Wniosek o wydanie ZRID, który jest niezbędny do rozpoczęcia budowy, został złożony w maju. Przystąpienie do jego rozpatrzenia przez służby wojewody oznacza, że wniosek został pozytywnie oceniony pod względem formalnym.
Teraz analizowane przez Urząd Wojewódzki będą kwestie techniczne, konieczna będzie np. ponowna ocena przedsięwzięcia na środowisko. Przewidywany termin wydania pozwolenia na rozpoczęcie tej ważnej dla mieszkańców inwestycji to wiosna 2020 roku.
Pierwszy wniosek o ZRID dla rozbudowy al. 29 Listopada został złożony w styczniu tego roku. Po dwóch miesiącach Małopolski Urząd Wojewódzki postanowił o pozostawieniu wniosku bez rozpatrzenia. Powodem były kwestie związane z uregulowaniem stanu prawnego i podziałem działek, przez które przebiegać będzie rozbudowana al. 29 Listopada.
Minęły już ponad dwa lata od podpisania umowy na przebudowę alei 29 Listopada. Inwestycja miała się zacząć w połowie 2018 roku. Nowy termin to pierwszy lub nawet drugi kwartał 2020 roku. Do tego rośnie ryzyko, że inwestycja będzie droższa, niż pierwotne 95 mln zł. Wykonawca inwestycji, firma Strabag, mówi wprost: należy się liczyć z takim scenariuszem.
Przebudowa alei 29 Listopada coraz bardziej opóźniona. Będzie też droższa?
Rozbudowa al. 29 Listopada od ul. Woronicza do granic miasta to druga co do wielkości inwestycja w północnej części Krakowa. Zakres prac obejmuje przebudowę istniejące drogi krajowej nr 7 na Warszawę na odcinku ok. 2,6 km wraz z modernizacją obiektów inżynierskich oraz rozbudową, przebudową i budową infrastruktury: odwodnienia, oświetlenia, sygnalizacji świetlnej i kolidującego uzbrojenia. Jednym z elementów zadania jest rozbudowa dwóch przecinających się z al. 29 Listopada wiaduktów kolejowych.
Celem rozbudowy al. 29 Listopada jest poprawa warunków i płynności ruchu w północnej części Krakowa. Dzięki poszerzeniu al. 29 Listopada do co najmniej dwóch jezdni po dwa pasy ruchu w każda stronę, przebudowie wiaduktów kolejowych, a także – w perspektywie czasu – połączeniu nowej al. 29 Listopada z planowaną północną obwodnicą, linią tramwajową do Górki Narodowej, ulic Iwaszki oraz Felińskiego, wyjazd z Krakowa w kierunku północnym będzie znacznie łatwiejszy i szybszy.
- Zdjęcia Krakowa przed II wojną światową. Tak wyglądało życie codzienne mieszkańców
- Ohydztwa, które kazali nam jeść w dzieciństwie. Pamiętacie?
- Szkieletor zmieni się nie do poznania [ZDJĘCIA]
- Imponująca budowa zakopianki, wkrótce nią pojedziemy!
- W te miejsca polecisz z Krakowa za mniej niż 100 zł
- Kolejki do lekarzy. Tyle poczekasz na wizytę, badanie i operacje w Małopolsce
