Sądecki Newag odnotował w listopadzie duży sukces. W ramach podpisanej umowy z Akiem wyprodukuje 30 sztuk sześcioosiowych lokomotyw elektrycznych z platformy Dragon 2: 10 lokomotyw wielosystemowych oraz 20 lokomotyw jednosystemowych DC wyposażonych w moduł dojazdowy.
- Akiem jest takim przedsiębiorstwem kolejowym (pool taboroy), który inwestuje w pojazdy, a następnie udostępnia je przewoźnikom w drodze leasingu lub dzierżawy. Obecnie posiada 760 pojazdów, które są udostępniane przewoźnikom europejskim. Dołączą do nich nasze lokomotywy - przyznaje w rozmowie z „Gazetą Krakowską” Michalik.
Wiadomo już, że wyprodukowanych przez Newag w ramach tej umowy 10 lokomotyw wielosystemowych Dragon 2 E6MST zostanie dopuszczonych do eksploatacji na terenie Polski, Czech i Słowacji, a 20 lokomotyw jednosystemowych DC z modułem dojazdowym na terenie Polski.
- Umowa zawiera również opcję z prawem wykorzystania do końca 2025 roku na dodatkowe pięćdziesiąt lokomotyw. Jeżeli sytuacja gospodarcza będzie zmierzała w dobrym kierunku, a wierzę, że tak będzie, liczymy, że będziemy mogli im dostarczyć w sumie 80 lokomotyw - dodaje Michalik.
To największy tego typu kontrakt podpisany przez Newag S.A i będzie realizowany w latach od 2025 do 2027 roku. Terminy dostaw w ramach opcji będą natomiast ustalane, kiedy zamawiający skorzysta z opcji.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni z faktu, że jeden z największych podmiotów ROSCO w Europie wybrał naszą platformę sześcioosiowych elektrycznych lokomotyw towarowych Dragon 2, składając największe wartościowo zamówienie na nasze pojazdy w historii naszej firmy. Wierzymy, że niezawodne lokomotywy tej platformy spełnią oczekiwania biznesowe klientów firmy Akiem z Europy Środkowej - przyznaje Zbigniew Konieczek, prezes Zarządu Newag S.A.
Ale to nie wszystko. Sądecki producent taboru kolejowego ma również realną szansę na realizację jeszcze większego kontraktu. Chodzi o umowę, która może zostać podpisana z PKP Intercity.
- Złożyliśmy ofertę w postępowaniu przetargowym na dostawę 63 lokomotyw wielosystemowych Griffin E4MSUa plus 32 w opcji. Jest to jedyna złożona oferta i mieści się w budżecie zamawiającego . Oferta obecnie podlega analizie przez PKP Intercity.. Trzymamy więc kciuki i wierzymy, że się uda. Po wyborze oferty będziemy mogli mówić o sukcesie - przyznaje Michalik.
Wartość netto tego kontraktu przekroczy 2 mld złotych. Na razie nie wiadomo, kiedy zapadną w tej sprawie ostateczne decyzje, jednak szanse na realizacje tego zamówienia są bardzo duże.
- Aktualnie trwa analiza oferty pod kątem poprawności, potem analiza dodatkowej dokumentacji potwierdzającej nasze kompetencje, doświadczenie i zdolność finansową do realizacji zamówienia - mówi wiceprezes Newagu.
Przed sądecką firmą kolejny duży kontrakt. Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego w postępowaniu na dostawę ośmiu elektrycznych zespołów trakcyjnych podjął uchwałę o skorzystaniu z prawa opcji. To oznacza, że Newag dostarczy dla nich dodatkowe 22 pojazdy.
- Oznacza to, że dostarczymy nie osiem, a trzydzieści pojazdów pasażerskich czteroczłonowych elektrycznych zespołów
trakcyjnych z platformy pojazdów Impuls drugiej generacji Impuls 2 - dodaje Michalik.
- Taki prywatnie jest Marcin Janusz, srebrny medalista Igrzysk Olimpijskich
- Tak mieszkają Sławomir i Kajra. To ich urocze gniazdko w Małopolsce
- Darek kocha motoryzację. W garażu ma lincolna z 1974 roku o wadze ponad 2 ton
- Mural „Matki Sybiraczki” odsłonięty. W uroczystości wzięły udział setki uczniów
- Ten serial to hit. Kręcono go w słynnej wiosce romskiej w Maszkowicach
To wyjątkowe miejsce na mapie Małopolski. Astro Centrum w Chełmcu oficjalnie otwarte!
