WISŁA KRAKÓW. Najbogatszy serwis w Polsce o piłkarskiej drużynie "Białej Gwiazdy"
W sezonie 2022/2023 łączne przychody klubów I ligi wyniosły 194,1 mln złotych, co jest wzrostem o 19,5 procenta w porównaniu do wcześniejszego sezonu. Trudno nie wiązać tego z tym, że w I lidze zaczęła grać Wisła, zdecydowany lider na tym szczeblu jeśli chodzi o przychody. „Biała Gwiazda” w sezonie 2022/2023 wykazała przychód rzędu 35,9 mln złotych. Składowe przychodów klubów w I lidze oparte są na takich czynnikach jak wpływy z dnia meczowego, transmisje telewizyjne, sponsorzy oraz transfery.
W raporcie badano m.in. wartość mediową miast, których kluby mają przedstawicieli w I lidze. Kraków dzięki Wiśle okazał się zdecydowanym liderem. Wartość mediowa w tym przypadku wyniosła blisko 68,5 mln złotych. Drugi w tym zestawieniu jest Rzeszów, który ma dwa kluby w I lidze, ale jak wynika z raportu, jego wartość mediowa wynosi 36,2 mln złotych. Kraków był widoczny na wizji 164 515 razy, co daje aż 450 ekspozycji marki miasta dziennie.
Wisła bardzo dobrze wypada też w zestawieniu marek, jakie są eksponowane dzięki klubom. Co prawda jeśli chodzi o liczbę marek liderem w tym zestawieniu jest Chojniczanka, przy której zanotowano aż 150 marek, ale bardziej liczy się wartość mediowa takiej ekspozycji, a tutaj od Wisły większą wartość przedstawiały jedynie firma Fortuna i Fortuna 1 Liga, czyli można powiedzieć, że rozgrywki jako całość, bo ekspozycja sponsora głównego występuje przecież na wszystkich stadionach. Wśród klubów wartość mediowa ekspozycji największa jest na Wiśle i w sezonie 2022/2023 wyniosła ponad 45 mln złotych.
Wisła była też bardzo chętnie oglądana na antenach Polsatu Sport. W rankingu TOP20 najchętniej oglądanych transmisji wygrał co prawda finał baraży Bruk-Bet Termalica Nieciecza – Puszcza Niepołomice, ale w tym zestawieniu jest aż dziewięć meczów z udziałem Wisły.
„Biała Gwiazda” miała zdecydowanie największe przychody w całej I lidze, ale też dużo wydawała, bo jest liderem jeśli chodzi o pieniądze wydane na wynagrodzenia. Wisła wydała na to 16,96 mln złotych, a drugi w zestawieniu Ruch Chorzów 8,67 mln. Jeśli chodzi o wynagrodzenia, to autorzy raportu przeliczyli, ile kosztował kluby jeden punkt. I tutaj też najwięcej wyszło w przypadku Wisły, bo aż 280 tysięcy. Co ciekawe, druga w tym zestawieniu jest Sandecja, wydająca 250 tysięcy za punkt, a jak wiemy zespół z Nowego Sącza z I ligi spadł. Najefektywniej wypadło to w przypadku Stali Rzeszów, która wydała zaledwie 70 tysięcy za punkt.
W Krakowie mogli też pochwalić się najwyższą frekwencją w całym sezonie. Średnia wyszła 12 527 widzów na mecz, a wiadomo, że byłaby ona jeszcze wyższa, gdyby nie remont stadionu i jego mocno ograniczona pojemność na większości wiosennych meczów. Drugi pod względem średniej frekwencji był ŁKS Łódź (9094), a trzeci Ruch Chorzów (8609).
Wysoka frekwencja to również przychody z dnia meczowego. I tutaj też Wisła jest zdecydowanym liderem, wykazała się przychodem na poziomie 5,4 mln złotych. Dla porównania ŁKS to 3,1 mln, a Ruch 2,9 mln złotych.
Kluby mogą zarabiać też stawiając na młodzież. Za sezon 2022/2023 w Pro Junior System w I lidze triumfował GKS Tychy, który otrzymał dzięki temu premię 2,13 mln złotych.
Cały raport finansowy Fortuna 1 Ligi dostępny jest na stronie internetowej 1liga.org. Dodajmy jedynie, że raport nie uwzględnia Bruk-Betu Termaliki Nieciecza, bo jak czytamy, klub ten nie udostępnił jako jedyny danych.
- Żony i dziewczyny Hiszpanów z Wisły Kraków na prywatnych zdjęciach piłkarzy
- Nowe wyceny piłkarzy Wisły. Sprawdź, ile jest warta drużyna po letnich transferach
- Wisła Kraków. Transfery byłych piłkarzy Wisły. Lato 2023
- Nowa wycena Cracovii z Kamilem Glikiem. Sprawdź, jaka jest wartość piłkarzy "Pasów"
- Nowy piłkarz Wisły Kraków na prywatnych zdjęciach. Hiszpan stał się podporą drużyny
- Hiszpańska ofensywa w Wiśle! Piłkarze "Białej Gwiazdy" na prywatnych zdjęciach
