https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Budowa kładki Kazimierz - Ludwinów: nad Wisłą w Krakowie rozpoczęło się wielkie palowanie

Piotr Tymczak
Budowa kładki Kazimierz-Ludwinów
Budowa kładki Kazimierz-Ludwinów ZIM Kraków/ Lewicki&Łatak
Najpierw po stronie Kazimierza, a następnie po stronie Ludwinowa. Wykonawca rozpoczął betonowanie pali fundamentowych pod konstrukcję podpór kładki Kazimierz – Ludwinów. Prace odbywają się z wykorzystaniem wielkiej palownicy, która przypłynęła do Krakowa na barce.

Potężna palownica, która kilkanaście dni temu przypłynęła barką na bulwar Inflancki została uzbrojona i rozpoczął się montaż pali wielkich średnic.

- To trudny element inwestycji, tym bardziej, że wykonawca – firma Primost Południe – natrafił po stronie Kazimierza na bardzo wymagające i odmienne od pierwotnych założeń warunki gruntowo-wodne. Spowoduje to, że roboty przy betonowaniu pali po stronie Kazimierza potrwają kilkanaście dni dłużej - informuje Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie.

Po zakończeniu prac związanych z palowaniem, około połowy sierpnia na dolnym bulwarze Inflanckim zostanie udostępnione przejście i przejazd rowerowy. Do tego czasu ruch pieszy i rowerowy prowadzony jest tylko po górnym bulwarze.

W kolejnym etapie, palownica zostanie przetransportowana barką na drugą stronę Wisły, na bulwar Wołyński, gdzie również wykonane będą roboty palowe.

Kładka połączy Kazimierz z Ludwinowem

Przypomnijmy: kładka Kazimierz–Ludwinów będzie miała ok. 130 m długości, prawie 14 m szerokości. Przeprawa połączy bulwar Inflancki pomiędzy ulicami Skawińską a Wietora po stronie Kazimierza z bulwarem Wołyńskim w pobliżu ulicy Ludwinowskiej.

Obiekt będzie się składać z trzech połączonych ze sobą konstrukcji, tworzonych przez dwa stalowe łuki o zmiennej sztywności zamocowane w żelbetowych podporach (przyczółkach) oraz środkowego pomostu widokowego.

Nowe rozwiązania nad Wisłą dla pieszych i rowerzystów

Inwestycja o wartości ok. 114 mln zł realizowana jest przy wsparciu finansowym w wysokości 65 mln zł w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych. Wykonawcą zadania jest firma Primost Południe sp. z o.o.

Przeprawa będzie stanowić dogodne połączenie dla pieszych i rowerzystów z pominięciem istniejących mostów drogowych. Przejazd rowerem z dzielnic południowych do centrum będzie krótszy niż obecnie, a mieszkańcy Starego Miasta będą mieli łatwiejszy dostęp do atrakcyjnych terenów zielonych Podgórza, choćby Plant im. Floriana Nowackiego czy dolny rzeki Wilgi.

- Równie istotny jest także fakt, że po realizacji tej inwestycji poprawi się stan infrastruktury komunalnej po obu stronach Wisły dzięki przebudowie sieci podziemnych - zaznaczają w urzędzie.

Projekt CPK zostaje, jednak będzie zmodyfikowany

od 7 lat
Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska