- Głównymi celami inwestycji jest poprawa bezpieczeństwa wszystkich użytkowników drogi, zapewnienie najlepszych warunków ruchu i umożliwienie sprawnej komunikacji – podkreśla wojewoda małopolski Łukasz Kmita.
Pierwsza z podpisanych przez niego decyzji dotyczy budowy węzła drogowego na zakopiance (droga krajowa nr 7 Kraków – Chyżne) z drogą powiatową nr K1967 (ul. Sobieskiego) w Myślenicach.
Obecnie sterowanie ruchem na skrzyżowaniu odbywa się tam za pomocą sygnalizacji świetlnej. W ramach inwestycji zostanie ona zlikwidowana, a kolizyjne skrzyżowanie przebudowane na węzeł drogowy typu trąbka.
Inwestor – Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad – planuje dodatkowe pasy włączania i wyłączania na obu jezdniach. Po północnej stronie inwestycji wybudowane zostaną dwie łącznice, które po połączeniu staną się łącznicą dwupasową dwukierunkową. Łącznica zostanie przeprowadzona na wiadukcie nad DK7 i zakończona skrzyżowaniem o ruchu okrężnym w ciągu ul. Sobieskiego. Dodatkowo, mając na względzie poprawę bezpieczeństwa pieszych, przebudowane i dobudowane zostaną chodniki, a w rejonie starego cmentarza powstanie kładka dla pieszych. Dotychczasowe przejście dla pieszych na poziomie jezdni zostanie zlikwidowane.
- Planowana inwestycja znacząco wpłynie na zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego, zmniejszy ryzyko wypadków, poprawi płynność ruchu. Poprawi się też komfort jazdy, zmniejszy emisja spalin i hałasu. Dlatego też – ze względu na ważny interes społeczny i gospodarczy – decyzji zezwalającej na budowę węzła drogowego w Myślenicach nadałem rygor natychmiastowej wykonalności umożliwiający inwestorowi przystępowanie do prac od razu - zaznacza wojewoda Łukasz Kmita.
Wydana przez niego druga decyzja umożliwi natomiast budowę węzła drogowego drogi krajowej nr 7 w miejscowości Krzyszkowice, w gminie Myślenice.
Węzeł drogowy powstanie na skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 1942K. Na przełomie lat 2020 i 2021 średnie natężenie ruchu na odcinku skrzyżowania DK7 z drogą powiatową wyniosło ponad 39 tys. pojazdów na dobę. W latach 2017-2021 w obrębie skrzyżowania doszło do 45 kolizji drogowych i 18 wypadków, w których zginęła jedna osoba, a 23 zostały ranne.
- Te statystyki potwierdzają wagę tej inwestycji. Poprawa bezpieczeństwa za pomocą takiego rozwiązania była koniecznością. Planowany częściowo bezkolizyjny węzeł stanie się jednym z istotnych punktów zmian na zakopiance. Również w tym przypadku decyzji nadałem rygor natychmiastowej wykonalności – informuje wojewoda Łukasz Kmita.
W ramach inwestycji pod zakopianką zaprojektowano tunel umożliwiający bezkolizyjne przeprowadzenie ruchu samochodowego jak i pieszego. Oprócz tego GDDKiA przewidziała budowę: 6 łącznic, 3 jezdni dodatkowych, 3 skrzyżowań jezdni dodatkowych z łącznicami, chodników, przejść dla pieszych, zatok autobusowych, ekranów akustycznych, murów oporowych. Ponadto zaplanowano budowę i przebudowę zjazdów indywidualnych i publicznych. Dodatkowo zaprojektowano przebudowę sieci uzbrojenia terenu.

Ważna decyzja w sprawie budowy trasy S7 Kraków - Myślenice. ...
Droga krajowa nr 7 należy do sieci TEN-T i jest istotnym połączeniem komunikacyjnym kraju. Obsługuje zarówno ruch tranzytowy, jak i lokalny. Z roku na rok w GDDKiA obserwują zwiększenie natężenia ruchu na zakopiance. W latach 2020-2021 na samym odcinku Jawornik - Myślenice wyniosło ono prawie 47 tys. pojazdów na dobę. Drogowcy przekonują więc, że z tego powodu potrzebne są tam inwestycje poprawiające bezpieczeństwo i płynność ruchu.
FLESZ - Jakie auta sprzedają się w Polsce najlepiej?

- Klimat jak w Dolomitach lub Alpach tuż przy granicy z Małopolską! Zachwyca jesienią
- 10 najpiękniejszych tatrzańskich szlaków jesienią. Tutaj warto iść na wycieczkę
- Tak mieszkają Sławomir i Kajra. To ich urocze gniazdko w Małopolsce
- Wzory i pomysły na jesienne paznokcie. Zobacz inspiracje!
- Jesień w Chorwacji poza sezonem. Dlaczego warto się tam wybrać? TOP 5 powodów!
- Zamek w Muszynie jeszcze zamknięty, a już kusi turystów. Tak wygląda w środku