https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Zapomnieli o rowerzystach na Ruczaju

Marcin Warszawski
Infrastruktura rowerowa jest budowana fragmentami
Infrastruktura rowerowa jest budowana fragmentami Andrzej Banaś
Krakowskie środowisko rowerowe twierdzi, że miasto zignorowało potrzeby komunikacyjne wielu cyklistów. Tym razem chodzi o przebudowę ciągu komunikacyjnego na Ruczaj.

Jeżeli coś Cię denerwuje lub przeszkadza w Twoim mieście, daj nam znać! Dziennikarze "Gazety Krakowskiej" zajmą się problemem! Czekamy też na Twoje opinie, uwagi a także zdjęcia i wideo - pisz e-maila na adres [email protected], dzwoń - tel. 12 6 888 301. Do Twojej dyspozycji jest też profil "Gazety Krakowskiej" na Facebooku.

- Brak jakiejkolwiek infrastruktury rowerowej na przebudowanym skrzyżowaniu ulic Brożka, Kapelanka i Grota-Roweckiego to skandal. Jeśli kiedykolwiek miasto chciałoby wytyczyć główną trasę rowerową północ - południe, zapisaną w studium, będzie się to wiązać z kolejnym remontem - twierdzi Jan Szpil ze stowarzyszenia Kraków Miastem Rowerów.

W ostrych słowach inwestycję komentuje również przedstawiciel stowarzyszenia Federacja Zielonych Kraków. - Patrząc na inwestycje drogowe w różnych miastach Europy, widzimy, że priorytetem jest dobro pieszych i rowerzystów. W Krakowie wzdłuż nowej linii tramwajowej na ulicy Grota-Roweckiego pobudowano "autostradę do nieba", przez co zabrakło miejsca na ścieżkę rowerową po obu stronach drogi - uważa Jarosław Prasoł. Dodaje, że na szczęście przynajmniej w przypadku tej inwestycji nie wykładano ciągów rowerowych kostką brukową.

Jedną z możliwych przyczyn trudnej sytuacji wskazuje radny Jerzy Woźniakiewicz, znany z działań na rzecz promocji roweru jako codziennego środka transportu. - Środowiska rowerowe nie powinny zapoznawać się z projektem danej inwestycji dopiero z ogłoszenia przetargowego, gdyż wówczas na nanoszenie ewentualnych poprawek jest już za późno - komentuje Jerzy Woźniakiewicz.

- Projekt powstał zgodnie ze studium ścieżek rowerowych, które przewidywało kontynuację ciągu rowerowego przez ul. Pychowicką. Tak jak przy wielu innych inwestycjach, infrastruktura rowerowa realizowana jest fragmentami w zakresie inwestycji, zgodnie ze studium - twierdzi Piotr Hamarnik z ZIKiT.

Euro 2012 w Krakowie: zdjęcia, wideo, informacje! [SERWIS SPECJALNY]

Konkurs "Buty w obiektywie!" Zobacz zgłoszone zdjęcia i oddaj głos!

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Komentarze 10

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

d
djrace
Ścieżka kończy się na skrzyżowaniu przy wjedzie na osiedle. NIe ma połączenia dalej na Brożka. A Hamarnik i ten drugi mówił, że ścieżka będzie na całęj inwestycji a tu $%^&*.
j
janek
nakazać urzędasom i decydentom miejskim jazdę rowerem do pracy ;)
B
Bartek
1. Ścieżki nie ma w ogóle na 50% inwestycji.
2. Środowiska rowerowe trąbią o tym od dawna.
j
janek tomaszewski
Uważam że tak tragicznie z dojazdem na Ruczaj nie jest. Rower jest moim podstawowym środkiem komunikacji i w każdym kierunku dojadę niekoniecznie jezdnią. Polak tak ma, że jak ich będzie trzech to pięć zdań różnistych się trafi !
g
gość
Ale właściwie o co kaman? Chodzi tylko o to że ścieżka jest po jednej stronie jezdni? Przecież plany były znane od dawna, teraz się obudzili? :O
t
tom
Bo powinny byc osobne sciezki, a nie namalowane pasy na chodniku, lub zamieniajace sie nagle w chodnik dla pieszych. Skoro nie chce Pan rowerszystow na chodniku prosze o wsparcie na rzecz budowy porzadnych sciezek, prosze pomyslec o bezpieczenstwie swoim i innych. Cyklisci w Krakowie w duzej miezrze to dzieciaki i szalency, ktorzy maja odwage jezdzic w tym mieswcie, wiec oczywiste jest, ze czesto jeszcze "nie dorosli".
z
zoon
Trzeba zaktywizowac ludzi i konkretne instytucje, ja nie jezdrze na rowerze, bo w Krakowie nie ma do tego warunkow. Sciezki sa niebezpieczne, na krotkich odcinkach i jedziesz tam gdzie one prowadza, a nie gdzie chcesz. Niech jakies stowarzyszenie zrobi akcje masowych zapisow, kto ma rower, ten niech sie zapisze. Jak tak dalej nie beda trakrtowac tego tematu powaznie, to i nasze dzieci zdrowiem za to kiedys zaplaca. Dla mnie priotety to odcinek na Migilskiej remontowany, trasa Pradnik czerwony - Rakowicka, tak jak miala byc trasa tranwaju, ktory nigdy nie powstanie. Porzadny wiadukt rowerowy nad torami miedzy Nowym Plaszowem a Wielicka.
p
piechur
skoro i tak z nich nie korzystają? Jeżdżą obok, po przejściu dla pieszych, po chodniku itp. Cykliści pyskują, a w większości sami nie dorośli do korzystania ze zdobyczy cywilizacji.
T
Thunderbolt
W takim razie będę jeździł tam, gdzie i którędy się da.
...
debile te urzedasy! powinni wozic dupska rowerami wlasnie, wtedy by zobaczyli jak jest nie-fajnie!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska