Do Krakowa z Düsseldorfu trafi 5 dwukierunkowych wagonów GT8S. Pierwszy jeszcze w tym tygodniu

Ewa Wacławowicz
Ewa Wacławowicz
MPK S.A. w Krakowie
W tym tygodniu do Krakowa trafi z Düsseldorfu pierwszy z pięciu dwukierunkowych wagonów GT8S. Trzy z nich zostaną poddane modernizacji, zaś dwa posłużą jako źródła części zamiennych.

Trzy wagony GT8S, które trafią do MPK, w najbliższych latach zostaną poddane gruntowanej modernizacji, dzięki której analogicznie jak wszystkie pozostałe kursujące już w Krakowie tego typu wagony, zyskają niską podłogę, klimatyzację oraz elektroniczny system informacji pasażerskiej. Pozostałe dwa wagony będą wykorzystywane jako źródło części zamiennych do już eksploatowanych dwukierunkowych tramwajów.

Przypomnijmy, że w grudniu 2021 roku zakończył się projekt modernizacji 28 wagonów GT8S, które zaczęły trafiać do Krakowa od 2009 roku. Mają długość ponad 26 m i ważą niemal 50 ton. Jednocześnie mogą przewieźć prawie 200 pasażerów. Zostały zbudowane przez firmę Duewag dla przedsiębiorstwa Rheinbahn, a po latach pracy zostały odkupione przez MPK SA w Krakowie, a następie zdecydowano się na ich modernizację. Pierwszą próbę unowocześnienia podjęto w 2014 roku, a od 2017 roku systematycznie, według przyjętego schematu, dostosowywano je do oczekiwań pasażerów, w tym tych z ograniczoną mobilnością. Zachowana została natomiast funkcja dwukierunkowej jazdy, która może być wykorzystywana podczas remontów lub budowy nowych torowisk, gdy nie ma możliwości dojazdu do pętli.

Modernizacja wagonów GT8S to jeden ze sposobów na zwiększenie liczby tramwajów z niską podłogą. MPK SA cały czas inwestuje w zakupy nowych tramwajów. W latach 2020-2023 są realizowane dostawy 110 nowych Lajkoników. Na lata 2025-2026 zaplanowano zakup kolejnych 60 nowych tramwajów, w tym m.in. o długości ponad 40 metrów.

Produkcja Izery. Podpisano umowę z chińską firmą Geely

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

kup najtaniej

Watchmark

Watchmark Smartone Czarny

369,99 zł

kup najtaniej

TicWatch

TICWATCH E3 Czarny

637,52 zł

kup najtaniej

Amazfit

Amazfit GTS 2 Czarny

380,00 zł

kup najtaniej

Garmin

Garmin Enduro Tytanowo-szary (0100240801)

2 999,00 zł

kup najtaniej

Cubot

CUBOT C3 Czarny

147,78 zł
Materiały promocyjne partnera

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Z
Zbigniew Rusek
Ciężkie, jak na ok. 26-metrowy skład. Powinien wazyć w granicach 30 ton. Widać, że to miało być metro, a nie tramwaj. Także sa za szerokie, co poważnie utrudnia np. mijanie się autobusu z takim tramwajem czy wyprzedzanie tramwaju przez autobus.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska
Dodaj ogłoszenie