Pod koniec minionego wieku, rodzimy żuk nie wytrzymał konkurencji nowocześniejszych i wygodniejszych samochodów zachodnich i podjęto decyzję o zakończeniu jego produkcji - 13.02.1998r.
Dziś są obiektami kolekcjonerskimi i coraz trudniej znaleźć zadbany egzemplarz. Jeden z nielicznych tego typu (rok produkcji 1995r.) zachował się w GDDiK w Łodzi w rejonie w Wieluniu. Dzięki troskliwej opiece kierowcy - Pana Andrzeja Pagacza, który użytkował pojazd przez ostatnie 13 lat samochód jest w doskonałym stanie. Podjęto decyzję o przekazaniu go do Muzeum Drogownictwa w Szczucinie.
To jedna z najciekawszych tego rodzaju placówek w kraju i tej części Europy. Muzeum działa od 1982 r. i zgromadzone są w nim bogate zbiory urządzeń, maszyn, narzędzi związanych z budownictwem drogowym, zarówno w ekspozycji zewnętrznej jak i wewnętrznej.
Zobacz najświeższe newsy wideo z kraju i ze świata
"Gazeta Krakowska" na Youtubie, Twitterze i Google+
Artykuły, za które warto zapłacić!
Sprawdź i przeczytaj
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!