Przypomnijmy, że prace związane z wiaduktem nad ul. Grzegórzecką - tuż przy Hali Targowej - trwają od kilku lat. W miejscu starego, zabytkowego wiaduktu - w atmosferze wielu kontrowersji - kolejarze zbudowali nowy, na którym łącznie ułożone zostały cztery tory (na starym były tylko dwa). W związku z pracami wprowadzone zostały duże utrudnienia w ruchu komunikacji miejskiej, które dobiegają końca, a pasażerowie mogą odetchnąć z ulgą.
Prace przy wiadukcie to tylko element wielkiej - wartej około miliard złotych inwestycji w Krakowie. Dodatkowe tory dobudowywane są bowiem na całym odcinku od centrum miasta, przez Płaszów, Prokocim i Bieżanów. Połowa dodatkowych torów będzie dedykowana pociągom aglomeracyjnym, które docelowo mają kursować do stolicy Małopolski zdecydowanie częściej niż obecnie.
W ramach wspomnianej inwestycji powstały też m.in. nowe mosty nad Wisłą - łączące Zabłocie z Grzegórzkami, zmodernizowane zostały również perony drugiej największej stacji kolejowej w Krakowie, czyli stacji Kraków Płaszów.
Trzeba jednak zaznaczyć, że wszystkie prace powinny być zakończone już wiele miesięcy temu. Pojawiły się jednak duże opóźnienia, związane m.in. właśnie z mostem nad ul. Grzegórzecką. W pierwotnych planach nie było bowiem burzenia starej konstrukcji, miała być ona poszerzana o dodatkowe elementy, tak by zmieściło się na niej więcej torów.
Nowe punkty wejść na teren Tatrzańskiego Parku Narodowego

- 8 najbardziej trujących grzybów w polskich lasach. Niektóre są śmiertelnie groźne!
- Najlepsze punkty widokowe na Tatry. TOP 10 miejsc, które Cię zachwycą!
- Oto małopolskie: Malediwy, Chorwacja, Prowansja, Toskania, a nawet Hawaje!
- Najbardziej betonowe miejsca w Krakowie. Oto ranking "betonowych pustyń"
- Gdzie na lody w Krakowie? Oto miejsca polecane przez internautów