- Podobne utrudnienia będą też w przyszłym tygodniu, również od wtorku do czwartku. Wówczas będziemy podwieszać deskowanie na konstrukcji kładki - zapowiada Kacper Michna, rzecznik krakowskiego oddziału GDDKiA.
Kładka na zakopiance w Głogoczowie
Dotychczasowe przejście dla pieszych koło przystanku Głogoczów Podlesie zastąpi nowa kładka nad zakopianką. Jak informuje GDDKiA powstaje ona na trzech podporach – dwie są po obu stronach zakopianki, a trzecia w środku, między jezdniami. Konstrukcja będzie miała 3,4 m szerokości i 33,5 m długości i będzie biec 6 m nad DK7. Wejście na kładkę będzie dostępne za pomocą schodów i wind.
Głogoczowskim odcinkiem zakopianki każdego dnia przejeżdża ponad 52 tysiące pojazdów. Od 2017 roku było w tym miejscu pięć wypadków z udziałem pieszych. Nowa kładka zdecydowanie poprawi ich bezpieczeństwo.
Koszt inwestycji to 5,4 mln zł. Prace planujemy zakończyć jesienią tego roku.
Bezkolizyjne przejścia dla pieszych
Kładka w Głogoczowie to jedna z kilku tego rodzaju inwestycji, które GDDKiA realizuje dla pieszych przechodzących przez zakopiankę. Bliżej Krakowa w Libertowie, w do 2027 roku powstaną trzy kładki w ramach przebudowy zakopianki:
- obok skrzyżowania DK7 z ul. Świetlistą;
- w pobliżu przystanku autobusowego Góra Libertowska;
- przy skrzyżowaniu z ul. Rumianą i ul. Przylesie.
Niespełna 1,5 km na północ od przejścia w Głogoczowie powstanie kolejna inwestycja:
- kładka, w Mogilanach – prace już trwają.
Wkrótce zacznie się budowa węzła drogowego w Krzyszkowicach
- częścią tej inwestycji jest budowa tunelu pod DK7 w Krzyszkowicach
Ten tunel będzie służył również pieszym. Pozwoli im na bezpieczne przejście na drugą stronę drogi.
Ostatnia kładka powstaje w Myślenicach:
- w pobliżu przystanku autobusowego Tarnówka i dawnego Cmentarza Żydowskiego.
Ten obiekt budujemy w ramach większej inwestycji, jaką jest węzeł Myślenice. Oba węzły mają być zrealizowane do końca 2025 roku.
Zderzenie trzech samochodów na autostradzie A4 pod Krakowem....
Polski Fiat sprzed 51 lat!
