https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Będzie rozbudowa głównej ulicy Rybitw. Pojawi się więcej chodnika

Piotr Rąpalski
Ulica Półłanki to główna arteria Rybitw i jednak z dłuższych ulic w Krakowie. Ciągnie się od mostu Wandy, przez skrzyżowanie z Botewa i Śliwiaka, Rybitwy aż na Złocień i do Bieżanowskiej. To droga, która musi sporo znieść, szczególnie ruch samochodów ciężarowych z pobliskich firm i placu targowego. Często jest w remoncie, ale jej stan przez ostatnie lata się poprawił. Teraz prywatny inwestor chce ją rozbudować przez dodanie chodnika.

Zarząd Dróg Miasta Krakowa ma zawartą umowę dotyczącą inwestycji drogowej, „Rozbudowy drogi publicznej ul. Półłanki oznaczonej symbolem KDZ wynikającej z ustaleń planu miejscowego obszaru „Rybitwy - Północ” polegającej na realizacji chodnika wzdłuż działek nr 331/8, 220/2, 221/2, 222/6, 222/8, 222/11, 222/12, 223/14, 223/10, 400, 461 obr. 22 Podgórze wraz z prawidłowym odwodnieniem, oświetleniem, ewentualną niezbędną przebudową infrastruktury technicznej i drogowej oraz przełożeniem kolidującego uzbrojenia. Inwestycję drogową należy zrealizować w połączeniu do jezdni ul. Półłanki”. Szacunkowa wartość inwestycji drogowej została w umowie określona na kwotę 570 000 zł. Inwestor nie przedłożył jeszcze harmonogramu robót realizacji inwestycji drogowej do akceptacji ZDMK, a zatem nie znamy terminu jej realizacji.

Ulica Półłanki – ulica w Krakowie przebiegająca głównie przez przemysłowe tereny dzielnic Podgórze i Bieżanów-Prokocim.

Swój bieg zaczyna od Mostu Wandy na Wiśle. Następnie prowadzi na południe, przecinając po drodze m.in. na Rybitwach ulice Christo Botewa i Tadeusza Śliwiaka oraz rzekę Drwinę Długą, a w Bieżanowie trzykrotnie tory kolejowe na przejazdach kolejowo-drogowych kategorii "A" (linie kolejowe nr 91, 100 oraz bocznica PKP Intercity). Następnie łączy się na skrzyżowaniu z ul. mjr. Henryka Sucharskiego.

Nazwa ulicy pochodzi od słów półłanek, łan

Przy Półłanki mamy domy jednorodzinne, pola uprawne, magazyny, zakłady przemysłowe, wielkie targowisko na Rybitwach a im bliżej Złocienia widać budowy nowych bloków powiększających się osiedli.

Dlaczego komary są pożyteczne?

od 16 lat
Wideo

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

T
Tomasz
No dobra , czy ktoś pisząc ten artykuł zdaje sobie sprawę z kosztów budowy i na ile wspomniany budżet wystarczy ? Na odcinku tylko od skrętu w ul.nad drwiną do torów jest 1,8 km praktycznie drogi bez chodnika

Średni koszt budowy chodnika ok 600zl/M2 wymóg 1,5m szerokości czyli budżetu wystarczy na 600m chodnika po jednej stronie drogi, mało to jak zdmk wymusi krawężniki granitowe nowe oświetlenie i odprowadzenie wody z ulicy i chodnika skończy się może na 200-300m przebudowanego odcinka.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska