FLESZ - Rynek pracy odporny na pandemię

Tegoroczny szczyt w Montrealu odbywał się zarówno w formie online, hybrydowej i na „żywo”. Konferencja jest od lat miejscem spotkań przedstawicieli portów lotniczych z całego świata dyskutujących o najlepszych rozwiązaniach zapewniających pasażerom bezpieczeństwo, komfort i wysokiej jakości usługi na lotniskach. W czasach pandemii nabrało to szczególnego znaczenia. Potrzebne są nowe, innowacyjne, a zarazem uniwersalne i powszechne rozwiązania, pozwalające w odbudowaniu branży – przy zachowaniu najwyższych standardów obsługi podróżnych.
W Krakowie, czyli po raz pierwszy w Europie
- Po tym, jak w tym roku impreza ACI Customer Experience Global Summit wróciła na arenę międzynarodową, nie możemy się doczekać przyszłorocznej współpracy z Kraków Airport, ponieważ wtedy nasze wydarzenie po raz pierwszy zagości w Europie
– tak wybór Małopolski na gospodarza kolejnego szczytu skomentował Luis Felipe de Oliveira, dyrektor generalny ACI World.
Customer experience, czyli doświadczenie klienta, to coraz szybciej rozwijający się dział nauki i zarazem biznesu. Chodzi w nim o to, by wsłuchując się w głos, opinie i oczekiwania konsumentów, a zarazem analizując ich zachowania i reakcje podczas korzystania z różnych usług, stale poprawiać jakość owych usług i wprowadzać usprawnienia pozwalające stale nadążać za zmieniającymi się ludzkimi potrzebami.
- Spełnianie oczekiwań pasażerów, błyskawiczne reagowanie na ich potrzeby oraz łagodzenie obaw związanych z podróżowaniem poprzez rozwiązania zapewniające komfort i bezpieczeństwo to dziś dla portów lotniczych wielkie wyzwanie. Dlatego customer experience stało się – zresztą nie tylko dla nas - jednym z kluczowych narzędzi biznesowych
– podkreśla Radosław Włoszek, prezes Kraków Airport.
Dyrektor generalny ACI World dodaje, że globalny szczyt jest jednym z najważniejszych wydarzeń w międzynarodowej branży lotniczej, zarówno dla portów lotniczych jak i ich partnerów, ponieważ „stanowi nieocenione wsparcie, pomagając zapewnić bezpieczne, zdrowe i ciekawe doświadczenie kontaktu z usługami lotniczymi, którego oczekują pasażerowie”.
- Pandemia COVID-19 doprowadziła do stagnacji w branży lotniczej i zmusiła nas do przedefiniowania naszego podejścia do standardów bezpieczeństwa i obsługi klienta. Nasze motto „We are aviation” przełożyło się na naszą motywację i wspólne działanie, którego przykładem jest przystąpienie do ACI Airport Health Accreditation Programme wielu światowych i europejskich lotnisk. Komfort i bezpieczeństwo pasażerów to nasze kluczowe priorytety, a także istota szczytu ACI Customer Experience Global Summit. Bardzo się więc cieszę i czuję się zaszczycony, że to właśnie w Krakowie przez trzy dni cała międzynarodowa branża lotnicza będzie prowadzić dyskusje, wymieniać się doświadczeniami w tak kluczowych dzisiaj aspektach – kwituje prezes Radosław Włoszek.
Nagroda za jakość dla portu lotniczego Kraków - Balice
Podczas konferencji w Kanadzie Międzynarodowa Rada Portów Lotniczych przekazała krakowskiemu lotnisku - jako pierwszemu w Polsce - wyjątkową nagrodę Airport Service Quality w kategorii Best Airport by Size and Region (dla europejskiego portu lotniczego obsługującego rocznie do 15 milionów pasażerów). Wyróżnienie przyznawane najlepszym lotniskom na świecie według oceny ich pasażerów zostało przyznane Kraków Airport już w marcu, ale covid sprawił, że Radosław Włoszek mógł je odebrać z rąk Luisa Felipe de Oliveiry dopiero teraz.
Program Airport Service Quality (ASQ) to wiodący na świecie program pomiaru satysfakcji podróżujących z jakości i wysokich standardów obsługi na lotniskach. ASQ mierzy zadowolenie pasażerów według 34 kluczowych wskaźników wydajności, które pozwalają na kompleksową ocenę poziomu świadczonych usług na ścieżce pasażera odlatującego i przylatującego.
- Kraków Airport dynamicznie reaguje na zmieniające się przepisy międzynarodowe i zasady sanitarne, podejmuje działania w kierunku podnoszenia jakości usług i stale monitoruje wszelkie uwagi podróżujących. Nieprzerwanie od 2007 roku w Kraków Airport prowadzone jest badanie poziomu satysfakcji naszych pasażerów, realizowane w programie ASQ. Analiza sugestii oraz uwag naszych pasażerów, jak również sukcesywne wdrażanie kolejnych udogodnień, przekłada się na wzrost pozytywnych opinii wśród podróżujących – mówi szef krakowskiego portu lotniczego.
Airports Council International (ACI), stowarzyszenie branżowe portów lotniczych na świecie, zostało założone w 1991 roku w celu wspierania współpracy między swoimi członkami – portami lotniczymi a innymi partnerami w światowej branży lotniczej, w tym Międzynarodową Organizacją Lotnictwa Cywilnego (International Civil Aviation Organization), Międzynarodowym Stowarzyszeniem Transportu Lotniczego (International Air Transport Association) i Organizacją Cywilnych Służb Żeglugi Powietrznej (Civil Air Navigation Services Organization). Reprezentując najlepsze interesy portów lotniczych w kluczowych fazach opracowywania polityki, ACI ma znaczący wkład w zapewnienie bezpiecznego, zorientowanego na klienta i przyjaznego dla środowiska globalnego transportu lotniczego. Na styczeń 2021 r. ACI obsługuje 701 członków, którzy prowadzą 1933 porty lotnicze w 183 krajach.
- Budowa S7 w Krakowie pomiędzy Mistrzejowicami i Nową Hutą [WIZUALIZACJE, MAPY]
- Amazon, Aliexpress czy Allegro notują rekordowe obroty. Co dalej czeka handel?
- Oto firmy o największych przychodach pod Wawelem! [TOP 30]
- Polacy śmieją się ze swoich zarobków i... stylu życia [MEMY]
- W Krakowie najdroższe mieszkania są w dzielnicy... Zaskoczenie!
- Ten sklep codziennie odwiedzają tysiące Polaków. Zobacz najlepsze memy o Biedronce