieszkańców do minimum. Dojazd do placu budowy jest możliwy tylko ul. Szembeka i Trzecią, dlatego tymi ulicami będzie poruszać się sprzęt i mogą tam wystąpić utrudnienia - mówi Piotr Szydłowski, dyrektor kontraktu firmy Sarinż, wykonawcy inwestycji.
Modernizacja linii kolejowej, skrócony czas przejazdu oraz większy komfort podróży przekładają się na większą liczbę pasażerów, a co za tym idzie liczbę pociągów na torach. Obecnie ok. 180 pociągów na dobę przejeżdża linią kolejową E30. Sprawia, to że przejazd drogowo-kolejowy w Młoszowej bywa zamknięty nawet przez 45 minut w ciągu godziny. To utrudnia komunikację.
Zapewnienie płynnego przejazdu to impuls dla rozwoju tej części sołectwa, ale także zapewnienie bezpieczeństwa. Służby medyczne i ratunkowe w razie potrzebny będą mogły szybko dotrzeć na miejsce - dodaje Jarosław Okoczuk.

Bądź na bieżąco i obserwuj
- Ważny krok w kierunku budowy Drogi Współpracy Regionalnej
- Tak witano w Chrzanowie pociągi do Bratysławy, Budapesztu, Pragi i Wiednia
- Rekordowe inwestycje w gminie Trzebinia. Na co wydanych zostanie 45 mln zł?
- Święty Mikołaj przyjechał do Chrzanowa. Choinki rozbłysnęła przed Domem Kultury
- Ponad pół miliona złotych na inwestycję w Zespole Szkolno-Przedszkolnym
- Mieszkania dla klasy średniej powstaną w Chrzanowie. Zakończył się nabór wniosków