https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Ważny krok w sprawie przebudowy al. 29 Listopada. Ruszyło postępowanie o pozwolenie na budowę

Pog
Wizualizacje przebudowy alei 29 Listopada
Wizualizacje przebudowy alei 29 Listopada Materiały prasowe
Małopolski Urząd Wojewódzki wszczął postępowanie o wydanie decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla rozbudowy al. 29 Listopada. Uzyskanie pozwolenia na rozpoczęcie tej ważnej dla mieszkańców inwestycji planowane jest na wiosnę 2020 roku. Inwestycja jest już mocno opóźniona, a jak pisaliśmy ostatnio, najpewniej będzie droższa, niż pierwotnie zakładano.

Wniosek o wydanie ZRID, który jest niezbędny do rozpoczęcia budowy, został złożony w maju. Przystąpienie do jego rozpatrzenia przez służby wojewody oznacza, że wniosek został pozytywnie oceniony pod względem formalnym.

Teraz analizowane przez Urząd Wojewódzki będą kwestie techniczne, konieczna będzie np. ponowna ocena przedsięwzięcia na środowisko. Przewidywany termin wydania pozwolenia na rozpoczęcie tej ważnej dla mieszkańców inwestycji to wiosna 2020 roku.

Pierwszy wniosek o ZRID dla rozbudowy al. 29 Listopada został złożony w styczniu tego roku. Po dwóch miesiącach Małopolski Urząd Wojewódzki postanowił o pozostawieniu wniosku bez rozpatrzenia. Powodem były kwestie związane z uregulowaniem stanu prawnego i podziałem działek, przez które przebiegać będzie rozbudowana al. 29 Listopada.

Minęły już ponad dwa lata od podpisania umowy na przebudowę alei 29 Listopada. Inwestycja miała się zacząć w połowie 2018 roku. Nowy termin to pierwszy lub nawet drugi kwartał 2020 roku. Do tego rośnie ryzyko, że inwestycja będzie droższa, niż pierwotne 95 mln zł. Wykonawca inwestycji, firma Strabag, mówi wprost: należy się liczyć z takim scenariuszem.

Przebudowa alei 29 Listopada coraz bardziej opóźniona. Będzie też droższa?

Rozbudowa al. 29 Listopada od ul. Woronicza do granic miasta to druga co do wielkości inwestycja w północnej części Krakowa. Zakres prac obejmuje przebudowę istniejące drogi krajowej nr 7 na Warszawę na odcinku ok. 2,6 km wraz z modernizacją obiektów inżynierskich oraz rozbudową, przebudową i budową infrastruktury: odwodnienia, oświetlenia, sygnalizacji świetlnej i kolidującego uzbrojenia. Jednym z elementów zadania jest rozbudowa dwóch przecinających się z al. 29 Listopada wiaduktów kolejowych.

Celem rozbudowy al. 29 Listopada jest poprawa warunków i płynności ruchu w północnej części Krakowa. Dzięki poszerzeniu al. 29 Listopada do co najmniej dwóch jezdni po dwa pasy ruchu w każda stronę, przebudowie wiaduktów kolejowych, a także – w perspektywie czasu – połączeniu nowej al. 29 Listopada z planowaną północną obwodnicą, linią tramwajową do Górki Narodowej, ulic Iwaszki oraz Felińskiego, wyjazd z Krakowa w kierunku północnym będzie znacznie łatwiejszy i szybszy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

M
Marta
27 września, 18:27, Roman:

A mnie akurat to ucieszyło. Jeżdżę tędy codziennie, praca-dom, więc poranki i popołudnia rzeczywiście są tu ciężkie. Zobaczymy, jak pójdzie z uzyskiwaniem tej decyzji ZRID, ale jeśli już im to pójdzie, nawet z jakimis opóźnieniami, to w koncu ta decyzja zostnaie wydana. A jak już ją wydadzą, to to ma rygor natychmiastowej wykonalności, więc inwestycja powinna w końcu rzeczywiście wtedy ruszyć. Więc osobiście się z tego cieszę.

Też tak mysle... Teraz to już, miejmy nadzieję, powoli pójdzie. Niech już zaczną remont 29 listopada, ZRID w sprawie tramwaju też ma być wydane do końca roku, do tego za kilka lat obwodnica. Może teraz jest jak jest, ale za kilka lat będzie lepiej i też wolę myśleć o tym, niż o tym dlaczego dopiero teraz.

R
Roman

A mnie akurat to ucieszyło. Jeżdżę tędy codziennie, praca-dom, więc poranki i popołudnia rzeczywiście są tu ciężkie. Zobaczymy, jak pójdzie z uzyskiwaniem tej decyzji ZRID, ale jeśli już im to pójdzie, nawet z jakimis opóźnieniami, to w koncu ta decyzja zostnaie wydana. A jak już ją wydadzą, to to ma rygor natychmiastowej wykonalności, więc inwestycja powinna w końcu rzeczywiście wtedy ruszyć. Więc osobiście się z tego cieszę.

G
Gość
Wybory się zbliżają, więc znowu kiełbasa dla ciemnego ludu.
G
Górkal Narodowy
Baju, baju! Jedzie mi tu tramwaj? Ten na Górkę Narodową?
g
gość
Pisaliście już o tym 1,5 tygodnia temu !!!!!!!!!!!!!!!!!!
o
opserfer
4 września, 11:01, Gość:

To słaby projekt. Będą korki jak były. Szczególnie w rejonie Meiera.

Powinny być minimum 3 pasy do granicy miasta a potem 2 do Węgrzców i dalej tak jak jest !

G
Gość
To słaby projekt. Będą korki jak były. Szczególnie w rejonie Meiera.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska