Na billboardzie widać postać z kreskówki ubraną z czerwoną pelerynę i lecącą w chmurach. Przypomina supermena. Obok jest wagonik kolejki linowej na Kasprowy Wierch, a poniżej napis: 2017 rok: burmistrz Dorula bohaterem roku!” i dopisek „Wprowadził uchwałę antysmogową”.
To kolejna odsłona kampanii Akcji Demokracji i fundacji ClientEarth, które kilka tygodni temu sfinansowały zawieszenie dwóch plakatów informujących turystów, że Zakopane wita ich smogiem.
- Pierwszym billboardem chcieliśmy uświadomić władzom miasta, że problem smogu jest dosłownie widoczny dla mieszkańców i turystów i że nie można go ignorować - wyjaśnia Weronika Paszewska z Akcji Demokracji.
Kolejnym plakatem zamierza zachęcić władze do spojrzenia w przyszłość i podjęcia odważnych decyzji w walce ze smogiem - przyjęcia uchwały antysmogowej.
- My działamy na rzecz walki ze smogiem - odpowiada Leszek Dorula, burmistrz Zakopanego. Nie komentuje najnowszego plakatu ws. smogu.