"Łączą to, co nieskończenie małe z tym, co wielkie i odlegle" - mówi o swoich reliefach rzeźbiarz.
Swoje prace wystawiał na ponad stu wystawach indywidualnych i zbiorowych, ostatnio na Międzynarodowych Targach Sztuki w Rzymie, Międzynarodowych Targach Sztuki w Padwie, w prestiżowej Galerii Sztuki Espace 22 w Monaco, ale doceniany jest też w Krakowie. W czerwcu we Florencji został uhonorowany Międzynarodową Nagrodą Kariery Artystycznej 2024, a w lipcu Międzynarodową Nagrodą Artystyczną przyznaną przez Fundację Effetto Arte.
Na wystawie we włoskiej Florencji, która rozpoczęła się 17 stycznia, prezentowanych jest 21 prac, składających się na cykle "Lądowiska" , "Strefa 79", "Epicentra", "Bieguny niedostępności".
- Bieguny niedostępności to nie jest miejsce metaforyczne, zmyślone, to miejsca fizyczne, matematycznie wyliczone. To bieguny północny i południowy, atlantycki i kontynentalny, które charakteryzują się tym, ze są najdalej oddalone od wody – mórz i oceanów – albo od lądów. Inspiracją było właśnie to, że są odległe, trudno dostępne – mówił Dobiesław Gała podczas wernisażu jednej z wystaw prezentujących cykl "Bieguny niedostępności.
Cykl „Bieguny niedostępności” to wizualizacje odległych, często tajnych obszarów, gdzie miały miejsce niewyjaśnione zjawiska, incydenty lub przeprowadzane są eksperymenty, które mają fatalny wpływ na okoliczną faunę i florę. Są to próby zilustrowania najbardziej niedostępnych miejsc na ziemi, gdzie zachodzą zagadkowe zjawiska, tajemnicze ślady zdarzeń, a ich konsekwencją są zmiany struktury materii. Ale również toksyczna działalność człowieka, który eksperymentując w odległych miejscach naszej planety deformuje przyrodę.
