https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Wieliczka. Ogromne utrudnienia na wjeździe do miasta. Będzie ruch wahadłowy

Jolanta Białek
Ulica Kościuszki we wrześniu 2018 roku, gdy przebudowywano ul. Krakowską. Teraz czas na odnowę także tej drogi
Ulica Kościuszki we wrześniu 2018 roku, gdy przebudowywano ul. Krakowską. Teraz czas na odnowę także tej drogi Jolanta Białek
Na dniach na ulicy Kościuszki w Wieliczce zostanie wprowadzony ruch wahadłowy, a od połowy wakacji odcinek drogi będzie zamknięty dla samochodów. Przebudowa tej trasy to kłopoty także dla pasażerów MPK.

Utrudnienia w ruchu na ul. Kościuszki rozpoczną się w następnym tygodniu, krótko po 12 czerwca, kiedy wykonawca prac planuje wejść na plac budowy.

Na wiecznie zakorkowanej, jednej z najruchliwszych miejskich dróg - będącej obok ul. Krakowskiej głównym wjazdem do Wieliczki - wprowadzony zostanie ruch wahadłowy. Droga będzie częściowo zamykana odcinkami (po ok. 100 m).

Kierowcy będą musieli zmagać się z „wahadłem” mniej więcej do połowy wakacji. Potem będzie jeszcze trudniej.

Drogowe przedsięwzięcie obejmuje również przebudowę mostu na Potoku Krzyszkowickim. Właśnie podczas tych prac konieczne będzie całkowite wyłączenie ul. Kościuszki z ruchu: na długości ok. 40 m, na odcinku od ronda na ul. Krakowskiej do rejonu, gdzie droga zbiega się z ul. św. Barbary. Ta „blokada” potrwa około dwóch miesięcy.

Jak mówi Grzegorz Łętocha, dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Wieliczce, początkowo planowano, że przebudowa przepustu a tym samym zamknięcie newralgicznego odcinka ul. Kościuszki nastąpi w okresie lipiec - sierpień, kiedy ruch na drogach jest mniejszy.

- Jednak wykonawca prac musi poczekać kilka tygodni na zamówione materiały budowlane potrzebne do renowacji mostu. Te roboty ruszą później, co oznacza, że nie uda się uniknąć zamknięcia drogi przez pierwszy miesiąc roku szkolnego - powiedział nam szef ZDP.

Podczas wyłączenia z ruchu ul. Kościuszki objazdy zostaną wyznaczone ulicami: Sadową, Krzyszkowicką i Ochoty, a także Krakowską, Dembowskiego, Matejki, Janińską. Ostatnią trasą będzie jeździł najprawdopodobniej także autobus 244 (Wieliczka-Kraków, przez Krzyszkowice).

Ulica Kościuszki będzie modernizowana na długości 500 m, od ronda na ul. Krakowskiej do skrzyżowania z ul. Sadową. Inwestycja obejmie m.in.: poszerzenie drogi do 6 m, budowę chodnika i ścieżki rowerowej (od strony os. Krzyszkowice), przebudowę przepustu. Roboty - trudne i o dużym zakresie - potrwają do końca października br. Wartość prac - 3,2 mln zł.

Przebudowa ul. Kościuszki spowoduje kolejne - w krótkim czasie - wielkie utrudnienia na wjeździe do Wieliczki. Od lipca do listopada 2018, gdy miasto budowało w tym rejonie dwa ronda, „wahadło” obowiązywało na ul. Krakowskiej.

FLESZ - Droższa żywność i paliwo znów uderzą po kieszeniach

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
A co z mieszkancami bloków z przeciwnej strony ???GDZIE MAJĄ PARKOWAĆ SWOJE SAMOCHODY I TAK PARKUJĄ NA DZIKO .CZY KTOŚ SIE NAD TYM ZASTANOWIŁ.PO CO 3 CHODNIKI PRZY JEDNEJ ULICY ??? ABSURD NA SKALE ŚWIATOWĄ.MAM NADZIEJE ZE TELEWIZJA SIE POJAWI
A
Abrakadabra
Zapomniano napisać, że przy okazji wyrżną 19 drzew (w tym takie o obwodzie ponad metr a rekordzista ma obwód 3m). W projekcie nie przewidziano żadnych nasadzeń...
G
Gość
2019-06-07T14:09:36 02:00, Gość:

Jak poszerzać, to nie do 6 m. lecz do 7 m., by się swobodnie mijały ze sobą (bez konieczności drastycznego zmniejszania szybkości i tarcia kołami o krawężniki) pełnowymiarowe autobusy. 6 m. to dla wielkogabarytowych pojazdów za wąsko, gdyż wtedy jeden pas ruchu ma zaledwie 3 m. szerokości (a autobus - wraz z lusterkami bocznymi - może mieć nawet minimalnie ponad 3 m., a trzeba dodać bezpieczny odstęp). Tak więc jezdnia powinna mieć 7 m. szerokości.

Bez sensu piszesz. Na Krakowskiej jest 6 m i nie ma problemów z autobusami. Szersza jezdnia równa się większym prędkościom...

G
Gość
Jak poszerzać, to nie do 6 m. lecz do 7 m., by się swobodnie mijały ze sobą (bez konieczności drastycznego zmniejszania szybkości i tarcia kołami o krawężniki) pełnowymiarowe autobusy. 6 m. to dla wielkogabarytowych pojazdów za wąsko, gdyż wtedy jeden pas ruchu ma zaledwie 3 m. szerokości (a autobus - wraz z lusterkami bocznymi - może mieć nawet minimalnie ponad 3 m., a trzeba dodać bezpieczny odstęp). Tak więc jezdnia powinna mieć 7 m. szerokości.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska