https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Za 3 lata 700 nowych miejsc postojowych dla Krakowa

A. Agaciak, M. Satała
Tak wygląda nowiutki parking podziemny pod placem na Groblach. Kierowcy płacą tu 3,5 zł za pierwszą godzinę postoju
Tak wygląda nowiutki parking podziemny pod placem na Groblach. Kierowcy płacą tu 3,5 zł za pierwszą godzinę postoju Krzysiek Hawrot
Urzędnicy rozpoczynają konsultacje społeczne w sprawie trzech nowych lokalizacji parkingów podziemnych - pod placem Biskupim, skrzyżowaniem Dietla i Starowiślnej oraz przy hali Korony. Tymczasem pierwszy taki obiekt w Krakowie - pod placem Na Groblach jest prawie pusty. Władze miasta i specjaliści od komunikacji twierdzą jednak, że kolejne parkingi są pod Wawelem potrzebne.

W lany poniedziałek, choć w okolicy odbywał się odpust Emaus i kierowcy mieli kłopoty z zaparkowaniem samochodu, na parkingu przy placu Na Groblach można było organizować bale. Wczoraj było podobnie.
Edyta Tomasiak z firmy Ascan, zarządzającej parkingiem przyznaje, że nie jest on w pełni wykorzystany. Odmawia jednak podania, ile samochodów zatrzymało się pod ziemią od otwarcia parkingu w grudniu ubiegłego roku, zasłaniając się tajemnicą handlową. Nasi reporterzy wczoraj o godz. 12.10 policzyli, że parkowało tam 65 aut na 600 miejsc.

Według Jana Machowskiego z biura prasowego krakowskiego magistratu, pusty parking to wina sąsiadującej z nim budowy centrum informacji turystycznej. - Dojazd od ul. Podzamcze jest zamknięty, a od Jubilata wygląda jak wjazd na plac budowy, więc kierowcy w stronę placu Na Groblach się nie zapuszczają - wyjaśnia Machowski.

Edyta Tomasiak dodaje, że firma Ascan przygotowuje plan organizacji ruchu z nowym oznakowaniem obiektu. Jacek Bartlewicz, rzecznik Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu przekonuje, że pod koniec kwietnia zostanie otwarta ulica Powiśle, co pozwoli dojechać do parkingu przy placu Na Groblach od ul. Podzamcze.

Wojciech Kozdronkiewicz, radny PiS przypomina, że zarządca podziemnego parkingu na początku stracił zaufanie mieszkańców, windując ceny. - Teraz są już niższe i nie różnią się od tych w strefie płatnego parkowania. Od połowy czerwca parking zacznie się zapełniać - zapewnia Kozdronkiewicz.

Łukasz Popławski-Quirini, dr Uniwersytetu Jagiellońskiego, specjalista od spraw komunikacji jest zdania, że przy budowie parkingu władze miasta za późno przeprowadziły konsultacje społeczne w tej sprawie i nie wynegocjowały ceny satysfakcjonującej dla mieszkańców - zauważył. - Myślę, że parking zapełni się w sezonie turystycznym - dodaje.

Niezrażeni brakiem popularności pierwszego parkingu podziemnego urzędnicy, chcą budować kolejne takie obiekty. 14 kwietnia, o godz. 17.30, w urzędzie przy Rynku Podgórskim 1, mieszkańcy mogą uczestniczyć w konsultacjach dotyczących parkingu naziemnego obok Klubu Sportowego Korona. Pięciokondygnacyjny obiekt (250 miejsc) ma powstać w trzy lata u zbiegu ul. Zamoyskiego i Warneńczyka. Koszt - 17,7 mln zł.

21 kwietnia o godz. 17.30 w Szkole Podstawowej nr 1 ul. św. Marka 34 odbędą się konsultacje w sprawie podziemnego parkingu na 280 aut przy placu Biskupim. Koszt - 28,7 mln zł. 28 kwietnia zaplanowano konsultacje dotyczące parkingu podziemnego u zbiegu ul. Dietla i Starowiślnej. Ma mieć trzy kondygnacje, 170 miejsc postojowych i kosztować 19,7 mln zł.

Więcej o konsultacjach na stronie internetowej www.dialogspoleczny.krakow.pl

Współpraca P. Rąpalski

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

L
Los Lokos
kto do tego dopuścił???
F
Franek
budowac parkingi podziemne, likwidować parkowanie na chodnikach w centrum, oddać śródmieście pieszym!
Z
Zdodk
Po co parkować pod ziemią jak można na chodniku taniej i bliżej celu? To, że przy okazji blokuje się ruch pieszy, a matki z wózkiem muszą omijać samochody jezdnią naszego pana prezydenta nie obchodzi.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska