Jeżeli coś Cię denerwuje lub przeszkadza w Twoim mieście, daj nam znać! Dziennikarze "Gazety Krakowskiej" zajmą się problemem! Czekamy też na Twoje opinie, uwagi a także zdjęcia i wideo - pisz e-maila na adres [email protected], dzwoń - tel. 12 6 888 301. Do Twojej dyspozycji jest też profil "Gazety Krakowskiej" na Facebooku.
- Brak jakiejkolwiek infrastruktury rowerowej na przebudowanym skrzyżowaniu ulic Brożka, Kapelanka i Grota-Roweckiego to skandal. Jeśli kiedykolwiek miasto chciałoby wytyczyć główną trasę rowerową północ - południe, zapisaną w studium, będzie się to wiązać z kolejnym remontem - twierdzi Jan Szpil ze stowarzyszenia Kraków Miastem Rowerów.
W ostrych słowach inwestycję komentuje również przedstawiciel stowarzyszenia Federacja Zielonych Kraków. - Patrząc na inwestycje drogowe w różnych miastach Europy, widzimy, że priorytetem jest dobro pieszych i rowerzystów. W Krakowie wzdłuż nowej linii tramwajowej na ulicy Grota-Roweckiego pobudowano "autostradę do nieba", przez co zabrakło miejsca na ścieżkę rowerową po obu stronach drogi - uważa Jarosław Prasoł. Dodaje, że na szczęście przynajmniej w przypadku tej inwestycji nie wykładano ciągów rowerowych kostką brukową.
Jedną z możliwych przyczyn trudnej sytuacji wskazuje radny Jerzy Woźniakiewicz, znany z działań na rzecz promocji roweru jako codziennego środka transportu. - Środowiska rowerowe nie powinny zapoznawać się z projektem danej inwestycji dopiero z ogłoszenia przetargowego, gdyż wówczas na nanoszenie ewentualnych poprawek jest już za późno - komentuje Jerzy Woźniakiewicz.
- Projekt powstał zgodnie ze studium ścieżek rowerowych, które przewidywało kontynuację ciągu rowerowego przez ul. Pychowicką. Tak jak przy wielu innych inwestycjach, infrastruktura rowerowa realizowana jest fragmentami w zakresie inwestycji, zgodnie ze studium - twierdzi Piotr Hamarnik z ZIKiT.
Euro 2012 w Krakowie: zdjęcia, wideo, informacje! [SERWIS SPECJALNY]
Konkurs "Buty w obiektywie!" Zobacz zgłoszone zdjęcia i oddaj głos!
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!