FLESZ - Koniec nauki hybrydowej. Dzieci wracają do szkół
Przypomnijmy, że każda z dwóch nitek tunelu ma mieć nieco ponad 2 km długości.
Jago drążenie, na początku tylko od jednej (północnej) strony, czyli od portalu w Naprawie zaczęło się w marcu 2017 roku. Jesienią tego roku, z pewnym poślizgiem, zaczęto drążyć również od drugiego portalu (południowego) w Skomielnej Białej.
Zgodnie z zapowiedziami z tamtego okresu miał zostać oddany do użytku na przełomie 2020/21 roku. Zgodnie z ostatnimi deklaracjami, z początku br. pierwsi kierowcy mają nim przejechac na przełomie 2021/22 roku.
Liczę, że gdy już pokonamy koronawirusa na sylwestra i skoki w 2022 roku wszyscy pojedziemy już przez tunel – mówił w styczniu br. podczas wizytowania placu budowy minister Andrzej Adamczyk.
Umowę z wykonawcą – włoską firmą Astaldi podpisano w czerwcu 2016 roku. Opiewa ona na ponad 960 mln zł.
Ten odcinek nowej drogi ekspresowej S-7 jest jednym z trzech nowych odcinków dwujezdniowej zakopianki. Pierwszy powstaje między Lubniem a Naprawą. Drugim jest właśnie odcinek Naprawa - Skomielna Biała ze wspomnianym tunelem, natomiast trzeci Skomielna Biała-Rabka Zdrój został już oddany do użytku kierowców we wrześniu 2019 roku.
- Krakowskie absurdy budowlane. Deweloper płakał, jak to wymyślał
- Najdroższe psy. Oto rasy, za które trzeba zapłacić najwięcej
- Drewniane domki do kupienia w Małopolsce do 200 tys.
- Miss Małopolski. One walczą o sławę i koronę miss!
- Centrum Krakowa czeka rewolucja. Planują ulice, ogrody i park kolejowy z rowerostradą
- Termy z basenem na stadionie Wisły są już gotowe. Byliśmy w środku
