Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zakopane. Trasy biegowe na terenie COS będą przedłużone. COS chce zbudować most między średnią a wielką krokwią

Łukasz Bobek
Łukasz Bobek
Trasy biegowe na terenie Centralnego Ośrodka Sportu w Zakopanem
Trasy biegowe na terenie Centralnego Ośrodka Sportu w Zakopanem COS Zakopane
Centralny Ośrodek Sportu w Zakopanem będzie powiększał trasy biegowe dla narciarzy – tak, by można było na nich organizować zawody rangi międzynarodowej. W tym celu chce zbudować wiadukt łączący teren średniej i wielkiej krokwi. Nowa inwestycja ma powstać w 2023 roku.

Obecnie oddane niedawno do użytku trasy biegowe na terenie COS są co prawda nowoczesne – wyposażone w oświetlenie i system sztucznego naśnieżania. Jednak są za krótkie, by myśleć o zawodach seniorów rangi światowej. Liczą 3,75 km. Tymczasem Międzynarodowa Federacja Narciarska FIS wymaga pętli o długości min. 5 km.

- Chcemy jednak rozbudować te trasy tak, by uzyskać pętlę 5-kilometrową – mówi Sebastian Danikiewicz, dyrektor COS w Zakopanem. - Powstała koncepcja, by połączyć parking średniej skoczni z parkingiem na wielkiej krokwi.

Żeby to zrobić, COS planuje wybudować wiadukt nad drogą dojazdową do kompleksu średnich skoczni. Most będzie dedykowany biegaczom. Dzięki temu z tras u podnóża średnich skoczni narciarze będą mogli bezpiecznie przebiec na teren wokół Wielkiej Krokwi, okrążyć ją i wrócić na już istniejące trasy biegowe.

- Dzięki tej inwestycji uzyskamy trasy biegowe o długości dokładnie 5 kilometrów i 70 metrów. Będą one spełniały wymogi do uzyskania homologacji międzynarodowej – mówi Danikiewicz.

Pomysł został uzgodniony już z Ministerstwem Sportu. - Jest wstępna aprobata. Jeśli chodzi o finanse, obecnie jest ciężko powiedzieć, ile to może kosztować. Przed pandemią szacowaliśmy budowę tego mostu na ok. 8 mln zł. Teraz jednak ceny materiałów budowlanych mocno poszły w górę. Dlatego zakładamy, że koszt może wynieść ok. 10 mln zł. Finansowanie w 99 proc. będzie pochodziło z budżetu ministerstwo sportu – mówi dyrektor COS.

Na razie na wiosnę rozpoczną się prace przy budowie nowego krytego toru do łyżwiarstwa szybkiego. Gdy ta inwestycja zostanie zakończona, rozpoczną się prace przy budowie mostu. Będzie to w 2022/2023 roku. COS chce, by przedłużone trasy biegowe funkcjonowały w sezonie zimowym 2023/2024.

- Jeśli zrobimy tę inwestycję i narciarze biegowi będą mogli przejść na teren Wielkiej Krokwi, wówczas będzie możliwość przedłużenia tras na teren na zachód od skoczni, na tereny prywatne. Gdyby np. przyszły organizator międzynarodowych zawodów dogadał się z prywatnymi właścicielami terenów na zachód od skoczni, można by tworzyć o wiele dłuższe pętle – mówi Danikiewicz.

od 7 lat
Wideo

Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska