Potężna palownica, która kilkanaście dni temu przypłynęła barką na bulwar Inflancki została uzbrojona i rozpoczął się montaż pali wielkich średnic.
- To trudny element inwestycji, tym bardziej, że wykonawca – firma Primost Południe – natrafił po stronie Kazimierza na bardzo wymagające i odmienne od pierwotnych założeń warunki gruntowo-wodne. Spowoduje to, że roboty przy betonowaniu pali po stronie Kazimierza potrwają kilkanaście dni dłużej - informuje Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie.
Po zakończeniu prac związanych z palowaniem, około połowy sierpnia na dolnym bulwarze Inflanckim zostanie udostępnione przejście i przejazd rowerowy. Do tego czasu ruch pieszy i rowerowy prowadzony jest tylko po górnym bulwarze.
W kolejnym etapie, palownica zostanie przetransportowana barką na drugą stronę Wisły, na bulwar Wołyński, gdzie również wykonane będą roboty palowe.
Kładka połączy Kazimierz z Ludwinowem
Przypomnijmy: kładka Kazimierz–Ludwinów będzie miała ok. 130 m długości, prawie 14 m szerokości. Przeprawa połączy bulwar Inflancki pomiędzy ulicami Skawińską a Wietora po stronie Kazimierza z bulwarem Wołyńskim w pobliżu ulicy Ludwinowskiej.
Obiekt będzie się składać z trzech połączonych ze sobą konstrukcji, tworzonych przez dwa stalowe łuki o zmiennej sztywności zamocowane w żelbetowych podporach (przyczółkach) oraz środkowego pomostu widokowego.
Nowe rozwiązania nad Wisłą dla pieszych i rowerzystów
Inwestycja o wartości ok. 114 mln zł realizowana jest przy wsparciu finansowym w wysokości 65 mln zł w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych. Wykonawcą zadania jest firma Primost Południe sp. z o.o.
Przeprawa będzie stanowić dogodne połączenie dla pieszych i rowerzystów z pominięciem istniejących mostów drogowych. Przejazd rowerem z dzielnic południowych do centrum będzie krótszy niż obecnie, a mieszkańcy Starego Miasta będą mieli łatwiejszy dostęp do atrakcyjnych terenów zielonych Podgórza, choćby Plant im. Floriana Nowackiego czy dolny rzeki Wilgi.
- Równie istotny jest także fakt, że po realizacji tej inwestycji poprawi się stan infrastruktury komunalnej po obu stronach Wisły dzięki przebudowie sieci podziemnych - zaznaczają w urzędzie.
Projekt CPK zostaje, jednak będzie zmodyfikowany
