https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Wielka orka na Klinach. W Krakowie rozpoczęła się budowa osiedla Essa. Ma mieć własne... jezioro

Piotr Rąpalski
To osiedle, które ma być miastem w mieście w Krakowie. Osiedlem z własnym jeziorem. Ruszyły pierwsze prace na Klinach. Najpierw prace ziemne i wykopy, w których pojawia się woda. To osiedle ma być jednak też przykładem dobrej współpracy między miastem a deweloperami. Przy tej i innych inwestycjach w pobliżu firmy mają same wybudować sieć dróg.

Osiedle Essa w Krakowie

Pierwszy etap to jeden blok z ok. 200 mieszkaniami, ale docelowo ma ich tu powstać nawet 2000. Będą też przedszkola, żłobki, restauracje, sklepy. Idea miasta 15-minutowego. Pierwszy etap budowy ma zakończyć się w końcówce roku 2026.

Lokale od 26 do ok. 100 metrów kwadratowych są już w sprzedaży. 26 mkw - 361 tys. zł, 55 mkw - 688 tys. zł - to przykłady, bo ceny za podobny metraż wahają się w zależności od położenia lokalu.

Co jeszcze? "Na terenie inwestycji ESSA zaplanowaliśmy ponad 9000 m2 powierzchni użytkowej przeznaczonej pod aranżację lokali usługowych na sprzedaż o różnych rozmiarach i specyfikacjach" - pisze inwestor na swojej stronie internetowej.

Nowa infrastruktura drogowa na Klinach w Krakowie

W ramach planowanych prac przewiduje się budowę nowych dróg, rond oraz pętli autobusowej. Kluczowym elementem będzie tzw. "pajączek" – skrzyżowanie łączące istniejące i planowane drogi na przedłużeniu ulic Komuny Paryskiej i Bartla. Inwestycje te mają na celu usprawnienie ruchu oraz zapewnienie lepszej komunikacji dla obecnych i przyszłych mieszkańców Klinów.

Koncepcja drogowa, którą zobowiązali się zrealizować deweloperzy, powstała także na bazie raportu przygotowanego przez ekspertów z Politechniki Krakowskiej. Analiza ta miała odpowiedzieć na pytanie, jakie zmiany w układzie komunikacyjnym Klinów są konieczne już dziś, aby zmniejszyć korki i poprawić płynność ruchu w tej części miasta.

Zgodnie z ustaleniami, miasto zobowiązało się do budowy ronda u zbiegu ulic Zawiłej i Kobierzyńskiej oraz drogi dojazdowej do przystanku kolejowego Kraków Opatkowice wraz z parkingiem Park&Ride. Deweloperzy natomiast sfinansują i zrealizują pozostałe elementy infrastruktury drogowej wraz z chodnikami i ścieżkami rowerowymi.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Finisz kampanii. Ostatnia debata prezydencka

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska