Podpisany teraz kontrakt dotyczy wykonania trzech z czterech odcinków ul. 8 Pułku Ułanów, która finalnie połączy ul. Zawiłą i skrzyżowanie ul. Kapelanka z ul. Brożka. O budowę drogi ubiegało się 13 firm. Przetarg wygrała Skanska, która zaproponowała najkorzystniejszą ofertę, z cenę 33,7 mln zł.
– Po zakończeniu postępowania odwoławczego od wyników przetargu, które utrzymało decyzję o wyborze oferty firmy Skanska SA, mogliśmy podpisać kontrakt na roboty budowlane. Wykonawca ma 18 miesięcy na realizację trzech odcinków ul. 8 Pułku Ułanów, licząc od daty podpisania umowy – informuje Łukasz Szewczyk, dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich w Krakowie.
Prawie 34 mln zł to koszt budowy trzech odcinków drogi, fragmentów: ul. Zawiła – okolice ul. Krępy (odcinek nr 1), ul. Podhalańska – Trasa Łagiewnicka (nr 3) i (Trasa Łagiewnicka – skrzyżowanie ul. Grota Roweckiego i Kapelanka (nr 4).
- Fragment pomiędzy ul. Podhalańską a Trasą Łagiewnicką będzie realizowany wspólnie z Wodociągami Miasta Krakowa w zakresie budowy sieci wodociągowej spinającej. Natomiast dla odcinka nr 2 (okolice ul. Krępy – ul. Podhalańska) nadal toczy się postępowanie o wydanie decyzji ZRID. Kontrakt ze zwycięzcą przetargu umożliwi realizację także tego fragmentu ul. 8 Pułku Ułanów, już po uzyskaniu zezwolenia na jego realizację – podają krakowscy urzędnicy.
Zapowiadana od lat inwestycja powinna ruszyć w tym miesiącu. ZIM ma przekazać firmie Skanska teren budowy w ciągu kilkunastu dni. Przed przystąpieniem do robót, wykonawca musi przygotować jeszcze projekt tymczasowej organizacji ruchu i zatwierdzić go w Wydziale Miejskiego Inżyniera Ruchu Urzędu Miasta Krakowa.
2,7 km nowej drogi w Krakowie. Trasa ma stanowić alternatywę dla ulicy Kobierzyńskiej
Ulica 8 Pułku Ułanów połączy ul. Zawiłą ze skrzyżowaniem ulic Kapelanka – Brożka – Grota Roweckiego. Wybudowana zostanie droga zbiorcza, mająca w sumie 2,7 km, po jednym pasie jezdni w każdą ze stron.
- Po realizacji wszystkich czterech odcinków ul. 8 Pułku Ułanów będzie stanowiła alternatywę dla ul. Kobierzyńskiej i poprawi obsługę komunikacyjną w dzielnicach VIII i IX. Drogą tą będzie poruszać się m.in. komunikacja autobusowa. Ponadto wzdłuż jezdni zaplanowano drogi rowerowe, poprowadzone po obu stronach niemal na całym odcinku lub ciągi pieszo-rowerowe. Przebudowana bądź wybudowana będzie nowa infrastruktura podziemna, m.in. sieć wodna i kanalizacyjna. Należy wskazać, że przy realizacji inwestycji zastosowane zostaną rozwiązania ograniczające negatywny wpływ na środowisko – zaznacza UMK.
Ulica planowana od lat. Mieszkańcy osiedli na Ruczaju nie chcą tej inwestycji
Budowa ul. 8 Pułku Ułanów jest zapowiadana od dawna.
- Przebieg drogi jest zapisany w dokumentach planistycznych miasta. Inwestycja posiada ważną decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach, wydaną w oparciu o wcześniej opracowane dokumenty i program funkcjonalno-użytkowy. W trakcie przygotowywania dokumentacji tego zadania rozwiązania projektowe poddane były pod konsultacje z mieszkańcami, a te ich uwagi, które dało się uwzględnić, zostały wprowadzone do projektu – twierdzą krakowscy urzędnicy.
Natomiast mieszkańcy osiedla na Ruczaju, przez które ma przebiegać droga, nasilają protesty. Alarmują, że betonoza wygra z zielenią. Nie wyobrażają sobie życia przy ruchliwej trasie.
„Nie chcemy betonu w miejsce zieleni, hałasu, zwiększonego ruchu samochodowego, zatruwania środowiska, utrudnionego przejścia na drugą stronę ulicy, chodników i dróg rowerowych pod naszymi oknami. Tyle się mówi o wyprowadzaniu ruchu samochodowego poza miasto, a tu się chce budować nową drogę w środku osiedla. To absurd i lekceważenie potrzeb i praw mieszkańców" – oburzają się mieszkańcy. Ich stanowisko w sprawie budowy ul. 8 Pułku Ułanów od lat jest niezmienne. Ludzie wytrwale bronią skrawka zieleni, który teraz ma zostać zabudowany.
Więcej na ten temat pisaliśmy w tekście:
https://gazetakrakowska.pl/coraz-blizej-do-budowy-ulicy-8-pulku-ulanow-okoliczni-mieszkancy-alarmuja-nadciaga-betonoza/ar/c1-18291549
F-35: Najnowsze myśliwce dla polskiego wojska
