Osiedle Essa w Krakowie
Pierwszy etap to jeden blok z ok. 200 mieszkaniami, ale docelowo ma ich tu powstać nawet 2000. Będą też przedszkola, żłobki, restauracje, sklepy. Idea miasta 15-minutowego. Pierwszy etap budowy ma zakończyć się w końcówce roku 2026.
Lokale od 26 do ok. 100 metrów kwadratowych są już w sprzedaży. 26 mkw - 361 tys. zł, 55 mkw - 688 tys. zł - to przykłady, bo ceny za podobny metraż wahają się w zależności od położenia lokalu.
Co jeszcze? "Na terenie inwestycji ESSA zaplanowaliśmy ponad 9000 m2 powierzchni użytkowej przeznaczonej pod aranżację lokali usługowych na sprzedaż o różnych rozmiarach i specyfikacjach" - pisze inwestor na swojej stronie internetowej.
Nowa infrastruktura drogowa na Klinach w Krakowie
W ramach planowanych prac przewiduje się budowę nowych dróg, rond oraz pętli autobusowej. Kluczowym elementem będzie tzw. "pajączek" – skrzyżowanie łączące istniejące i planowane drogi na przedłużeniu ulic Komuny Paryskiej i Bartla. Inwestycje te mają na celu usprawnienie ruchu oraz zapewnienie lepszej komunikacji dla obecnych i przyszłych mieszkańców Klinów.
Koncepcja drogowa, którą zobowiązali się zrealizować deweloperzy, powstała także na bazie raportu przygotowanego przez ekspertów z Politechniki Krakowskiej. Analiza ta miała odpowiedzieć na pytanie, jakie zmiany w układzie komunikacyjnym Klinów są konieczne już dziś, aby zmniejszyć korki i poprawić płynność ruchu w tej części miasta.
Zgodnie z ustaleniami, miasto zobowiązało się do budowy ronda u zbiegu ulic Zawiłej i Kobierzyńskiej oraz drogi dojazdowej do przystanku kolejowego Kraków Opatkowice wraz z parkingiem Park&Ride. Deweloperzy natomiast sfinansują i zrealizują pozostałe elementy infrastruktury drogowej wraz z chodnikami i ścieżkami rowerowymi.
