Niewielki obecnie wiadukt zostanie zmodernizowany, tak by zapewnić szybszą jazdę pociągów oraz sprawniejszą komunikację drogową. Do tej pory droga pod wiaduktem była wąska i obowiązywał tam ruch wahadłowy. To mocno utrudniało życie kierowcom. Wielu wybierało właśnie tę drogę, by dotrzeć z Chrzanowa do rafinerii lub ominąć zatłoczone w godzinach szczytu centrum Trzebini.
Po modernizacji poszerzona zostanie jezdnia, co ułatwi ruch samochodowy i pieszy. Będą tam dwa trzymetrowe pasy ruchu oraz dwumetrowy chodnik. Przebudowane zostaną także biegnące tamtędy sieci gazowe i wodociągowe.
Przebudowa wiaduktu wiąże się z utrudnieniami dla kierowców. Do 6 kwietnia droga będzie zamknięta. Objazd wytyczono pobliską drogą krajową 79 (ul. Kościuszki). Obecnie jazda nią odbywa się z utrudnieniami, bo Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie remontuje wiadukt i zwężone zostały pasy ruchu. Wiadukt na DK 79 od początku kwietnia ma zostać całkowicie zamknięty. Wówczas kierowcy będą musieli nadrobić więcej kilometrów i jechać ul. Słowackiego.
Kolej remontować będzie także wiadukt przy ul. Sikorskiego oraz budować nowy przy ul. Słowackiego. Zastąpi on przejazd kolejowo-drogowy. Dzięki temu kierowcy oraz piesi unikną oczekiwania na otwarcie przejazdu. Trwają prace przygotowawcze do tej dużej inwestycji. Wycięto już drzewa. Budowa rozpocznie się w trzecim kwartale br. Wcześniej prac nie można rozpocząć, bo wówczas zamknięte zostałyby jednocześnie wszystkie główne drogi łączące Trzebinię z Chrzanowem. Kierowcy jednak i tak od kwietnia muszą uzbroić się w cierpliwość, bo w najbliższych miesiącach podróżowanie na tej trasie będzie odbywać się z utrudnieniami.
Kolej inwestuje potężne pieniądze w remont linii E30. Koszt modernizacji odcinka E30 Katowice - Kraków wynosi ponad 2 mld zł. Zakończenie prac na całej trasie planowane jest na 2020 r. Wówczas podróż pociągiem ma stać się szybsza.
- Modernizacja linii E30 umożliwi jazdę pociągów z prędkością nawet do 160 km na godzinę - podkreśla Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK.
Autor: Sławomir Bromboszcz
ZOBACZ KONIECZNIE:
Polub nas na Facebooku i bądź zawsze na bieżąco!