https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Wieliczka stanie w korkach. Budowa rond - od 18 czerwca.

Jolanta Białek
Jeden kierunek ruchu na ulicy Krakowskiej - do centrum Wieliczki. Inne trasy dojazdu do Krakowa autobusów MPK, nowe rozkłady jazdy, tymczasowe przystanki. Utrudnienia potrwają około pięciu miesięcy

W ciągu ostatniego miesiąca termin rozpoczęcia budowy rond na wjeździe do Wieliczki: na skrzyżowaniach ulicy Krakowskiej z drogą krajową 94 oraz ulic Krakowskiej, Dembowskiego i Narutowicza, prolongowano dwukrotnie. Teraz sprawa jest już przesądzona. Inwestycja, podczas której nie uda się uniknąć ogromnych kłopotów w ruchu wystartuje rankiem 18 czerwca.

Od tego dnia zamknięta będzie trasa, którą przemieszczają się codzinnie tysiące samochodów: wyjazd z ul. Krakowskiej na drogę 94. Przez kluczowe skrzyżowanie można będzie wyjechać w stronę Krakowa jedynie z ul. Kościuszki (ruch na wprost).

Objazdy do Krakowa z ul. Piłsudskiego do drogi krajowej wyznaczono ulicami: Niepołomską, Grottgera, Czarnochowską i Bogucką. Natomiast z centrum Wieliczki można będzie wyjechać ulicami Matejki, Janińską i Kościuszki lub ulicą Sadową i dalej przez os. Krzyszkowice.

Natomiast piesi mają poruszać się ulicą Krakowską bez przeszkód. Na obszarze, który zmieni się w plac budowy dopuszczony będzie także dojazd i dojście do sklepów, firm itp.

Zmiany w kursowaniu MPK (na trasie do Krakowa, przejazd do Wieliczki będzie odbywał się tak jak obecnie) obejmą wszystkie autobusy prócz „224” (Wieliczka - Kraków Łagiewniki). W związku z tym od 18 czerwca będą obowiązywać nowe rozkłady jazdy dla linii: 304, 301, 204, 244 i nocnej 904 (dostępne na www.mpk.krakow.pl).

Dla autobusów wyznaczono w Wieliczce trzy tymczasowe przystanki: w rejonie skrzyżowania ulic Kościuszki i św. Barbary (w zamian za „Wieliczka CPN” na ul. Krakowskiej), w zatoce postojowej przy parku na ul. Matejki (za „Wieliczka Park” na ulicy Dembowskiego) oraz przy „Solnym Mieście”.

Od poniedziałku linia 304 pojedzie do Krakowa ulicami Matejki i Kościuszki, natomiast autobusy kursujące do tej pory ul. Piłsudskiego i Narutowicza będą wjeżdżać stąd w Dembowskiego, a dalej w Matejki i Kościuszki - do Krakowa. Inaczej będzie tylko w przypadku linii „244”, która skręci na osiedle Krzyszkowice.

Nowe trasy MPK wydłużą czas dojazdu do Krakowa, dlatego w Wieliczce pojawiły się opinie, że przynajmniej niektóre autobusy (204, 301) powinny zostać puszczone do drogi 94 - ul. Bogucką. - Taki wariant był nie do zrealizowania. Zastępcze trasy autobusów można było wyznaczyć tylko po tych drogach, gdzie funkcjonuje już komunikacja publiczna, z wykorzystaniem obecnych - z koniecznymi korektami - przystanków MPK - twierdzi Magdalena Golonka z Urzędu Miasta w Wieliczce.

Taka organizacja ruchu będzie obowiązywać do końca wakacji. Potem, w miarę postępu prac, mają być wprowadzone kolejne korekty.

Przebudowa skrzyżowań na wjeździe do miasta, to inwestycja kluczowa i jedna z najtrudniejszych w historii Wieliczki. Prace warte 6,5 mln zł (połowę tej kwoty pokryje „schetynówka”) mają zakończyć się w październiku br.

Ronda to pierwszy etap. Drugiem ma być budowa w tym rejonie estakady. Na inwestycję, której koszty są szacowane na 30 mln zł, Wieliczka stara się pozyskać dofinansowanie ze Skarbu Państwa.

ZOBACZ KONIECZNIE:

WIDEO: Poważny program - odc. 22: Kraków zatracony w zieleni. Serio?

Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto

Komentarze 21

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

P
Pp
A jednak się da Bogucką. Autobus zastępczy za pociąg pojedzie właśnie Bogucką mimo "zwężeń", "progów" itp.
s
swell
Problem w tym, że wschodnia obwodnica jest niedokończona. Brakuje odcinka od DW966 do DW964 a co gorsza brakuje kompletnie woli politycznej ze strony burmistrza, by ją dokończyć. Wszystkie miasta regionu budują obwodnica, a Wieliczka co?
P
Pp
No niestety muszę was wszystkich rozczarować:
1)NIC nie płacą za komentarze i negatywne opinie te wredne Pisiory ;-)
2)Ruseckiej nie lubię, czasami ją widuję w kościele, wtedy staram się być jak najdalej od niej
3)Kozioła także nie lubię
K
Kaśka
Nauczyłeś się jednego mądre słowa "merytorycznego" i jak dziecko się awanturujesz. Ja bym nie marnował na to energii. Ale dzięki , że podpowiadasz innym jak zakorkować Wieliczkę
w
wrrr
A może dobrze, że tak będzie bo przynajmniej nie będzie ruchu tranzytowego przez centrum Wieliczki od Gdowa czy Dobczyc. Jest wschodnia obwodnica to po jakiego grzyba ktoś przejeżdża przez centrum. W zimie dodatkowo zatruwając mieszkańców opalinami i przyczyniając się do większego smogu. Centrum Wieliczki powinno być obsługiwane drogami jednokierunkowymi.
s
swell
Jak masz problem z wiarą to idź do księdza a nie tutaj, a jak nie masz nic merytorycznego do dodania to zamilcz.
s
swell
Przecież to jest próg wyspowy a nie próg podrzutowy!! Dla pojazdów cieżarowych to nie jest przeszkoda. Autobusy w Krakowie po osiedlach jeżdżą po takich progach bez problemu. Nie szukaj problemów tam gdzie ich nie ma.
P
Pomiot
Bo ktoś ci uwierzy haha
s
swell
Jeżdżę nią codziennie. Najlepszy wyjazd z Bogucic na Kraków bo bez świateł.
T
Tylko
A próg w ile zdemontują ?
U
Uji
Wszystko dla siebie, nic dla mieszkańców. Jechałeś chocby raz w zyciu Łąkową ? Chyba nie bo, bo nie pisałbym takich bzdur.
J
Jo
Nie masz pojęcia o zasadach ruchu drogowego, sygnalizacji świetlnej, czy pierwszeństwie ruchu na DK. Piszesz jak każdy spec z pisu. Wszystko sie da tylko nic nie wychodzi. Poczytaj kodeks ruchu drogowego, a potem zabieraj "merytoryczny" głos druhu ;-)
s
swell
Przecież te wysepki są mocowane na śrubach do asfaltu! Odkręcenie ich to pół godziny roboty. Północny wlot Boguckiej ma niewielki ruch, zresztą nawet jeśli to i to można by rozwiązać zamykając tamtędy wyjazd w prawo, bo przecież z Bogucic w prawo można skręcić w prawo zarówno z Łanowej jak i z Reformackiej. To jest po prostu kwestia pomyślenia trochę nad tym co się robi a niestety Gminny Zarząd dróg w Wieliczce to jeden wielki marazm. Jego dyrektorka powinna iść tam gdzie wskazuje jej nazwisko!
s
swell
Widzę, że jak nie masz merytorycznych argumentów to jedziesz ad persona!

Wprowadzenie tam jednokierunkowego ruchu byłoby mądrym posunięciem, bo na Krakowskiej utrzymany zostanie ruch wjazdowy. Gdyby na Boguckiej wprowadzić ruch wyjazdowy to cała ta inwestycja odbyłaby się niemal bezboleśnie, bo to nie byłaby taka duża różnica czy wyjeżdżają 200 m wcześniej czy dalej z Wieliczki, a nie tak jak to pomyślano że trzeba robić wycieczkę objazdową przez pół Wieliczki żeby się z niej wydostać.

Tak na dobrą sprawę to takie rozwiązanie mogłoby nawet funkcjonować na stałe. Dzięki podzieleniu ruchu wyjazdowego z miasta - część ul. Bogucką a część od Kościuszki, rozwiązany zostałby problem niewydolnego wyjazdu z miasta bez budowy kosztownej estakady.
a
abaqus
Przecież te wysepki są przykręcane do jezdni na śrubach. Zdemontowanie ich to pół godziny roboty dla dwóch chłopów!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska